728 x 90

تظاهرات ایرانیان علیه روحانی همزمان با اجلاس مجمع عمومی در رسانه های خبری

تظاهرات ایرانیان در مقابل مقر ملل متحد
تظاهرات ایرانیان در مقابل مقر ملل متحد

در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دونالد ترامپ به محض ورود به مقر سازمان ملل و پیش از شروع سخنرانی‌اش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد رژیم ایران گفت : «ایران چاره ای جز تغییر ندارد.»

در زیر به خلاصه ای از انعکاس رسانه های عربی از این اجلاس و تظاهرات هواداران مقاومت ایران علیه حضور روحانی در ملل متحد می پردازیم

 

تلویزیون العربیه :

 در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهور آمریکا از جامعه جهانی خواست تا علیه رژیم ایران اقدامات قاطعانه ای داشته باشند.

العربیه در خبر دیگری گفت روز دوشنبه و سه شنبه صدها تن از هواداران اپوزیسیون ایران و ایرانیان مقیم امریکا در نیویورک علیه حضور حسن روحانی در این شهر ودر  اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دست به تظاهرات زدند.

روز سه شنبه معترضین ایرانی تظاهراتشان را در زیر باران طی چندین ساعت ادامه دادند و از اینکه به حسن روحانی اجازه داده شده تا وارد کشور آمریکا شود تظاهرات کردند . آنها او و رژیمش را متهم کردند که مرتکب اعدام ها و انفجارها و ترور مخالفان در خارج کشور می شود.

 آنها همچنین عکس ها و پلاکاردهایی را با خود داشتند که روی آنها اسامی کسانی که بدست رژیم اعدام شده اند نوشته شده بود . تظاهر کنندگان خواهان محاکمه کسانی شدند که در قتل عام سال ۱۹۸۸ که در آن ۳۰ هزار زندانی سیاسی قربانی شدند دست داشته اند. تظاهرکنندگان تاکید کردند که رژیم ایران صادر کننده تروریسم به سوریه ، یمن ، عراق و لبنان است .

 تظاهرکنندگان خواهان آن شدند که روحانی از سازمان ملل اخراج شود چرا که او مردم ایران را نمایندگی نمی کند و او را قاتل می نامیدند. همچنین در شعارهایشان خواهان سرنگونی رژیم ولایت فقیه شدند و خواستند تا این پیام به گوش تمامی اعضای سازمان ملل متحد برسد تا سیاستی قاطعانه تر نسبت به فعالیت های خصمانه رژیم ایران اتخاد کنند.

 ترامپ در سخنرانی روز سه شنبه اش گفت: بر خلاف اینکه درخواست هایی برای دیدار روحانی با او وجود دارد، قصد ندارد در حاشیه مجمع عمومی با او دیدار داشته باشد.

 ترامپ در توییترش نوشت نمی خواهم با حسن روحانی برخلاف اینکه درخواست هایی وجود دارد دیدار کنم .

این توییت چند ساعت پیش از سخنرانی دو رئیس جمهور در مجمع عمومی و چهار ماه بعد از لغو برجام توسط ترامپ نوشته شد .

 

گزارش تلویزیون الغد از  تظاهرات اپوزیسیون ایران در مقابل مقر ملل متحد

تلویزیون الغد در انعکاس تظاهرات ایرانیان مقیم نیویورک که قبل از شروع اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در اعتراض به سفر روحانی در مقابل هتل محل استقرار او تجمع کرده بودند گفت: 

در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد که با ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار  شد و قرار است در مورد قاچاق مواد مخدر در جهان گفتگو شود رئیس جمهور آمریکا بر سر سایر موضوعات نیز صحبت خواهد کرد. موضوعاتی مانند جنایات سازمان یافته و حمایت مالی از آن و نیز فعالیت های تروریستی در گوشه و کنار جهان به بحث خواهد گذاشت

در این اجلاس سازمان ملل متحد می خواهد بر التزام کشورها نسبت به دوری جستن از درگیری ها و تقویت حقوق بشر تاکید کند.

در حاشیه این جلسات صدها تظاهر کننده ایرانی مخالف رژیم ایران در خیابانهای نیویورک با خود پلاکاردهایی را حمل می کردند .

در اجلاس امسال مجمع عمومی ملل متحد پرونده رژیم ایران یکی از اصلی ترین پرونده هاست

  

گزارش تلویزیون الحره  از مجمع عمومی ملل متحد

تلویزیون الحره در انعکاس سخنان دونالد ترامپ در مجمع عمومی ملل متحد گفت :

 ایران بخش مهمی از سخنان رئیس جمهور آمریکا قبل از شروع سخنرانی او در تریبون ملل متحد را تشکیل داد.

او به محض رسیدن به ساختمان ملل متحد و پیش از سخنرانی گفت «برخوردهای رژیم ایران بد است . ما چندین تلاش علیه این رژیم خواهیم داشت در میان این تلاش ها اعمال مجازات های گسترده ای است که بالاترین سطح آن تا این تاریخ به حساب می آید.این رژیم می بایست برخوردهایش را تغییر دهد و می بایست که خواسته های ما را اجرا کند .من امیدوارم که با ایران رابطه های خوبی داشته باشم ولی نه الان »

ترامپ سپس سخنرانی اش را شروع کرد.

در ماه چهارم بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی هستیم و دو ماه از اعمال مجازاتهای آمریکا در مرحله اول آن می گذرد و چند هفته دیگر نیز مرحله دوم تحریم ها شروع خواهد شد.

دونالد ترامپ به دلایل این تحریم ها پرداخت . او گفت رهبران ایران فساد تولید می کنند و از درآمدهایی که بدست می آورند برای گسترش اشوب در کشورشان و دیگر کشورهای خاور میانه تلاش می کنند.

مردم ایران خشمگین اند چرا که رهبران این کشور پول مردم را به سرقت می برند و آنها را به جیب های خود می ریزند . بسیاری از کشورهای خاور میانه از بیرون آمدن از توافق اتمی حمایت می کنند .

 این دیکتاتوری از درآمدهایش برای کلاهک های اتمی و گسترش تروریسم استفاده می کند

از تمامی کشورهای جهان می خواهم تا زمانیکه این رژیم خصومت هایش را ادامه می دهد او را منزوی کنند.  

 

سایت الوئام عربستان سعودی

همزمان با اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسیاری ایرانیان در مقابل مقر سازمان ملل متحد علیه حضور حسن روحانی تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان خشمگین در زمان حضور روحانی در هفتاد و سومین دور مجمع عمومی شعار سرنگونی رژیم ایران را می دادند و با خود پلاکاردهایی را داشتند که بر روی آن نوشته شده بود مرگ بر دیکتاتور و روحانی تروریست را از سازمان ملل متحد اخراج کنید.

 تظاهرکنندگان می گفتند که رژیم ایران نامشروع است و روحانی و ولی فقیه او مردم ایران را نمایندگی نمی کنند.

برخلاف اینکه باران شدیدی می بارید ، ایرانی ها راهپیمایی شان در مقابل مقر ملل متحد را برای اعتراض علیه حضور روحانی ادامه دادند.

شرکت کنندگان در تظاهرات دیواری از قربانیان سرکوب رژیم ایران را ساخته بودند که جنایات روحانی و جهان علیه مردم ایران را یاد آور شوند.

در این تظاهرات شخصیتهای آمریکایی و ایرانیان مقیم آمریکا و هواداران مقاومت حضور داشتند و سخنرانی کردند . شرکت کنندگان حضور نماینده دیکتاتوری آخوندی در سازمان ملل متحد را محکوم کردند و خواهان محاکمه سران رژیم بخاطر ارتکاب جنایت علیه قیام مردم ایران و جنایات ضد انسانی آنها بویژه قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ شدند.

سناتور توریسلی در سخنرانی اش علیه حضور روحانی در سازمان ملل متحد اعتراض کرد و گفت ایالات متحده آمریکا تصمیم خود را گرفته است.

تظاهرکنندگان از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا شورای ملی مقاومت ایران را بعنوان نماینده واقعی مردم  ایران به رسمیت بشناسند.

 آنها تاکید کردند که قیام در ایران ادامه دارد چرا که این قیام توسط کانونهای شورشی حمایت می شود و تا پیروزی نهایی به پیش می رود.

 

سایت مبتدا «مصر»

اپوزیسیون ایران در ایالات متحده آمریکا تظاهرات بزرگی را برای اعتراض به حضور حسن روحانی در هفتاد و سومین دوره  مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار کردند .

تظاهر کنندگان  در حالی که روحانی را بعنوان قاتلی توصیف می کردند که مردم ایران را نمایندگی نمی کند ، برای سرنگون رژیم ولایت فقیه شعار می دادند و خواهان اخراج  اواز سازمان ملل متحد شدند. تظاهر کنندگان خواهان پیگرد مسؤلین ایرانی شدند که در سرکوبی اپوزیسیون دست داشته اند .

بیشتر بخوانید

  1. نیویورک: تظاهرات ایرانیان علیه حضور روحانی همزمان با اجلاس مجمع عمومی ملل متحد + فیلم و عکس
  2. سناتور توریسلی در تظاهرات نیویورک:‌ یک ایران آزاد همین الان
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa2f1122-7166-435f-8e09-39b67ea8be9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات