728 x 90

تورم، سرقت سازمان‌یافته حکومتی

معمولاً حکومتها تلاش می‌کنند تا در آستانه انتخابات، قیمتها و تورم را اندکی مهار کنند، اما در ایران آخوندزده درست در همین روزها شاهد سونامی گرانیها هستیم. راستی چرا؟ پاسخ را از زبان یکی از کاندیداهای سیرک انتخابات بشونید:

زاکانی شبکه۱ تلویزیون رژیم ۱۳خرداد۱۴۰۰: بسیار خجالت‌بار است که امروز ما جز پنج کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵درصد را تجربه می‌کنیم. تورم نقطه به نقطه ۵۰درصد. تورم به‌صورت خاص ۴۰درصد این نه تنها افتخار نداره، این مایه بدبختی‌ست دولت از طریق تورم خودش را دارد اداره می‌کنه».

 

بله درست شنیدید. می‌گوید دولت از طریق تورم خودش را اداره می‌کند. یعنی تمام گرانیها یک اقدام مدیریت شده حکومتی است.

واقعیت این است که برخلاف گفته زاکانی این موضوع نه فقط دولتی بلکه فراباندی است چرا که همه رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی درباره گرانی‌ها نق می‌زنند اما هیچ اقدام عملی ای صورت نمی‌گیرد. اعتراف زاکانی یعنی سرقت سازمان‌یافته حکومتی. یعنی آخوندها کسری حیرت‌انگیز بودجه را از جیب فقیرترین اقشار جامعه تأمین می‌کنند. هم مردم را می‌کشند هم اموال و سفره آنان را غارت می‌کنند، هم حاکمیت مردمی را غصب می‌کنند و هم با فقر مردم برای خود کاسبی می‌کنند. رأی من سرنگونی یک شعار نیست. یک خواست ملی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74147e95-fbc8-4c43-aff4-5b4cb0b1b8bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات