728 x 90

تنفیذ و منصوب کردن پزشکیان توسط خامنه‌ای به‌عنوان رئیس‌جمهور نظام به ”شرط چاقو“

پزشکیان - خامنه‌ای
پزشکیان - خامنه‌ای

تنفیذ و منصوب کردن پزشکیان توسط خامنه‌ای

به‌عنوان رئیس‌جمهور نظام به ”شرط چاقو“

تا هر زمان که در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد!

تنفیذ و منصوب کردن پزشکیان توسط خامنه‌ای

خامنه‌ای:

شخصیت فرزانه و صادق و مردمی و دانشمند

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ

و ایشان را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم

 

یادآوری می‌کنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب

تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان

در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد

ادامه خواهد داشت!

 

پزشکیان در مراسم تنفیذ توسط ولی‌فقیه نظام:

یاد حضرت امام خمینی و سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم

و به روان رجایی، باهنر و رئیسی و همه خدمتگزاران نظام درود می‌فرستم

سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم هستم

 

من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان

تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری تعریف فرمودند

و سیاست‌های کلی است که ابلاغ نمودند

 

 

پزشکیان - تلویزیون رژیم – ۷ مرداد ۱۴۰۳

میدان که وجود تو حجاب ره توست

با خود منشین که هر زمن خسته شوی

یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی و شهیدان سرافراز ایران عزیز به‌ویژه سرباز وطن سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و به روان پاک رؤسای دولت شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستم سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت مؤثر ملت و رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گشودند.

اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رأی ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند منتخب ملت به موجب اصل صد و سیزدهم قانون اساسی از امروز رئیس‌جمهور می‌شود مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود برعهده دارد، آنچه که مسئولیت قانون اساسی برعهده ما گذاشته در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری توشیح فرمودند، من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان برای رسیدن به این چشم‌انداز، تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری تعریف فرمودند، سیاست‌های کلی است که ابلاغ نمودند و قانون برنامه است که در مناظراتم تأکید می‌کردیم، اگر ما این چشم‌انداز را بپذیریم که عمل بکنیم و هم‌قسم بشیم چهارچوبهای سیاست‌های کلی رهبری رو در اجرا عملیاتی کنیم، کشور ما بدان جایی خواهد رسید که برترینیم و بهترین و بالاترین.

اگر ما تمام اختلافاتی که الآن وجود داره به‌خاطر هوای نفسه، راه روشنه سیاست مشخصه و اگر ما در چهارچوب این سیاست با اون چشم‌انداز حرکت کنیم باید در جایی می‌بودیم که الآن شایسته و لایق اون هستیم.

(تلویزیون شبکه خبر رژیم ۷مرداد)

 

توصیه‌ها و دستورات خامنه‌ای
بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی
(به جای دخیل بستن اصلاحاتی‌ها به آمریکا)

کار جهادی مانند رئیسی
رئیسی اهل کار جهادی بود و شب و روز نمی‌شناخت
(اعدام شبانه‌روزی)

تعامل ارکان کشور و کمک مجلس به دولت
(مجلس مواظب باشد که دولت دست از پا خطا نکند)

دولت باید روی حساسیتهای مجلس حساب کند
قوه قضاییه در هر نقطه‌ای که مورد نیاز هست باید حضور فعال داشته باشد
نیروهای مسلح هر جایی که دولت نیاز داره و مردم نیاز دارند طبق وظایفشان حضور داشته باشند
(آببندی قیام با سرکوب و اعدام)

در سیاست خارجی
فعالیت و تلاش امیرعبداللهیان ادامه پیدا کند
(الگو قرار دادن امیرعبداللهیان نوچه جلاد قاسم سلیمانی)


مسأله آخر غزه است
امروز یک مسأله جهانی است
امروز مسأله فلسطین و مسأله غزه یک مسأله عمومی جهانی است
(باز هم بر سر نیزه کردن غزه به‌عنوان حل المسائل رژیم و بحران‌هایش)


 

خامنه‌ای ۷ مرداد ۱۴۰۳:
ملت ایران هرگز دخالت در امور اداره کشور را تجربه نکرده بود آزمایش نکرده بود. انقلاب اسلامی این را هدیه کرد به ملت ایران به دست امام بزرگوار و برجسته بی‌نظیر ما. قدر این را باید دانست این مردم‌سالاری این حضور مردمی ما در جمهوری اسلامی در این چهل و چند سال دهها انتخابات داشتیم... همه همراه با رقابت با سلامت با حضور انگیزه مردم گاهی بیشتر گاهی کمتر این در درجه اول اهمیت این قرار ندارد، آن‌که در درجه اول اهمیت قرار داره انگیزه‌دار بودن مردم است... بحمدالله انتخابات اخیر هم به‌خوبی انجام گرفت رئیس‌جمهور شایسته‌ای را مردم بحمدالله انتخاب کردند. بیاناتی که امروز ایشان اینجا کردند متقن و عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم‌سالاری اسلامی است.
چندتا توصیه بنده می‌خواهم عرض بکنم این توصیه هم به دولت هست و مسئولانی است که انشاءالله در جایگاههای مهم مسئولیت قرار خواهند گرفت هم به عموم ملت به همه ما به خود ما توصیه می‌کنیم.
توصیه اول این است که دولت محترم و رئیس‌جمهور محترم انشاءالله برای مردم با مردم در میان مردم از این ظرفیت عظیم مردمی استفاده کنند و از ان برای رسیدن به اهدافی که ذکر کردن و راهی که می‌خواهند بروند بهره بگیرند.
توصیه بعدی مربوط به کار جهادی است.
ما با کار جهادی کارهای بزرگی انجام دادیم در کشور، دفاع مقدس ۸ساله ما با کار جهادی پیش رفت، مقابله با توطئه‌های پیچیده رنگارنگ دشمن در این ۳۰ سال ۴۰ سال با کار جهادی خنثی شد توطئه‌های دشمن این هم توصیه بعدی ما است. شهید رئیسی رضوان الله تعالی علیه، اهل کار جهادی بود واقعاً شب و روز نمی‌شناخت.
توصیه بعدی، تعامل ارکان کشور بدون این نمی‌شود کار کرد، مجلس باید به دولت کمک کند دولت باید روی حساسیتهای مجلس حساب کنه قوه قضاییه در هر نقطه‌ای که مورد نیاز هست باید حضور داشته باشه حضور فعال داشته باشه. نیروهای مسلح هر جایی که دولت نیاز داره و مردم نیاز دارند طبق وظایفشان حضور داشته باشند همه بایستی نقش آفرینی بکنند این جلسات رؤسای قوا فرصت بسیار خوبی است بنده توصیه می‌کنم قبلاً هم به رؤسای جمهور قبلی توصیه کردم به مسئولان قوا الآن هم به آقایان تشریف دارند اینجا توصیه می‌کنم این جلسات رؤسای سه قوه و تبادل نظر را جدی بگیرند این کار بسیار کار خوبی است. بنده نسبت به مسائل فرهنگی خیلی حساس هستم مسائل فرهنگی مسائل بسیار مهمی است شاید بیش از همه چیز اهمیت داره لکن امروز از لحاظ زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است یک تحرک اقتصادی حساب شده قوی پیگیر مورد نیاز است.
توصیه بعدی، قدرشناسی توان داخلی کشور و تکیه به توان داخلی، به توان داخلی اهمیت بدهید. ما می‌توانیم یک شعار همیشگی باقی بماند، واقع آن هم همین است. این حرف البته به‌معنای این نیست که ما از توانهای خارجی استفاده نکنیم، هر کاری که می‌توانید در دنیا در سطح دنیا انجام بدهید، انجام بدهید. اما از توان داخلی قدرت داخلی ابتکارات داخلی غفلت نشود این تأکید بنده است. مثالهای زیادی البته وجود داره.
توصیه بعدی در مورد مسائل مربوط به سیاست خارجی است. اولین مطلبی که در باب سیاست خارجی می‌خواهم عرض بکنم این است در مقابل امواج و حوادث جهانی و به‌خصوص منطقه‌ای برخورد کشور برخورد فعال باشد برخورد اثرگذار باشد نه برخورد منفعل. دولت سیزدهم در این باره تلاش خوبی داشت خدا رحمت کنه شهید خدمت مرحوم امیرعبداللهیان را، دیپلمات خیلی خوبی بود مذاکره‌کننده خیلی خوبی بود تلاش و فعالیت خوبی داست بنده از نزدیک کارهای ایشان را می‌دیدیم. خوب حرکت می‌کرد خوب کار می‌کرد، این فعالیت و تلاش انشاءالله بایستی ادامه پیدا کند.
ما در ارتباطات خارجی یکی از حرفها در مورد سیاست خارجی این است اولویتهایی داریم. یکی از اولویتهای ما همسایگان ما هستند. یکی از اولویتها ارتباط با کشورهایی است که میدان دیپلوماسی ما را بتوانند گسترش بدهند مثلاً کشورهای آفریقا کشورهای آسیا.
یکی از اولویتها ارتباط مستحکم با کشورهایی است که در این سال‌ها در قبال فشارها از ما حمایت کردند به ما کمک کردند چه در سازمان ملل چه در غیرسازمان ملل چه در میدان عمل همکاریهای اقتصادی و غیرو از ما حمایت کردند ما قدرشناسی باید بکنیم ارتباطاتمان را با اینها بایستی مستحکم کنیم.
ما البته اینجور نیستش که یک انگیزه مخالفتی با بعضی از کشورها مثلاً کشورهای اروپایی که حالا من جزو اولویتها اونها را ذکر نکردم. بگیم یک دشمنی با اینها داریم نه، علت این‌که کشورهای اروپایی را بنده به‌عنوان اولویت ذکر نمی‌کنم این است که اینها با ما این چند ساله خوب رفتار نکردند. با ما خوب برخورد نکردند. در قضیه تحریم‌ها در قضیه نفت در قضایای گوناگون در عناوین جعلی مثل حقوق‌بشر و امثال اینها بد رفتار کردند با ما.
این رفتار بد رو نداشته باشند البته ما او نهم جزو اولویتهای ماست او نهم جزو مواردیست که باید با اونها برای ما دارای اولویته البته چندتا کشور هستند که ما اذیتهای اونها رو رفتار عناد آمیزشون را فراموش نمی‌کنیم.
اینهم راجع این اینهم توصیه‌های ما بود که عرض کردیم.
مسأله غزه آخرین مطلبی است که من عرض می‌کنم. امروز یک مسأله جهانی است یک روز موضوع فلسطین یک موضوع صرفاً کشورهای اسلامی بود امروز مسأله فلسطین و مسأله غزه یک مسأله عمومی جهانیست. .
رژیم صهیونیستی زشت‌ترین چهره یک باند جنایتکار رو داره از خودش ارائه میده و نشان میده اینها دولت نیستند اینها یک باند جنایتکارند.
یک باند قاتلند یک باند تروریستند.
قدرت مقاومت روزبه‌روز بیشتر داره آشکار میشه دشمن صهیونیستی با همه کمکهای آمریکا با همه کمکهایی که بعضی از دولتهای خائن به او انجام دادند نتوانسته نیروی مقاومت رو زمین‌گیر کنه نتوانسته اونها رو مغلوب کنه هدفی که اعلام کردند ریشه‌کن کردن حماس بود امروز حماس با قدرت حماس و جهاد و مقاومت به‌طور کلی در فلسطین با قدرت کامل ایستادگی کرده اونها کاری با اونها نمی‌تونن بکنن روسر مردم مظلوم غزه بمب می‌ریزند دنیا بایستی در مقابل این حادثه تصمیم جدی‌تری بگیره باید جداً تصمیم بگیرند دولتها ملتها شخصیتهای فکری سیاسی در عرصه‌های مختلف اونوقت با این نگاه آدم می‌فهمه که چه ننگ بزرگی رو کنگره آمریکا پریروز برای خودش هموار کرد که پای صحبت این جنایتکار نشست و گوش کرد این ننگ بزرگی است.


رئیس‌جمهور ارتجاع پس از تنفیذ، طی احکام جداگانه‌ای محمدرضا عارف را به‌عنوان معاون اول و محسن حاجی‌میرزایی را به‌عنوان رئیس دفتر خودش منصوب کرد.
محمدرضا عارف در دولت دوم آخوند شیاد محمد خاتمی، معاون اول او بود و هم‌اکنون عضو منصوب شده توسط خامنه‌ای در مجمع تشخیص نظام است.
حاجی میرزایی در دولت آخوند روحانی وزیر آموزش و پرورش رژیم بود.
هم عارف و هم حاجی میرزایی از قدیم به‌عنوان اصلاحاتی‌های ”بی‌بو و بی‌خاصیت“ شناخته شده‌اند. البته عارف خودش تصریح کرده بود اصلاحاتی نیست و از این‌رو سایر اصلاح شدگان او را قبول ندارند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/581023c7-4b04-4473-9ae9-254be44635b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات