728 x 90

تظاهرات ایرانیان در ژنو پیروزی مقاومت و لغو سفر رئیسی جلاد - سخنرانیهای شخصیتهای سیاسی

تظاهرات ایرانیان در ژنو پیروزی مقاومت و لغو سفر رئیسی جلاد -۲۲آذر ۱۴۰۲
تظاهرات ایرانیان در ژنو پیروزی مقاومت و لغو سفر رئیسی جلاد -۲۲آذر ۱۴۰۲

تظاهرات ایرانیان در ژنو

پیروزی مقاومت و لغو سفر رئیسی جلاد

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

 

پیام خانم مریم رجوی

و سخنرانی‌های شخصیت‌های سیاسی

اعضای شورای ملی مقاومت، زندانیان سیاسی رژیم آخوندی

و نمایندگان جوامع ایرانیان

 

فراخوان به محاکمهٔ رئیسی و خامنه‌ای در دادگاههای بین‌المللی

به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت

 

روز چهارشنبه ۲۲ تیر، ایرانیان آزاده و یاران شورشگر، تظاهرات بزرگی را در ادامه کارزار چهار روزه مقاومت ایران علیه سفر رئیسی جلاد به ژنو که منجر به لغو این سفر شد، برگزار کردند.

هموطنان آزاده ضمن تبریک کارزار پیروزمند مقاومت ایران که رئیس‌جمهور ارتجاع را مجبور به لغو سفر از پیش برنامه‌ریزی شده‌اش به ژنو کرد سیاست مماشات با رژیم آخوندی را محکوم کرده، خواهان حسابرسی از رئیسی جلاد و سران رژیم از جمله خامنه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شدند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، پیامی به این تظاهرات فرستاد که توسط خانم مهناز سلیمیان، دبیر ارشد شورای ملی مقاومت قرائت شد

 

در این تظاهرات شماری از شخصیتهای سیاسی، اعضا و مسئولان مقاومت ایران، زندانیان سیاسی در رژیم آخوندی و هم‌چنین نمایندگان جوامع ایرانی سخنرانی کردند.

در این تظاهرات ابوالقاسم رضایی، معاون دبیرخانه شورای ملی مقاومت به سخنرانی پرداخت.

 

پائولو کازاکا، نماینده پیشین پارلمان اروپا از پرتغال از دیگر سخنرانان این تظاهرات بود. وی در سخنان خود با تبریک به پیروزی اخیر مردم و مقاومت ایران گفت: ما باید همواره علیه این رژیم اعتراض کنیم. به‌تازگی رژیم ایران نسبت به دکتر آلخو ویدال کوادراس دست به سوءقصد زد این رژیم مطمئن باشد که نمی‌تواند با ترور امثال من یا آلخو و یا تمامی کسانی که برای آزادی در ایران مبارزه می‌کنند متوقف کند چرا که ما متعهد به آزادی در ایران هستیم. آنها ۳۰ هزار زندانی سیاسی را در جریان قتل‌عام ۶۷ اعدام کردند ولی نتوانستند عشق به آزادی و حقوق‌بشر را سرکوب کنند و این رژیم محکوم به شکست است. باید به جای حمایت و مذاکره با رژیم ایران جامعه جهانی و کشورهای اروپایی از مردم ایران در مبارزه‌شان برای آزادی حمایت کنند.

 

رمی پاگانی شهردار پیشین ژنو گفت: من به شما و خودمان تبریک می‌گویم که با این کارزار بین‌المللی از این‌که رئیسی پایش را در ژنو بگذارد جلوگیری کردید. این مبارزه باید ادامه پیدا کند. مبارزه ما باید تا سرنگونی این رژیم خونخوار و فاشیسم مذهبی که هر روز علیه مردم ایران دست جنایت می‌زند ادامه پیدا کند. من از همه شما دعوت می‌کنم که تا روز رهایی مردم ایران از حاکمیت این رژیم به همبستگی و مبارزه خودمان با مردم ایران ادامه بدهیم.

 

در این تظاهرات اصغر ادیبی ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و عضو شورای ملی مقاومت ایران سخنانی را ایراد کرد.

 

کشیش نیزر سخنران دیگر این گردهمایی گفت: در نتیجه کارزار شما سفر رئیسی به ژنو لغو شد. اما ترکیب هیأتی که از طرف رژیم ایران به سازمان ملل می‌رود ترکیبی از جنایتکاران شرور است. دو تن از آنها از اعضای نیروی تروریستی قدس و نزدیکان رئیسی هستند آنها جایی در اینجا ندارند. من شما را تشویق می‌کنم که مبارزه‌تان را ادامه بدهید.

 

نیلز دوداردل نماینده پیشین پارلمان فدرال سوئیس و وکیل مجاهدین در پرونده دکتر کاظم رجوی در سوئیس سخنران دیگر این تظاهرات بود. او در سخنان خود تأکید کرد که پیروزی اخیر مقاومت و عدم حضور رئیسی در ژنو یک دستاورد عظیم برای مقاومت دموکراتیک ایران بود.

وی اضافه کرد: شکایت ثبت شده توسط دادستانی کل فدرال بسیار جدی گرفته شد. اما بیش از آن این رئیسی بود که این شکایت را جدی گرفت چرا که او می‌داند که در یک پرونده دیگر نیز دست داشته است و آن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی است که تنها چند ماه بعد از قتل‌عام در اینجا ترور شد. قتل‌عام سال ۶۷ یک قتل‌عام بزرگ بود. دادگاه جنایی سوئیس هر چند هنوز حکم نهایی را نداده است اما قتل‌عام را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت تلقی کرد و حتی این جنایت می‌تواند یک نسل‌کشی تلقی شود. این نشان‌دهنده خطر بزرگ برای رئیسی به‌عنوان یکی از مسئولان این قتل‌عام است. وکیل دوداردل در سخنان خود هم‌چنین با تقدیر از مقاومت، به نقش برجسته زنان در قیام ایران و نقش پیشتاز زنان مجاهد اشاره کرد.

 

در ادامه این تظاهرات شماری از نمایندگان جوامع ایرانیان و هم‌چنین بستگان شهیدان سخنرانی کردند و بر عزم خود برای پیمودن راهی که شهیدان برای تحقق آزادی پیمودند تأکید کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89b7e58e-5649-4a34-b30d-96ba09dbaeaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات