728 x 90

جاستین ترودو: تا زمانی که رژیم ایران به‌خاطر سقوط هواپیما حسابرسی نشود، کانادا آرام نخواهد گرفت

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا
جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا

نخست‌وزیر کانادا روز ۱۸دی‌ماه ضمن دیدار با شماری از خانواده قربانیان هواپیمای سرنگون شده اوکراینی توسط سپاه پاسداران گفت: تا زمانی که رژیم ایران به‌خاطر سقوط هواپیما حسابرسی نشود، کانادا آرام نخواهد گرفت.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا افزود: دولت فدرال به حمایت از خانواده‌های قربانیان و درخواست پاسخگویی رژیم ایران، شفافیت و عدالت ادامه می‌دهد.

وی گفت: اکنون که رژیم ایران هدف ما را برای مذاکرات برآورده نکرده، ما با جدیت سایر سازوکارهای بین‌المللی را برای حسابرسی و عدالت دنبال می‌کنیم.

نخست وزیر کانادا پس از ملاقات با خانواده قربانیان سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه جنایتکار پاسداران، در توئیتی نوشت: چیزهایی که آنها درباره عزیزانشان به من گفتند همیشه با من خواهند ماند و دولت ما در مبارزه برای عدالت و پاسخگویی آرام نخواهد گرفت.

دولت کانادا طی بیانیه‌یی در این زمینه گفته است: این کشور به همکاری با شرکای بین‌المللی برای اطمینان از اجرای عدالت و پاسخگو کردن رژیم ایران در برابر قربانیان مسافران و خدمه پرواز۷۵۲ ادامه خواهد داد.

هراس از اعتراضهای مردمی و حمایتهای جهانی

به‌دنبال حمایتهای جهانی و اعتراضهای گسترده علیه این جنایت رژیم پاسدار قالیباف در اظهاراتی هراس‌آلود گفت: «مطالبات به‌حق خانواده‌های قربانیان باید پیگیری و جزییات رسیدگی به پرونده شفاف‌سازی شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/376edbba-98f6-4188-a88e-2bd7f5e046c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات