728 x 90

توئیت سناتور ریک اسکات درباره راب مالی: آیا رژیم ایران به اطلاعات آمریکا دسترسی پیدا کرده؟

سناتور ریک اسکات
سناتور ریک اسکات

سناتور ریک اسکات، از فلوریدا درباره دسترسی راب مالی فرستاده بایدن برای ایران به اسناد طبقه‌بندی شده در توئیتی نوشت: مالی یکی از بازیگران کلیدی مذاکره در مورد بازگشت احتمالی بایدن به توافق خطرناک برجام، به‌دلیل برخوردی که با اطلاعات طبقه‌بندی شده داشته تحت بازجویی اف.بی.آی است شوکه شدم.
آیا ایران به اطلاعات آمریکا دسترسی پیدا کرده؟ ما همین حالا به حسابرسی در این رابطه نیاز داریم.
ضمیمه – بازجویی اف.بی.ای از راب مالی به‌دلیل نقض شفافیت امنیتی اطلاعات طبقه‌بندی شده... .

 

 

رویترز روز ۲۰تیرماه نوشت: یک قانونگذار ارشد جمهوریخواه ایالات متحده از پاسخ وزارت‌خارجه در روز سه‌شنبه به پرسش وی در مورد این‌که چرا نماینده ویژه‌ ایالات متحده برای مجوزهای امنیتی ایران تحت باز بینی قرار گرفته است، انتقاد کرد.
مایکل مک کال، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان، در 30ژوئن به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه طی نامه‌یی خواستار "حسابرسی کامل و شفاف" درباره تحقیقات درباره فرستاده، راب مالی، شد.
یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که مالی در 29ژوئن پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که مجوز امنیتی وی در حال بررسی است، به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد.
در پاسخی که دفتر مک کال علنی کرد، ناز دوراک اوغلو (Naz Durakoglu)، دستیار وزیر خارجه در امور قانونگذاری، گفت که آژانس یک "فرآیند کامل و جامع" برای ارزیابی صلاحیت افراد برای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده دارد.
او گفت: «بر اساس سیاستها و رویه‌های دیرینه قوه مجریه و وزارت‌خارجه، این وزارتخانه در موقعیتی نیست که اسناد یا اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع مجوز پرسنلی-امنیتی ارائه دهد».
مک کال در بیانیه‌یی کوتاه گفت: این یک پاسخ کاملاً غیرقابل قبول است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0951f3a2-b5a1-405c-9a01-e4a7d998d6c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات