728 x 90

جاستین ترودو - سرنگونی هواپیمای اوکراینی و فشار بر رژیم ایران تا رسیدن به پاسخ

جاستین ترودو
جاستین ترودو

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز سه‌شنبه ۲۷خرداد در سخنانی پیرامون سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط رژیم ایران گفت: «در ارتباط با هواپیمای اوکراینی همراه شرکای بین‌المللی خود فشار به حکومت ایران را ادامه می‌دهیم تا به پاسخ سؤال‌ها برسیم، تا به عدالت برسیم و خسارت به خانواده‌ها پرداخت شود».

وی با تأکید بر تحویل‌دهی جعبه سیاه هواپیما توسط رژیم ایران اضافه کرد که موضوع بازخوانی و تجزیه و تحلیل داده‌های جعبه‌های سیاه این هواپیما را چند روز پیش با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین مطرح کرده بود.
خاطرنشان می‌شود که هواپیمای خطوط هوایی اوکراین با شماره پرواز PS752 ۱۸، دیماه ۱۳۹۸ فرودگاه بین‌المللی موسوم به خمینی تهران را به مقصد کی‌یف ترک کرد، اما دقایقی پس از برخاستن از باند، با اصابت دو موشک پدافند سپاه پاسداران ایران سرنگون شد و تمام ۱۷۶سرنشین آن‌که از ۵ملیت مختلف بودند، کشته شدند. رژیم ایران تا سه روز شلیک و سرنگونی هواپیما توسط سپاه پاسداران را به‌شدت تکذیب می‌کرد و در نهایت با سه روز تأخیر علت این حادثه را خطای انسانی اعلام کرد و مسئولیت آن را پذیرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f74c71a-ef4b-42fc-abd2-92adbb8844c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات