728 x 90

تلویزیون کانال سه فرانسه: اعلام منطقه یک پاریس به‌عنوان«شهر خواهر» اشرف ۳ توسط شهردار ژان فرانسوا لوگاره

اعلام منطقه یک پاریس به‌عنوان«شهر خواهر» اشرف ۳
اعلام منطقه یک پاریس به‌عنوان«شهر خواهر» اشرف ۳

تلویزیون کانال سه فرانسه: «در یک اقدام بسیار سیاسی، شهردار منطقه یک پاریس، ژان فرانسوا لوگاره اخیراً اعلام سمبلیک خواهری منطقه یک پاریس را با شهری در آلبانی به نام اشرف ۳ به امضاء رساند. ساکنان اشرف که همه آنها ایرانی و در واقع مجاهدین خلق سرسخت‌ترین مخالفان رژیم ایران هستند.

گزارش تانیا واتین و لوئیز سیمونده:

ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس است.

در ۱۳ژوئیه او به همراه ۲۰۰شخصیت از سراسر جهان در آلبانی به‌سر می‌برد و از سوی مخالفان ایرانی مجاهدین خلق که یک شهر را اخیراً ساخته‌اند، دعوت شده است. شهردار منتخب منطقه یک پاریس اکنون اعلام سمبلیک منطقه یک را به‌عنوان شهر خواهر اشرف ۳ ارائه می‌کند.

 

ژان فرانسوا لوگاره: «ما رسما اعلام می‌کنیم که مقاومت علیه استبداد و همه تهدیدها علیه این ارزشها یک حق غیرقابل برگشت و غیرقابل مذاکره است».

 

ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس به کانال ۳ تلویزیون فرانسه گفت:

«در شهری هستیم که قلبش می‌تپد و تبلور امید به جایگزینی و آلترناتیو در ایران است و این آن چیزی است که می‌خواهیم از آن قدردانی کنیم و تشویق کنیم».

 

تلویزیون کانال سه فرانسه افزود: «اشرف ۳ در عرض فقط یک سال از خاک برخاسته است و توسط مخالفان رژیم آخوندها بر روی زمین دست نخورده‌ای نزدیک تیرانا ساخته شده است. مجاهدین خلق که سال‌ها در عراق پناهنده بودند و تحت سرکوب قرار گرفتند آنجا را با کمک سازمان ملل ترک کردند و در آلبانی مستقر شدند.

در دو هزار کیلومتری آنجا، اولین پایگاه استقرار آنها در اور سوراوآز، شورای ملی مقاومت ایران را در خود جای داده است که توسط مریم رجوی رهبری می‌شود. از ۴۰سال پیش والدواز یک سرزمین پناهندگی برای این مخالفان ایرانی است.

در میان آنها بهزاد نظیری که از یک سفر چند روزه پر احساس از اشرف ۳باز گشته می‌گوید:یک‌سوم اشرفیها زندانی سیاسی رژیم بوده‌اند و برای من که سه سال در زندانهای خمینی به‌سر بردم، قبل از هر چیز فرصتی برای بازیافتن هم‌سلولی‌هایم بود، کسانی که با هم شکنجه‌های مشابه شدیم. خاطره‌هایی را زنده کردیم ولی نگاهمان رو به آینده است، نگاه به ایرانی که نیاز به تغییر رژیم دارد در نتیجه به استقرار دموکراسی نیاز دارد.

 

ژان فرانسوا لوگاره ـ شهردار منطقه یک پاریس در گردهمایی مقاومت ایران در اشرف ۳  گفت:

به خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی، به همه افراد دوست‌داشتنی که از مبارزه او حمایت می‌کنند، به همه دوستان آزادی، چند کلمه از طرف کمیته شهرداران فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک می‌گویم که مرا در اینجا همراهی می‌کنند و شما می‌توانید از آنها قدردانی کرده و به آنها تبریک بگویید. آنها همواره حضور داشته‌اند، اینجا هستند تا شما را همراهی کنند. ما همه شهروندان اشرف هستیم. چون این نیروی خارق‌العاده را می‌بینیم و معجزه‌هایی را که محقق کرده‌اید، من در همین ماه مارس سال گذشته اینجا بودم، کاری که در عرض ۱۶ماه کرده‌اید فوق‌العاده است.

ما همه شهروندان اشرف هستیم، چون با عطش شما برای آزادی و دموکراسی شریک هستیم. در بی‌تابی شما شریکیم. ضرورت پیروزی دموکراسی امری مبرم است؛ مبرم است که جلوی رژیم ایران را در ساختن بمب (اتمی) بگیریم. امری که (رژیم) ایران با اعمال تحریک‌آمیز و دروغ و تقلب، به‌پیش می‌برد. مبرم است کاری کنیم که بتوان در تهران همراه با شما، دموکراسی و صلح را برقرار کرد.

برای بزرگداشت نمادین حمایت منتخبان فرانسه، ما تصمیم گرفتیم شهر اشرف را به‌عنوان یک شهر گفتگوی بین‌المللی اعلام کنیم و من از طرف شهرداری منطقه یک (پاریس) یک پیمان خواهری را امضا کرده‌ام.

بنابراین از خانم زهره اخیانی درخواست می‌کنم به ما ملحق شود. بفرمایید.

از طریق این پیمان خواهری در این روز، ما رسماً اعلام می‌کنیم که مقاومت در برابر سرکوب و هر گونه تهدیدی علیه این ارزشها، یک حق خدشه‌ناپذیر و غیر‌قابل مذاکره است. ما خواهان شناسایی مطلق حقوق شهروندی هستیم و حق بهره‌بردن از آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، آزادی عقاید سیاسی و مذهبی و حق دفاع از هر آن‌چه قابل دادرسی است و حفاظت از حقوق‌بشر و حقوق زنان.

و امروز ما این تعهد رسمی و نمادین را در چارچوب روابط تضمین‌شده در منشور ملل ‌متحد و اعلامیه جهانی حقوق‌بشر در پیش می‌گیریم که روابط مستمری را بین دو شهرمان حفظ کنیم برای گفتگو و تبادل‌نظر و به‌اجرا درآوردن هر گونه اقدام مشترک در راستای تقویت همه ابتکارات. این فقط خلاصه‌یی از متن بود و ترتیبات دیگری نیز وجود دارد. بسیار خوشحالم که به‌همراه سایر شهرداران همکارم، این پیمان را به‌ شما تقدیم کنم. از شما متشکرم.

 

خواهر مجاهد زهره اخیانی گفت:

من می‌خواستم از آقای شهردار لوگاره و همچنین سایر شهرداران عزیز فرانسوی بابت انتخاب اشرف به‌عنوان خواهر شهر خودشون تشکر و قدردانی کنم. قطعاً این .. قطعاً این عزم همه ما مجاهدین مستقر در اشرف۳را برای نبرد با این رژیم جنایتکار و سرنگونی آن جزم‌تر و ما را در این نبرد پشتگرم می‌کند. خیلی متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/167099f8-01bf-4d75-9edc-5ba7f875292a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات