728 x 90

آلودگی شدید هوا در ۱۱شهر کشور، تعطیلی سه روز آینده مدارس تهران

آلودگی هوای تهران - عکس از آرشیو
آلودگی هوای تهران - عکس از آرشیو

آلودگی شدید هوا در ۱۱ شهر میهن هم‌چنان ادامه دارد.

مدارس در تهران روز چهارشنبه به‌دلیل آلودگی شدید هوا تعطیل شد. غلظت آلودگی هوا در ۲۰ منطقه تهران در وضعیت قرمز قرار داشت و برای تمامی گروهها ناسالم بود. هوای مشهد نیز که روز سه‌شنبه مدارس در آن تعطیل شده بودند هم‌چنان در محدوده قرمز قرار داشت.

وضعیت هوا در شهرهای اصفهان، اهواز، کرمان، ارومیه، اراک، بوکان، پل دختر سوسنگرد و بجنورد نیز به‌شدت آلوده بود. در قصرشیرین نیز وضعیت آلودگی هوا از شرایط قرمز عبور کرد و به شاخص ۲۰۸ و بسیار ناسالم رسید.

یک کارگزار رژیم در وزارت بهداشت گفت: این شرایط به‌گونه‌یی است که سلامت آحاد مردم در خطر است و متأسفانه... هیچ تصمیمی برای کاهش منابع انتشار و کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا گرفته نشده است. وی افزود: در این شرایط افزایش قابل توجه بیماریهای قلبی و ریوی در جامعه را خواهیم داشت و هم‌چنین افزایش مرگ زودرس این بیماران و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم بیماریهای تنفسی در کل جمعیت را خواهیم داشت.

 

ادامه آلودگی شدید هوا در تهران موجب شد مدارس تا سه روز آینده غیرحضوری و کلیه فعالیت‌های ورزشی فردی و گروهی در تهران ممنوع اعلام شود.

این تصمیمات پس از آن اتخاذ شد که سازمان هواشناسی اعلام کرد کیفیت هوا در استان تهران، کماکان برای همه گروه‌ها ناسالم است و این وضعیت، دست‌کم تا روز پنج‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

شایان یادآوری است که تهران آلوده ترین پایتخت در خاورمیانه و چهارمین شهر آلوده جهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd1eeb68-60c0-4981-a2c7-279ac9dc22d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات