728 x 90

تلگراف انگلستان: رژیم ایران اینستاگرام را ممنوع می‌کند

بستن اینستاگرام
بستن اینستاگرام

تلگراف انگلستان گزارش داد:‌ ‌ شورای ملی فضای سایبری رژیم ایران اقدامهایی را برای بستن اینستاگرام تصویب کرده است. این تصمیم رژیم ایران به‌دنبال سرکوب سایر شبکه‌های اجتماعی است.

 

مقامهای رژیم ایران به بهانه امنیت ملی طرح‌هایی را برای سانسور اجرا می‌کنند. توییتر فیس‌بوک یوتیوب و تلگرام تا همین نقطه در ایران ممنوع بوده و به تأمین کنندگان اینترنت دستور ممانعت از دسترسی به خدمات آنها داده شده است....

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی، جاویدنیا، سرپرست معاون فضای مجازی اعلام کرد: هم‌اکنون دستور قضایی برای فیلتر کردن اینستاگرام را داریم و نظر تصمیم‌گیران نیز مبنی بر فیلتر شدن این سرویس است. اینستاگرام تا کنون تنها شبکه اجتماعیِ ظاهراً مجاز در تحت حاکمیت آخوندها بود.

 

خبرگزاری بلومبرگ ۱۲دی ۹۷ در رابطه با فیلتر کردن اینستاگرام توسط رژیم ایران نوشت: مقامهای رژیم ایران آماده می‌شوند تا دسترسی به اینستاگرام را بلوکه کنند و به این وسیله سرکوب رسانه‌های اجتماعی را گسترش بدهند.

بلومبرگ افزود:‌ اینستاگرام نیز در ممنوع شدن ظاهراً به دلایل امنیت ملی به توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و تلگرام می‌پیوندد.

 

جواد جاویدنیا معاون امور سایبری دفتر دادستانی عمومی گفته است: شورای ملی سایبری گامهایی را تصویب کرده که این نهاد خدمات دهی را بلوکه می‌کند.

جاویدنیا با اشاره به این‌که طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی رژیم، ترافیک اینستاگرام از یک سطح نباید بالاتر می‌رفت گفت: «بر اساس مصوبات این شورا باید دولت، برای فعالیت این شبکه در کشور مجوز صادر می‌کرد که این کار هم انجام نشده است».

وی افزود:‌ «اینستاگرام یک بار فیلتر شد و دولت گذشته وعده داد که با کمک فیلترینگ هوشمند می‌تواند این فضا را کنترل کند اما متأسفأنه در این زمینه هم هزینه‌های بالایی صورت گرفت ولی به نتیجه‌یی نرسیدیم. هم‌اکنون دستور قضایی برای فیلتر این سرویس داریم و نظر اکثریت شورای عالی فضای مجازی نیز مبنی بر فیلتر شدن این سرویس است».

 

سایت حکومتی مشرق نیوز تصویری از دستور قضایی که به امضای محمد جعفر منتظری دادستان کل رژیم ایران رسیده، منتشر کرد.

دستور بستن اینستاگرام

دستور بستن اینستاگرام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dde4f3c6-00f4-41d7-87b8-bde12a05b9e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات