728 x 90

توقف حملات نیابتی‌های ایران در عراق به‌دنبال دریافت ضربات طی هفته‌های گذشته

نیابتی‌های رژیم ایران در عراق
نیابتی‌های رژیم ایران در عراق

مقام آمریکایی: توقف حملات شبه‌نظامیان در عراق در چند هفته گذشته پیشرفت مثبتی است

ویکتوریا تیلور، معاون دستیار وزیر امور عراق و ایران در دفتر امور خاور نزدیک در وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با الحره گفت ایالات متحده عمیقاً نگران طیف گسترده‌یی از فعالیت‌ها و تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی تصریح کرد که ایالات متحده در چند ماه گذشته تلاشی مستمر برای دفاع از نیروهای خود و متلاشی و مختل کردن فعالیت‌های گروه‌های نیابتی در عراق و سوریه و هم‌چنین شبه‌نظامیان حوثی در یمن انجام داده است.

از زمان آغاز جنگ غزه، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه حملات خود به نیروهای آمریکایی تشدید کردند.

حمله شبه‌نظامیان به پایگاه موسوم به «برج ۲۲» در اردن، هشتم بهمن به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر منجر شد.

از سوی دیگر رویترز در باره علت توقف حملات نیابتی‌های ایران گزارش داد: پس از سفر قاآنی به بغداد، حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی متوقف شد

در واکنش به حمله به برج ۲۲ در اردن، ارتش ایالات متحده حملات گسترده‌یی علیه گروه‌های نیابتی رژیم ایران از جمله پایگاههای نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و عراق انجام داد.

و در آن هنگام بود که گروه «کتائب حزب‌الله عراق» نیز در ۱۸ بهمن در بیانیه‌یی اعلام کرد که دو تن از فرماندهانش به نام‌های وسام محمد صابر الساعدی مشهور به ابو باقر و هم‌چنین ارکان العلیاوی در حملهٔ پهپادی آمریکا به خودروهای آنها در شرق بغداد کشته شدند.

ویکتوریا تیلور گفت: «ما در چند هفته گذشته شاهد هیچ حمله‌یی به نیروهای آمریکا در عراق نبوده‌ایم».

وی اضافه کرد: «این مطمئناً یک پیشرفت مثبت است، اما البته ما هم‌چنان شاهد حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ بوده‌ایم و می‌دانیم که ایران به فراهم کردن زمینه و حمایت از این حملات ادامه داده است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/add63092-97d0-4048-9412-e2f281648b02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات