728 x 90

تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - پیروزی در دادگاه دژخیم حمید نوری

تظاهرات بزرگ ایرانیان آزاده در سوئد
تظاهرات بزرگ ایرانیان آزاده در سوئد

امروز (۲۵تیرماه) ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانها در استکهلم سوئد با برپایی تظاهرات بزرگ پیروزی در دادگاه دژخیم حمید نوری را گرامی داشتند.

در این صفحه اخبار و تصاویر این تظاهرات بزرگ را دنبال کنید.

 

پیام خانم مریم رجوی به تظاهرات ایرانیان آزاده در استکهلم

تا جام‌زهر حقوق‌بشر را به حلقوم رژیم پوسیده ولایت فقیه نریزیم، از پا نمی‌نشینیم

هموطنان عزیز،
دوستان و پشتیبانان مقاومت،
یاران شورشگر!
درود و تبریک به شما که بر سر موضع و عهد و پیمان با شهیدان سربه‌دار و راه و رسم سازمان و آرمان و راهبر آن همواره آماده و حاضر هستید. بر سر موضع جنگ و ایستادگی در برابر هر آن‌که بخواهد خون مجاهدین و جنبش دادخواهی آنها را پایمال و به‌سود جلاد و دژخیم مصادره کند. به‌راستی آنچه در یک سال گذشته در این راستا انجام دادید، خود حماسه‌یی پرخروش و جداگانه است.
عزمتان استوار و رزمتان در نبرد با رژیم آخوندی همیشه پایدار.(جزئیات بیشتر)

 

ابوالقاسم رضایی

-ابوالقاسم رضایی

به نام خدا و به نام سی هزار سربه‌دار آزادی

خواهران و برادران عزیز تبریک به یکایک شما با کارزار بی‌وقفه شما در سوز سرما و گرما تبریک به وکلا و تیم حقوقی تبریک به شاهدان و شاکیان و رفیقان مبارز که صحنه‌ها را به تصویر کشیدند. هم‌چنان که در لحظه اعلام حکم شعار می دادید تبریک به مسعود و مریم

هم‌چنان که خواهر مریم گفتند ما قدم اول را برداشته‌ایم و دادخواهی تا پایان یعنی پیروزی انقلاب دمکراتیک مردم ایران ادامه دارد. پس اجازه بدهید اول با شهیدان از ۳۰خرداد تا امروز تجدید عهد کنیم و اجازه نخواهیم داد جنبش دادخواهی را منحرف و ملوث کنند همان بلایی که بر سر انقلاب ضدسلطنتی آوردند...

دوستان عزیز حماسه ایستادگی با کلمه سرموضع شناخته می‌شود همان کلمه‌ای که چشم دجال را گرفت و در حکمش آورد. راستی در تاریخ ایران و تاریخ معاصر جهان جنبشی که اینچنین ۴۴سال در برابر ارتجاع بر سرموضع بدون کمترین شکافی ایستاده باشد سراغ دارید؟

قبل از آن هم در زمان شاه مگر از ما چه می‌خواستند؟ این‌که از مواضعمان کوتاه بیاییم و مثل مهره‌های بالایی همین رژیم کوتاه بیاییم و سپاس شاهنشاه بگوییم. خمینی هم همین را می‌خواست اما این برادر مسعود بود که در زمانی که خمینی در ماه بود سر سوزنی از مواضع اصولی کوتاه نیامد. راستی چرا مجاهدین را در لیستهای تروریستی گذاشتند، بمباران کردند، کودتای ۱۷ژوئن و... برای چه بود؟ علت این همه توطئه چه بود؟

ایستادگی بر سرموضع. مثل ایستادگی شما در برابر دادگاه. رمز پیروزی در همین بود والا طور دیگر رقم می‌خورد. اگر این ایستادگی نبود، اگر دادگاه به آلبانی نمی‌رفت، اگر ایستادگی شما نبود، اگر نبود صحنه‌های ایستادگی یاران شورشگر و برهم زدن بساط نمایشگاه وزارت اطلاعات … یک لحظه تصور کنید که اینها نبود. گفتنش هم شرم‌آور است اما در روز اول دادگاه همه صحنه شنیع آن مزدور را در عناد با شما دیدند. بله دشمن می‌خواست ارزشها را پایمال کند و بگوید آن شهیدان هم نمی‌دانستند چه سرنوشتی دارند والا سرموضع نمی‌ماندند. می‌خواستند از شهیدان هویت‌زدایی کنند. در طول دادگاه حقیقت روشن شد. بیش از ۱۶۰۰ زندانی شیخ و شاه که با بیانیه‌شان گواهی دادند. سؤالات بسیار زیادی وجود دارد که باید در این پرونده رمزگشایی شود. این‌که چرا یک مهره کلیدی که مستمر به ایران رفت و آمد داشته در دادگاه حاضر نشد. در اسناد دادگاه همه فهمیدند یک رابطه ایمیلی بین دژخیم نوری و مزدور مصداقی وجود داشته. مزدور در ۳۰مارس مورد سؤال قرار گرفته و گفته به‌خاطر نمی‌آورد اما دو سال بعد در یک سناریو مضحک گفت حمید نوری رفته اسم خودش را سرچ کرده مقاله من را خوانده و در آخر مقاله هول شده و دستش خورده به ایمیل من یک ایمیل برای من فرستاده. قبل از این هم وقتی آقای ژورک شاگردی این مزدور در خدمت لاجوردی را برملا کرد این نوچه لاجوردی گفت من نبودم. همسانیهای مزدور با دعاوی وزارت اطلاعات جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد. هم این مزدور و هم رژیم می‌گویند اینها اطلاعاتشان را از اسراییل گرفتند. فرقه هستند طلاقشان اجباری است و … عملیات کانونهای شورشی مخصوصاً تسخیر شبکه‌های رژیم کار اسراییل بوده است. مزدور قسم و آیه می‌خورد که ظریف و روحانی از بمب‌گذاری پاریس خبر نداشتند در حالی که وزرات اطلاعات را به‌خاطر همین جنایت لیست‌گذاری کردند. بله توطئه‌یی در کار بود و شما خنثی کردید. بدون شک کسانی که این حقایق را انکار می‌کنند نه به‌دنبال حقیقت بلکه آشکارا علیه مجاهدین در جبهه شیخ و شاه هستند. در پایان یادآوری می‌کنم در جبهه مقاومت ما در تلاش برای افشا برای خنثی کردن آزادی دیپلمات کثیف اسدالله اسدی هستیم و در این عرصه هم باید آزمایش پس بدهیم.

دوستان میدانهای نبرد فرق می‌کند اما همه میدانها آزمایش و نبردی ست که با مضمون واحد به آزادی خلق و میهن عزیز مان ختم می‌شود پس بیایید همه با هم تکرار کنیم ما زن و مرد جنگیم بجنگ با بجنگیم.

پرویزخزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای اسکاندیناوی

-پرویزخزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای اسکاندیناوی

درود فراوان بر شما عزیزان که پرچمدار ادامه مبارزه در داخل میهن هستید که توسط کانون‌های‌شورشی ادامه دارد. فتوای خمینی که نوشته بود هرکس سرموضع است کشته شود سریعاً دشمنان اسلام را نابود کنید درست شبیه اعلامیه آدولف هیتلر بود که باعث شد که یهودیان و دگرباشان و حتی آنان که بیماری روانی بودند عناصر فلج کشته شوند. او برادر خمینی هیتلر است.

در سوئد دادگاهی برای جنایتکاران رواندا تشکیل شد و سه نفر محکوم شد و یک نفر آزاد شد. اکر شما نبودید معلوم نبود نتیجه دادگاه این باشد. ما ادامه خواهیم داد و تا وقتی کارزار را ادامه می‌دهیم تا رژیم و سران آنها به دادگاهی مانند نورنبرگ کشیده شوند. چند روز قبل یکی از جنایتکاران که ۱۰۳سالش بود محاکمه شد.

من با قاطعیت به شما می‌گویم به یمن وکلا و دوستانمان مانند آقای ویدال سران رژیم را به دادگاه نورنبرگ می‌کشیم.

در بلژیک هر روز جلسه پارلمان به عقب می‌افتد چون از فعالیت‌های شما در مقابل پارلمان بلژیک می‌ترسند من خودم چند بار جلو پارلمان بلژیک رفتم من به زبان فرانسوی به سفیر بلژیک می‌گویم به مماشات و توافق با رژیم پایان بدهید شما بازنده هستید مانند کسانی که به آلمان نازی مماشات کردند.

دکتر آلخو ویدال کوادراس- رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

-دکتر آلخو ویدال کوادراس- رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

دوستان عزیز عصر همه شما بخیر. یک افتخار بزرگ است برای من که در این تظاهرات فوق‌العاده در استکهلم شرکت کنم تا خوشحالی خودم را به‌خاطر پیروزی عدالت در برابر سیاستهای اپورتونیستی اعلام کنیم. برای نخستین بار از زمان قتل‌عام ۶۷ که ۳۰هزار زندانی سیاسی اعدام شدند که اغلب آنها از مجاهدین بودند، یکی از این دژخیمان که زندانیان از آن رنج بردند یعنی دژخیم حمید نوری محکوم شد و حکم حبس ابد گرفت. می‌خواهم به همه شما تبریک بگویم. شما رزمندگان آزادی. می‌خواهم تبریک بگویم به گروه فوق‌العاده قضات و کنت لوئیس که نمایندگی شما را به عهده داشت و تبریک می‌گویم به مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌خاطر سیاست شجاعانه‌اش که به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرد و تبریک می‌گویم به خانواده‌های قربانیان که شاهد عدالت بودند. این حکم یک قبل و بعد دارد برای حکومت ایران. این اثبات شد که دیکتاتوری ایران غیرقانونی است و بدترین جنایتها را به مردم تحمیل می‌کند و دمکراسی‌های غربی باید این را در نظر داشته باشند و هیچ مذاکره‌ای نباید با آن داشته باشند. پیام حکم دادگاه استکهلم که قتل‌عام۶۷ را در ایران به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت تصویب کرد باید توسط پارلمان بلژیک هم شنیده شود. اسدی باید در زندان بلژیک بماند دقیقاً همان‌طور که دادگاه استکهلم تصمیم گرفته برای حمید نوری

دوستان گرامی! روزهای رژیم حاکم بر ایران به شمارش افتاده. ما ادامه خواهیم داد در مبارزه‌مان برای آزادی مردم ایران تا وقتی که همه دژخیمان در برابر عدالت قرار بگیرند. زنده باد ایران آزاد زنده باد مریم رجوی. زنده باد یک ایران دمکراتیک. از شما سپاسگزارم. اکنون گوش می‌دهیم به پیام رئیس‌جمهور محبوبمان خانم مریم رجوی.

 

اينگمار شيل‌استروم ـ نماینده پیشین پارلمان سوئد

متأسفانه نتوانستم حضوری در این گردهمایی شرکت کنم اما بسیار خوشحالم که همراه شما هستم. این برای من بسیار اهمیت دارد که بتوانم نشان دهم حقوق‌بشر در هر جامعه‌یی باید برای مردم فراهم باشد. دیکتاتوریهایی مانند رژیم ایران حداقل حقوق را و آزادیها را رعایت نمی‌کنند. از نظر من و حزبم مردم باید در شرایط آزاد بتوانند زندگی کنند. بنابراین این به ما نشان می‌دهد که انتخاباتی که انجام شده درست نیست. این افراد نمایندگان واقعی مردم نیستند. اخیراً در دادگاهی که در سوئد انجام شد نشان داد. باید طوری باشد که مردم بتوانند نظراتشان را بیان کنند. باید از شما قدردانی کنم که این مواضع را در افکار عمومی منتشر می‌کنید. وظیفه ما این است که کارهایی که می‌توانیم را انجام دهیم تا این خواسته‌ها برقرار شود.

 

شل آرنه اتوسون نماینده پارلمان سوئد

دوستان عزیز به مدد فعالیت مقاومت ایران بسیاری از ایرانیان و بسیاری از مردم توانستند در این کارزار شرکت کنند. من همراهی می‌کنم با این تظاهرات و خواسته‌های آن و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

 

 

اریک وال بری ـ‌حقوق‌دان، وکیل حقوق‌بشر از سوئد

-اریک وال بری ـ‌حقوق‌دان، وکیل حقوق‌بشر از سوئد

این حکم یک پیام دارد و یک علامت هم به رژیم ایران می‌فرستند. نباید تصور کنند که جنایاتشان بی‌پاسخ می‌ماند. ۴۴سال پیش حمید نوری این جنایت را انجام داد و امروز دست عدالت به او رسید.

این اولین کار بود اما کافی نیست. جنایتکاران بسیاری هستند مانند نوری که باید از آنها حسابرسی شود. با وجودی که حکم حمید نوری مثبت است اما ابتدای کار است و باید بسیار کار کرد. مقاومت ایران ۳۳هزار نفر را معرفی کرده که دست داشتند در جنایت و باید همه آنها مورد بازخواست قرار بگیرند. یک مثال دیگری هم هست که می‌گویند مرد صد ساله‌ای اخیراً شناسایی شد و محکوم شد. این مبارزه هم‌چنان ادامه دارد برای یک ایران دمکراتیک و ایران آزاد و عدالت برای همه. زمان علیه رژیم ایران است. آینده متعلق به مردم ایران است. بدانید ما با شما هستیم. دستگاه قضایی سوئد با شماست.

 

مکنوس اسکارشون عضو کمیسیون قضایی پارلمان سوئد

-مکنوس اسکارشون عضو کمیسیون قضایی پارلمان سوئد

من افتخار داشتم که با شما آشنا شدم در ملاقاتهای مختلف و شاهد پشتکار شما بودم. با بسیاری از شما ملاقات کردم. از شما شنیدم در رابطه با جنایاتی که این رژیم مرتکب شده. دوستان عزیز در پس این عکسهای شهدا بایستی فراموش نکنیم که یک انسان وجود داشته است. انسانی که می‌توانست در زندگی خودش تفاوت زیادی برای جامعه ایجاد کنه. باید سؤال کنیم که این فرد به چه جرمی کشته شد؟ و بسیار مهم است حکمی که در استکهلم علیه یک جنایتکار صادر شد. صدها زن و مرد کشته شدند و اکنون بخش کوچکی از آن مورد حسابرسی قرار گرفته است.

لارش آرنه استاکسنگ - نماینده پیشین پارلمان سوئد

-لارش آرنه استاکسنگ - نماینده پیشین پارلمان سوئد

از آن موقع علاقمند شدم به شورای ملی مقاومت ایران و مردم ایران. من در آن گردهمایی بودم و متوجه شدم چطور رژیم ایران دست به سرکوب مردم خودش می‌زدند. و اکنون این قضاییه رژیم حتی در خارج از ایران هم جنایت خودش را پیش می‌برد. آخوندها اکنون با فقر و گرانی مردم خودشان را سرکوب می‌کنند. در شرایطی که بیماری همه‌گیر کویید۱۹ شیوع پیدا کرد شاهد بدتر شدن وضعیت مردم ایران بودیم. هم‌چنین حقوق اقلیتها مورد سرکوب قرار گرفت. این وضعیت باید سال‌ها پیش پایان پیدا می‌کرد. این جنایت سال‌ها ادامه پیدا کرد. هر اقدامی در ایران برای بهبودی صورت گرفت با خشونت سرکوب شده است. نمونه نوید افکاری را به یاد می‌آوریم که سرکوب شد. البته اینها موفق نشدند چون اعتراضات ادامه دارد. یک نمونه دیگر وضعیتی است که در اوکراین پیش آمده است. وضعیت در اوکراین ما را متوجه فجایع اقتصادی و اجتماعی کرد و توجه بیشتر ما را به این موارد جلب کرد. چند سال قبل سازمان ملل گفته بود که رئیسی به‌خاطر نقشی که در قتل‌عام ۶۷ داشت باید محاکمه شود. رژیم ایران ترورهای زیادی انجام داده و باید بررسی شود. اشاره کنم به کاری که در ۲۰۱۸ در پاریس می‌خواستند انجام بدهند و جنایتی که با زدن هواپیمای مسافربری کردند. پس نمی‌توانیم چشم‌مان را به روی این واقعیتها ببندیم. هم‌چنان که اروپا استانداردهایی برای حقوق‌بشر دارند این استانداردها را باید برای سایر کشورها هم در نظر بگیرند. ما از دولت سوئد می‌خواهیم که در مناسبات خودشان با رژیم ایران حقوق‌بشر را در صدر خواسته‌هایشان قرار دهند.

 

تصاویری از راهپیمایی تظاهرکنندگان در استکهلم سوئد - ۲۵تیرماه

-تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - 0

-تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - 1

 

 

تصاویر و ویدئوهایی منتخب تظاهرات

 

 

-تصویری از تظاهرات ایرانیان آزاده در سوئد - ۲۵تیر

-تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - 0

-تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - 1

-تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - 2

-تظاهرات بزرگ در استکهلم سوئد - 3
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35f691e4-afa4-4f39-ab2c-53a1e38ddf54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات