728 x 90

توقیف یک هواپیمای متعلق به ماهان ایر با پرچم ونزوئلا در آرژانتین

توقیف یک هواپیمای متعلق به ماهان ایر با پرچم ونزوئلا در آرژانتین
توقیف یک هواپیمای متعلق به ماهان ایر با پرچم ونزوئلا در آرژانتین

آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین، روز شنبه در توئیتی به توقیف یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ تحت تحریم آمریکا، که متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و در اجاره ونزوئلا است، در یک فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس اشاره کرد و از توقیف گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۲خرداد دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس‌آیرس توقیف کرده است.

بنا بر این گزارش، در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آنها هم‌اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به‌دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند.

گفته می‌شود که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان ایر را در اجاره دارد.

هم‌چنین پایگاه خبری لاپنزا دلارا در گزارشی با اشاره به این‌که این هواپیما از مبدأ مکزیک در پرواز بوده است، مدعی شد که برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مرتبط هستند و هنگام فرود در فرودگاه بوئنوس‌آیرس قصد سوخت‌گیری داشته است.

به گزارش لاپنزا دلارا، هواپیمای توقیف شده در بوینس آیرس حامل قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی بوده و در چند مرحله بازرسی محموله مشکوکی در آن کشف نشده است.

لازم به یاد‌آوری است که شرکت هواپیمایی ماهان وابسته به سپاه متهم به ارسال سلاح و مهمات با هواپیماهای مسافربری خود به سوریه تحت پوش جابه‌جایی مسافر به دمشق می‌باشند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cbf24c7-4351-4517-a7e1-ba1f7aae5ec1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات