728 x 90

جان بولتون: اعتراضات مردمی در ایران ادامه خواهد یافت، مردم فریاد مرگ بر رژیم سر می‌دهند

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ۳۱مرداد گفت بازگشت تحریمهای ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی تاثیر بزرگی بر اقتصاد ایران داشته است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت واشنگتن بر این باور است که اعتراضات مردمی در ایران ادامه خواهد یافت.

ایالات متحده، رژیم ایران را به بی‌ثبات سازی در خاورمیانه و همچنین حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کند.

روز دوشنبه ۱۵مرداد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی بازگشت تحریمها علیه رژیم ایران را که از سه سال پیش توسط باراک اوباما معلق شده بود، امضا کرد.

این تحریمها از روز ۷اوت برابر با ۱۶مرداد اجرایی شد و شامل بازگشت تحریم خرید دلار آمریکایی توسط رژیم ایران، تجارت فلزات گرانبها، مانند طلا، فروش و تحویل فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به این رژیم، و برخی از داد و ستدهای مالی جمهوری اسلامی ایران است. همچنین ارائه هر گونه کالا و خدمات در ارتباط با بخش خودرو سازی ایران منع می‌شود.

اشاره به اعتراضات ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: هیچ توطئه‌یی علیه رژیم ایران در جریان نیست. مردم کوچه و بازار در شهرهای کوچک و بزرگ هستند که از شرایط اقتصادی به تنگ آمده‌اند؛ صرفاً نخبگان ساکن تهران نیستند بلکه کشاورزان، کارگران و صاحبان مشاغل خرد هم هستند که فریاد مرگ بر رژیم را سر می‌دهند.

جان بولتون افزود: به نظرم اینها ادامه اعتراضاتی است که از دیماه شروع شده و در حال گسترش و افزایش است. رژیم ایران باید به این مسأله فکر کند و همان‌گونه که ما به‌صورت شفاف اعلام کردیم اگر آنها حاضر باشند به مسائلی که مطرح کرده‌ایم پاسخ دهند؛ ما نیز برای دستیابی به توافق آماده‌ایم.

 

تغییر رژیم

بولتون خاطرنشان کرد: اگر رژیم تن به خواسته‌ها ندهد، ما دستور پرزیدنت ترامپ که همان اعمال فشار حداکثر است را ادامه خواهیم داد. ما هیچگاه به رژیم اجازه دستیابی به سلاح اتمی را نخواهیم داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تأکید کرد: بگذارید شفاف بگویم؛ تغییر رژیم ایران سیاست آمریکا نیست. ولی می‌خواهیم شاهد تغییرات گسترده این رژیم باشیم.

 

سپاه پاسداران

جان بولتون افزود: تاثیرات کاهش منابع مالی رژیم را در کاهش عملیات سپاه قدس در سوریه و عراق و حتی در کمک هایشان به حوثی‌ها در یمن، شاهدیم. این تحول مهمی است. ما حتی فراتر از اعمال تحریم اقتصادی بر ایران فشار خواهیم آورد.

بولتون گفت: ایران به شکل آشکارا به‌دنبال تحقق راهبرد خود در منطقه است. این کار را از طریق مناطق شیعه نشین از عراق به سوریه انجام می‌دهد تا در نهایت به حزب‌الله  لبنان برسد. ما این مسأله را تحمل نخواهیم کرد. ما بر روی عدم تحقق آن کار می‌کنیم. هر زمانی که این رژیم تجهیزات موشکی به سوریه آورد، اسراییل آنها را نابود کرده است. این اقدام دفاع از خود و امری مشروع است.

خردادماه گذشته نیز وزیر خارجه ایالات متحده راهبرد و استراتژی جدید آمریکا در برابر ایران را شرح داد و ضمن اعلام فشار بیشتر بر  رژیم، اعلام کرد اگر ایران به ۱۲ شرط آمریکا عمل کند، می‌تواند با ایالات متحده توافق جدیدی داشته باشد.

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ae8f140-9ebf-47b0-b5ad-7dddd6f92922"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات