728 x 90

تلویزیون الحره حمایت اکثریت اعضای کنگره آمریکا از قیام ایران

تلویزیون الحره
تلویزیون الحره

تلویزیون الحره در گزارشی از حمایت اکثریت اعضای کنگره آمریکا از قیام مردم ایران گفت: قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به تصویب یک قطعنامه جدید در قبال ایران حول اقدامات سرکوبگرانه رژیم تهران علیه تظاهرات‌کنندگانی که خواهان تغییر هستند و هم‌چنین نقض حقوق بشر این تظاهر کنندگان توسط رژیم فرا‌خواندند. قانونگذاران آمریکایی بر نیاز واشنگتن به اتخاذ سیاستی جدید و متفاوت که در قبال ایران تأکید کردند.

شیلا جکسون لی در این مراسم گفت: به یمن چنین مناسبت جهانی و در این روز اعلام می‌کنیم، ما برای احقاق «حقوق زنان ایران» اینجا در کنگره و به‌طور مشخص در این ساختمان تلاش می‌کنیم.

گزارشگر الحره افزود: سخنرانان شامل اعضا و رهبران کنگره و ایرانیان، بر این نکته اتفاق‌نظر داشتند که آنچه رژیم تهران علیه شهروندان اعمال می‌کند، انگیزه‌ای برای قانونگذاران از هر دو حزب و شرکای ایالات متحده و همپیمانانش برای اعمال فشار بر رژیم ایران و فرستادن پیام همبستگی با مردم ایران که خواهان تغییر هستند را چند برابر می‌کند.

نماینده جو ویلسون گفت: این قطعنامه به‌طور مشترک توسط اعضای کنگره اعم از دموکراتها و جمهوری‌خواهان حمایت شده و قدرشناسی مردم آمریکا از شجاعت و اراده تظاهرات کنندگان ایرانی را نشان می‌دهد. و این گرامیداشت شجاعت و فداکاری آنها می‌باشد.

 

الحره افزود: سخنرانان هم‌چنین متفقاً دستگیری و مسموم نمودن دختران دانش‌اموزتوسط دستگاههای امنیتی رژیم ایران را محکوم کردند. کنفرانس واشنگتن یک پیام همبستگی به زنان ایران بود که هدف دستگیری و سرکوب و مسموم سازی قرار گرفتند.

رامش سپهرراد در این کنفرانس گفت: هدف ما از این‌که این اجلاس را برگزار کردیم، حمایت از زنان ایران در مواجهه با دردها و رنج‌هایشان و تلاششان برای رسیدن به زندگی بهتر بوده است. کسانی که در تظاهراتها شرکت می‌کنند زنان هستند. این در حالی است که پرزیدنت مقاومت ایران نیز یک زن است.

گزارشگر الحره در پایان گفت: ایرانیان مقیم آمریکا امیدوارند که این قطعنامه شروع سیاست‌های جدید آمریکا در قبال رژیم حاکم بر ایران باشد. این موضوع فقط محدود به آمریکا نیست بلکه شرکای غربی و اروپایی آن به‌ویژه در زمینه حمایت از اعتراضات جاری در ایران را نیز در بر گیرد. (تلویزیون الحره: ۱۸اسفند)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8155bd56-debe-4ce5-9167-487adf7038ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات