728 x 90

تظاهرات دانشجویان علم و صنعت علیه مزدوران حراست و تجمع دانشجویان پیام نور تبریز + توئیت خانم مریم رجوی

تظاهرات دانشجویان علم و صنعت
تظاهرات دانشجویان علم و صنعت

توئیت خانم مریم رجوی

 

 

صدها تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت در مقابل حراست دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می‌دهند:

حراست پلیسی نمی‌خوایم نمی‌خوایم،

حراست عامل دست قدرت،

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم

به گزارش دریافتی در تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به افزایش فشارهای حراست، یکی از دانشجویان مورد ضرب و جرح حراست قرار گرفت.

دانشجویان در پلاکاردهایی در دست نوشته بودند:
خوابگاه دختران، یه بندی از زندان
دانشجو زنده است 
دانشگاه پادگان نیست و دانشگاه پلیسی نمیخوایم نمیخوایم

یکی از دانشجویان معترض گفت: همزمان با بازگشایی دانشگاهها دو هفته از بازگشایی دانشگاه بیشتر نگذشته که گشت ارشاد، دخالت در پوشش، کنترل تردد افراد در خوابگاه و دست‌آخر ضرب و شتم یک دانشجو به‌خاطر اعتراض به این وقایع رو شاهد بودیم. حالا اما دانشجویان علم‌ و صنعت با این تجمع پاسخ دادند: دانشگاه پادگان نیست!

 

 

بخشی از بیانیه قرائت شده دانشجویان

دانشجویان علم و صنعت با انتشار بیانیه‌یی اقدمات حراست دانشگاه را محکوم کردند آنها در بخشی از این بیانیه گفتند:
... امروز دو هفته از بازگشایی دانشگاه، بعد از دو سال تعطیلی می‌گذرد.
امروز شاهد اولین تجمع دانشجویی، در دفاع از حق دانشجویان هستیم.
با این‌که مدت کوتاهی است که از بازگشایی دانشگاه می‌گذرد اما در همین مدت کوتاه شاهد شدت گرفتن تلاش‌هایی برای استقرار نظم پلیسی در دانشگاه هستیم. گویا تعطیلی دو ساله دانشگاه و شکاف نسلی ایجاد شده میان دانشجویان، به اقتدارگرایان فرصتی برای از بین بردن دستآوردهای مبارزات دانشجویی داده. آنها فکر می‌کردند که می‌توانند نبض دانشجو را خاموش کنند. اما این گمان، خیال خامی بیشتر نیست.
دو هفته از بازگشایی دانشگاهها می‌گذرد و ما چیزی جز اذیت و آزار ندیده‌ایم. حراست دانشگاهی که وظیفه حفاظت از دانشجو را دارد، امروزه بیش از هر نهاد دیگری مخل آسایش اوست. روندی که تنها منحصر به علم و صنعت نیست و در سایر دانشگاهها نیز به شکل‌های مختلف دیده می‌شود. پروژه‌یی که برای سرکوب و خنثی کردن پتانسیل سیاسی دانشگاه در جریان است نه فقط با تشدید فشارها بر فعالان و تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی بلکه همراه با فشارهایی روزانه بر عموم دانشجویان. فشارهایی هم‌چون گسترش حوزه دخالت در پوشش دانشجویان حتی خارج از دانشگاه و ایجاد رعب و وحشت و تهدید دانشجویانی که تا پیش از این رنگ دانشگاه حضوری را به چشم ندیده بودند و برای تحصیل، کیلومترها از شهرهای خود دور شده‌اند.
در این میان عملکرد حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه علم و صنعت جانهایمان را به لب رسانده. این نهاد قدرت تا بدان جا پیش رفته که هفته گذشته وقتی تشکلی علیه این عملکرد آنها دست به صدور بیانیه‌یی زد، به جمع‌آوری بیانیه‌های یک تشکل از سطح دانشگاه پرداخت و یکی از دانشجویان را مضروب و به همراه تعدادی دیگر به کمیته انضباطی احضار کرد و پای نیروهای نظامی را به صحن دانشگاه باز کرد.
امروز دهه شصت نیست! که بتوان با اجبار، سلایق و عقاید عصر حجری خود را با زور و چماق به خورد دانشجو داد. امروزه باید حق آزادی انتخاب را پذیرفت. چاره‌ای هم جز پذیرش آن نیست. حق انتخاب، مهم‌ترین حق هر انسانی بعد از حق زندگی ست.
ما دانشجویان، حضور نیرو های امنیتی در دانشگاه و ایجاد رعب و وحشت را به‌شدت محکوم می‌کنیم...

 

تجمع اعتراض دانشجویان پیام‌نور تبریز به امتحانات حضوری

امروز یکشنبه ۴اردیبهشت تعدادی از دانشجویان پیام نور تبریز داخل دانشگاه تجمع کردند و مخالفت خود را با حضوری بودن امتحانات پایان ترم اعلام کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f2716a3-ec24-46b2-87e6-abd2fc0a8cff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات