728 x 90

تظاهرات کارگران فولاد اهواز در سی و هشتمین روز اعتصاب / محکومیت بازداشت کارگران توسط اقشار جامعه + فیلم

این خبر به روز میشود.

سی و هشتمین روز اعتصاب و تظاهرات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد به‌رغم دستگیریهای گسترده کارگران امروز دوشنبه ۲۶آذر۹۷ در خیابانهای شهر اهواز با شعار کارگر زندانی حمایتت می‌کنیم و کارگر زندانی آزاد باید گردد شروع شد.

بنا‌ به اخبار رسیده از اهواز حضور گسترده نیروهای گارد ویژه در مقابل استانداری و دادگستری خوزستان در خیابان نادری نیز حد فاصل استانداری تا پل سفید، نیروهای گارد ویژه و لباس‌شخصی مستقر شده‌اند. در طول این مسیر اجازه پارک به هیچ خودرویی را نمی‌دهند و تعدادی جرثقیل حمل ماشین، خودروهای پارک شده را از محل به جای دیگری منتقل می‌کنند.

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به اتحادیه آزاد کارگران ایران در صف‌آرایی گسترده‌یی که به‌دنبال بازداشتهای گسترده دیشب از صبح امروز علیه کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی در سطح شهر اهواز صورت گرفته علاوه بر نیروهای انتظامی و گارد ویژه، نیروهای سپاه و ارتش نیز دیده می‌شوند.

 

ساعت ۱۰۵۰:  اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان سراسر ایران -  فراخوان به آزادی بلادرنگ کارگران دستگیر شده گروه ملی صنعتی فولا اهواز 

اتحادیه تشکلهای کامیون‌داران و رانندگان سراسر ایران

اتحادیه تشکلهای کامیون‌داران و رانندگان سراسر ایران

 

ساعت۱۰۱۰: گروه «حمایت از معلمین دربند» متشکل از فرهنگیان کشور و جمعی از ایرانیان آزاده یورش گسترده ماموران سرکوبگر به منازل کارگران فولاد اهواز و دستگیری ۱۵ نفر از آنها را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری همه آن عزیزان است.

 

ساعت ۱۰۰۰: بخشی از گزارش شماره ۵ اتحادیه آزاد کارگران - دستگیری دو تن از کارگران در تظاهرات امروز: 

 در تجمعی که جمعی  از کارگران گروه ملی صنعتی اهواز برای آزادی همکاران بازداشتی خود در مقابل  ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز برگزار کرده بودند دو تن دیگر از کارگران به نام حسین داودی و کاظم حیدری بازداشت شدند. 

بنابر آخرین گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، لیست کارگران بازداشتی تا لحظه مخابره این خبر (ساعت ۱۲ ظهر) به شرح زیر است: 

۱- میثم علی قنواتی ۲- عیسی مرعی ۳- امین علوانی ۴- مرتضی اکبریان ۵- طارق خلفی ۶- مسعود عفری ۷- جعفر سبحانی ۸-مصطفی عبیات ۹-غریب حویزاوی ۱۰- کریم سیاحی ۱۱- حامد باصری ۱۲- حافظ کنعانی ۱۳- حامد جودکی ۱۴- حسین داودی  ۱۵- کاظم حیدری

 

ساعت ۰۹۲۰: در بخشی از  اطلاعیه شماره ۴ اتحادیه آزاد کارگران در رابطه با تظاهرات امروز کارگران فولاد اهواز و سخنان و تهدید کارگران توسط یکی از سرکردگان سپاه بنام باقری نوشته شده است: 


کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز که علیرغم حضور گسترده نیروهای انتظامی و گارد ویژه و دیگر نیروهای سرکوب موفق شده بودند در قسمتی از خیابان نادری دست به تجمع بزنند ساعتی پیش به محاصره کامل نیروهای امنیتی و گارد ویژه در آمدند. اما علیرغم این محاصره آنان به شعار دادنهای خود ادامه دادند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده بدنبال این محاصره سنگین، فردی که خود را سردار باقری از حفاظت اطلاعات سپاه معرفی میکرد در میان کارگران حاضر شد و با اعلام اینکه امنیت شهر بر عهده ماست و ما با کسی تعارفی نداریم اقدام به تهدید کارگران  و برخوردهای امنیتی بیشتر کرد. وی در ادامه تهدیدات خود با تاکید بر اینکه ما از چند روز پیش نسبت به برخورد با شما هشدار داده بودیم گفت:  برخی از  کسانی که دستگیر شده انددر بازداشت خواهند ماند و برخی دیگر تا پایان امشب آزاد خواهند شد.
تهدید کارگران از سوی سرداری که  با تکیه بر قدرت نظامی خود و مافیای چپاول و غارت، باد در غبغب میاندازد و کارگران ستمدیده فولاد اهواز را تهدید میکند و نیمه های شب با گسیل نیروهای امینتی همسران و فرزندان آنان را  در وحشتی جانگاه  فرو می برد باید بداند ما کارگران  جز زنجیرهایمان که همین آقایان با ژست مستضعف پناهی بر گردن مان  انداخته اند چیزی برای از دست دادن نداریم.

  باید بداند ما کارگران خود و خانواده هایمان را تسلیم بردگی و فقر و فلاکت و کلیه فروشی و مرگ تدریجی نخواهیم کرد. 

بنا بر اخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز علیرغم این تهدیدات از سوی سردار سپاه اعلام کرده اند به تجمعات اعتراضی خود تا آزادی کارگران بازداشتی  و دست یابی به مطالبات شان ادامه خواهند داد.

 

ساعت ۰۸۵۵: سخنان کریم سیاحی از کارگران فولاد اهواز یک روز قبل از بازداشت: 

تهدیدتان کردند نترسید، اگر گفتند زندانتان می‌کنند باز هم نترسید، اگر گفتند اعدامتان می‌کنند باز هم نترسید. چون برای حق ات آمدی و حرف حق ات را زدی

هیچکس نمی‌تواند جلودار شما باشد. کارگر قدرتت از همه بالاتر است، هیچکس نمی‌تواند جلودار تو باشد، هیهات مناالذله

 

ساعت ۰۸۴۵: پیام از طرف کامیونداران و رانندگان خوزستان در حمایت از کارگران گروه فولاد اهواز و  ضرورت فوری آزادی دستگیر شدگان: 

به اطلاع میرسانیم کامیونداران و رانندگان خوزستان حمایت خودرا از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اعلام میکند . و هرگونه اعمال فشارو دستگیری را از طرف نیروهای انتظامی و دولتی نسبت به کارگران محرومی که تنها به دنبال  خواسته های به حق خود میباشند را محکوم میکنیم. همچنین خواهان  آزادی فوری دستگیر شدگان شب گذاشته هستیم.                                                                             کامیونداران و رانندگان خوزستان

 

ساعت ۰۸۱۰: پیام گروه دانشجویان خوزستان در حمایت از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

حمایت دانشجویان اهواز از کارگران فولاد اهواز

حمایت دانشجویان اهواز از کارگران فولاد اهواز

 

ساعت ۰۸۰۵: پیام حمایت گروه نفتگران از کارگران فولاد اهواز

به اطلاع میرسانیم کارگران گروه نفتگران متحد خوزستان حمایت خود را از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اعلام میکند و هرگونه اعمال فشار و دستگیری را از طرف نیروهای انتظامی و دولتی نسبت به کارگران محرومی که تنها به دنبال  خواسته های به حق خود میباشند را محکوم میکنیم .

گروه نفتگران متحد خوزستان

 

ساعت ۰۸۰۰: علیرغم قرق گسترده مقابل استانداری ، دادگستری و خیابان نادری توسط نیروهای رنگارنگ سرکوب، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز تجمع خود را در خیابان نادری آغاز کردند و  بطور مرتب در حال سر دادن شعار "کارگر زندانی حمایتت میکنیم" و  "کارگر زندانی آزاد باید گردد" هستند. 

کارگران بیشتری در حال پیوستن به این تجمع هستند.

کارگران، بازاریان و مردم اهواز را به یاری می طلبند.

شب گذشته مأموران امنیتی با یورشی گسترده به منازل کارگران مجتمع صنعتی فولاد اهواز که تا ساعت ۲نیمه‌شب ادامه داشت ۱۱نفر از آنان را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

در این یورش گسترده که بدون ارائه حکم بازداشت صورت گرفته است علاوه بر بازداشت تعدادی از کارگران، منازل کارگران دیگری نیز مورد تهاجم مأموران امنیتی قرار گرفته است اما مأموران به‌دلیل آن که آنان در منازل خود نبوده‌اند موفق به بازداشت این کارگران نشده‌اند. بسیاری از این کارگران برای جلوگیری از بازداشت، بناچار دیشب را در خیابانهای اهواز به صبح رسانده‌اند.

 

اسامی ۱۱کارگری که تا کنون بازداشت آنها مسجل شده است به شرح زیر می‌باشد:

اسامی افراد بازداشت شده : 

۱) عیسی مرعی 
۲) غریب حویزاوی 
۳) مرتضی اکبری 
۴) امین علوانی
۵) کریم سیاحی 
۶) مصطفی عبیات 
۷) طارق خلفی 
۸) میثم قنواتی 
۹) مسعود عفری 
۱۰) جعفر سبهانی
۱۱) حامد جودکی

 

منازل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در حالی دیشب مورد یورش گسترده مأموران امنیتی قرار گرفته است که آنان ۳۸روز است در اعتصاب به‌سر می‌برند و مدت ۲۴روز متوالی با تجمعات خیابانی در خیابانهای اهواز خواهان رسیدگی به مطالبات بر حق خود هستند.

ساعت ۱۱- گزارش لحظه به لحظه از اعتصاب و اعتراض کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

تعداد کارگران بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به ۲۸ نفر رسید

بنا بر  گزارش کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، کارگرانی که طی شب گذشته تا ظهر امروز توسط مامورین امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده اند به ۲۸ نفر رسیده است.

اسامی این کارگران عبارتند از:

۱- میثم علی قنواتی ۲- عیسی مرعی ۳- امین علوانی ۴- مرتضی اکبریان ۵- طارق خلفی ۶- مسعود عفری

۷- جعفر سبحانی۸-مصطفی عبیات ۹-غریب حویزاوی ۱۰- کریم سیاحی ۱۱- حامد باصری ۱۲- حافظ کنعانی

۱۳- حامد جودکی ۱۴- حسین داودی  ۱۵- کاظم حیدری ۱۶- یاسر ابراهیمیان ۱۷- مجید جنادله

۱۸- کوروش اسماعیلی ۱۹- علی عقبا۲۰- محسن بلوطی ۲۱- محمد پور حسن ۲۲- محسن پهباتی

۲۳- سید حبیب طباطبائی ۲۴- جاسم رومزی ۲۵- علی اتمامی۲۶- سید علی جواد پور

۲۷- جواد غلامی ۲۸ - عبدالرضا دستی
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35a2d1a0-10a4-4296-8a07-4d645ffe4d95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات