728 x 90

توپ برجام در زمین خامنه‌ای

بعد از ماه‌ها تلاش و بندبازی برای حفظ آب‌باریکه‌ برجام، اتحادیه اروپا به رژیم آخوندی هشدار داد که در صورت ادامه کاهش تعهدات رژیم از برجام خارج خواهد شد.

روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی نوشت: «اتحادیه اروپا به‌طور خصوصی به ایران هشدار داد که اگر تهران گامهای بیشتری در نقض برجام بردارد، مجبور خواهد شد خروج از برجام را در ماه نوامبر آغاز کند».

در همین روز خبرگزاری حکومتی صدا و سیما در مطلبی با عنوان «خودزنی یا هشدار اتحادیه اروپا مبنی بر خروج از برجام!» نوشت: «با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و انفعال طرفهای اروپایی در قبال اقدام ترامپ، چیزی از برجام باقی نماند که اتحادیه اروپا در آن بماند یا از آن خارج شود».

در همین رابطه مهدی محمدی در توئیتی نوشت: «یک طوری گفته‌اند که اگر ایران گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارد از برجام خارج می‌شوند، انگار تا حالا در برجام بوده‌اند».

فلاحت‌پیشه، عضو مجلس ارتجاع، ضمن ابراز نگرانی از بیانیه ۳کشور اروپایی علیه رژیم آخوندی گفت: «آمریکایی‌ها به یکباره از برجام خارج شدند و تکلیف ما در قبال آنها مشخص شد، اما اروپایی‌ها وقت‌کشی می‌کنند».

البته به‌رغم همه دودودم‌های خامنه‌ای علیه برجام، بیشترین تلاش برای باز کردن راه نفس و حفظ آب‌باریکه برجام اروپایی از جانب خودش انجام شد. طوری که حتی بعد از تهدید و بیانیه ۳کشور اروپایی علیه رژیم، باز هم راه مذاکره با کشورهای اروپایی را نبست.

خامنه‌ای: «راه تعامل و مذاکره با هیچ کشوری به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته نیست».

به این ترتیب توپ برجام در زمین خامنه‌ای افتاد و در صورت پذیرش یا رد خواسته اروپا بازی را باخته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cc3b428-49d8-4ec7-ac48-633d63983b03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات