728 x 90

تظاهرات مردمی در بغداد برای دومین روز / نیروهای حشدالشعبی به سمت تظاهر کنندگان آتش گشودند+ فیلم و عکس

دومین روز تظاهرات مردمی در بغداد
دومین روز تظاهرات مردمی در بغداد

روز چهارشنبه ۱۰مهر برای دومین روز متوالی در منطقه زعفرانیه در جنوب شرق بغداد و همچنین در شهر ناصریه مردم خشمگین به خیابانها آمدند و علیه دولت دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم از سوی نیروهای سرکوبگر که عمده آنها از حشدالشعبی نیروی وابسته به رژیم ایران است مورد شلیک گاز اشک‌آور و تیر مستقیم قرار گرفت. از آمار دقیق کشته و زخمی تاکنون خبری دریافت نشده است.

تعداد زیادی از تظاهرکنندگان شعارهای ضدحکومتی سر می‌دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت در میان تظاهرکنندگان دهها تن از فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاهها که نتوانسته بودند در این کشور سرشار از نفت و ثروتمند و پر از فساد به فرصتهای شغلی دست یابند وجود داشتند.

به گفته شاهدان عینی صدای تیراندازی در میدان تحریر بغداد به گوش می‌رسد. تظاهر کنندگان مسیرهای ظفریه و جاده بغداد-دیاله را مسدود کرده‌اند.

عادل عبدل المهدی، نخست‌وزیر عراق شب گذشته در بیانیه‌یی به شهروندان این کشور اطمینان خاطر داده اولویت‌های دولت او بر دستیابی به مطالبات مشروع متمرکز است و دولت در تلاش است خواسته‌های منصفانه شهروندان را برآورده کند.

 

 

در تظاهرات روز گذشته در بغداد ۵تن کشته و ۳۰۰تن از شهروندان مجروح شدند و همچنین تظاهرات مردم و جوانان تا پاسی از شب ادامه داشت.

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

 

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dbab2ec-bffa-427e-b3d5-bb38085c2ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات