728 x 90

تمدید حکم بازداشت عوامل توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس توسط بلژیک

تمدید حکم بازداشت عوامل توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس توسط بلژیک
تمدید حکم بازداشت عوامل توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس توسط بلژیک

قضاییه بلژیک حکم بازداشت چهار تن از عاملان توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس را، که هم‌اکنون در اجرای حکم عدالت در زندان به‌سر می‌برند، تمدید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری بلگای بلژیک این حکم قضایی توسط شعبه اول دادگاه آنتورپ صادر شده است.

این حکم تأکید می‌کند: اسدالله اسدی و سه تن دیگر به دست داشتن در یک طرح سوءقصد علیه تجمع سالانه مجاهدین خلق ایران متهم هستند.

اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران در اتریش، بعد از این‌که در آلمان دستگیر شد، برای محاکمه تحویل بلژیک شده و اتهام او هدایت عملیات و تحویل ماده منفجره TATP به یک زوج ساکن بلژیک است.

لازم به یادآوری است که رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۹۷ به‌ نقل از دادستانی فدرال بلژیک گزارش دادند که به‌دنبال استرداد دیپلمات‌تروریست آخوندها اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک، وی رسماًً به تلاش برای سوءقصد تروریستی متهم شده و پس از جلسه بازپرسی در برابر قاضی تحقیق در شهر آنورس، زندانی شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک دیپلمات (رژیم) ایران روز چهارشنبه در بلژیک به ظن مشارکت در توطئه مظنون بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه، تحت بازداشت قرار گرفت.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک طی بیانیه‌یی گفت، یک قاضی تحقیق پیشتر او... را که معمولاً در وین مستقر است، در شهر شمالی آنورس بلژیک مورد بازپرسی قرار داد.

 

رویترز نوشت: دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد، یک دیپلمات (رژیم) ایران که روز سه‌شنبه توسط آلمان به بلژیک تحویل داده شده بود، روز چهارشنبه به تلاش برای سوءقصد تروریستی و آماده‌سازی یک نقض تروریستی در چارچوب تحقیقات پیرامون تلاش برای سوءقصد خنثی‌ شده در ۳۰ ژوئن علیه گردهمایی مخالفان ایرانی در ویلپنت در نزدیکی پاریس متهم شد.

این دیپلمات که توسط دادستانی با نام اسدالله اسدی شناسایی شد، از سال ۲۰۱۴در اتریش مستقر بود و در آلمان دستگیر شده بود. او متهم است که از یک زوج ایرانی‌الاصل که روز ۳۰ ژوئن در بروکسل دستگیر شدند خواسته است، سوءقصدی را با بمب علیه گردهمایی مجاهدین خلق ایران انجام بدهند.

قاضی تحقیق متخصص تروریسم، خواهان تحویل او به مقامهای بلژیک در چارچوب پرونده تلاش برای سوءقصد تروریستی شده بود.

دادستانی فدرال تصریح کرد، اسدالله اسدی روز چهارشنبه توسط قاضی تحقیق تفهیم اتهام و زندانی شد.

زوج مذکور متشکل از امیر سعدونی و نسیمه نعامی توسط یکانهای ویژه پلیس بلژیک دستگیر شده بود.

فرانسه روز ۲ا کتبر (رژیم) ایران را به آماده‌سازی این پروژه سوءقصد در ویلپنت متهم کرد و دارایی‌های دو فرد و ادارهٔ امنیت داخلی وزارت اطلاعات رزیم ایران را مسدود کرد.

 

رویتر در گزارش دیگری می‌نویسد:

دادستانهای بلژیکی روز چهارشنبه اعلام کردند، بلژیک یک دیپلمات (رژیم) ایران و سه فرد را به طراحی بمب‌گذاری در جلسه اپوزیسیون ایران در فرانسه در ماه ژوئن متهم کرده است.

دادستان فدرال گفت، روز سه‌شنبه آلمان این دیپلمات را به بلژیک منتقل کرد، جایی که او متهم به آماده‌سازی یک حمله تروریستی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b145f47-1a83-4d91-af96-de71f0b23102"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات