728 x 90

تظاهرات ایرانیان آزاده مقیم نروژ در اعتراض به سفر باقری معاون وزیر خارجه آخوندها و تهاجم به وی با تخم مرغهای گندیده + فیلم

آکسیون اشرف‌نشانها و هواداران مجاهدین مقابل وزارت‌خارجه نروژ در اعتراض به سفر باقری کنی
آکسیون اشرف‌نشانها و هواداران مجاهدین مقابل وزارت‌خارجه نروژ در اعتراض به سفر باقری کنی

همزمان با سفر باقری کنی، معاون عبداللهیان وزیر خارجه تروریستی رئیسی جلاد به نروژ روز پنجشنبه ۱۲خرداد اشرف‌نشانها و هواداران مجاهدین مقابل وزارت‌خارجه نروژ تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

هم‌چنین ایرانیان آزاده در نروژ خودروی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی، علی باقری را با تخم مرغهای گندیده مورد تهاجم قرار دادند. ایرانیان مقیم نروژگفتند باقری باید در برابر عدالت قرار بگیرد.

 

هموطنان آزاده در نروژ با پرتاب تخم‌مرغ به ماشین تروریست باقری کنی حضور این جانی را محکوم کردند

 

سخنرانی آقای کریستیان تیبرینگ در تظاهرات ایرانیان آزاده در اسلو 

آقای کریستیان تیبرینگ در جریان برگزاری آکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده در اسلو گفت: جلسه با باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران –رئیس مذاکرات قرارداد اتمی در نروژ برای اجرای به‌اصطلاح رایزنیهای دوجانبه همان‌طور که آشکار است، نروژ همیشه درهایش را صرفنظر از این‌که کشور در چه مدیریتی اداره می‌شود باز می‌کند. مدت زمان زیادی از دعوت دولت از طالبان نگذشته و امروز ما در حال دیالوگ با رژیم ایران هستیم.

باقری کنی مدعی است که تمام مشکلات ایران و افغانستان به‌خاطر گناه به گردن غرب و ایالات متحده آمریکا و ناتو است.

ادعایش این بود که ایالات متحده همه گروهای تروریستی در منطقه را تولید کرده است و از داعش و القاعده و طالبان پشتیبانی کرده است. در صحبت‌های باقری کنی هیچ انتقاد از خودی در کار نبود یعنی همه گناهان و اشتباهات را به گردن دیگران انداخت.

من در این جلسه در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران باقری را به چالش کشیدم و به‌طور مشخص وضعیت مردم آبادان را مطرح کردم. جواب باقری کنی این بود که من می‌توانم به همراه او برای دیدن آبادان بروم و خودم از نزدیک وضعیت را ببینم.

باقری کنی در صحبت‌هایش به شورای ملی مقاومت ایران برچسب تروریستی زد و سؤال کرد که چرا غرب اجازه می‌دهد که این تروریستها آزادانه حرکت بکنند.

اما چرا نروژ به این ملاقاتهای بی‌معنا ادامه می‌دهد؟ به هیچ عنوان دولت نروژ به چیزی دست پیدا نخواهد کرد به‌عنوان مثال طالبان را دیدیم. ایران به‌دنبال سبک کردن تحریم‌ها در همه اشکالش است اما حاضر نیست یک انگشت برای بهبود وضعیت زنان یا اقلیتها در ایران بلند کند. او کاملاً فاقد اخلاق است فقط ابراز وجود می‌کند و منم می‌زند.

دعوت و خواسته من از وزیر امور خارجه نروژ این است که او به این‌گونه دیالوگ‌های بی‌معنا با انسان‌هایی که قادر نیستند تا دنیا را از زوایای مختلف ببینند پایان بدهد کسانی که بیشتر از نوک دماغشان را نمی‌بینند.

باقری کنی برداشتهایی را ابراز کرده که خودبخود برای تمام کسانی که برای برابری انسان‌ها اعتقاد دارند توهین کننده است.

می‌خواهم یک نمونه را عنوان کنم: او در ۳ یونی ۲۰۲۰ در تلویزیون کانال ۵ ایران اظهار داشت که حقوق‌بشر برای ایرانیها مثل آن حقوق‌بشری که غرب موعظه آنرا می‌کند نیست. من از همه شما ایرانیان که اینجا جمع هستید دعوت می‌کنم که به مبارزه‌تان برای آزادی و برابری همه انسان‌ها در ایران ادامه بدهید.

درعین‌حال از صدایتان برای اعتراض به فقدان تمایل و توان مقامات نروژی به اجرای عواقب در صورت نقض حقوق‌بشر استفاده کنید. اگر مماشات را ادامه می‌دهند اعتراضات را ادامه بدهید.

ما همیشه می‌شنویم که دیالوگ خوبست – نه نه این‌طور نیست دیالوگ خوبست اگر که طرف مقابل واقعیتها را بپذیرد. این‌که دیالوگ بایستی که راه به اعترافات و سازشها باز بکند.

یعنی طبقه سیاسی و نخبگان سیاسی حاکم بر ایران کیلومترها از درک این واقعیتها فاصله دارند اجازه بدهید تأکید بکنم که مبارزه نروژ یک مبارزه علیه اکثر ایرانیها نیست این یک مبارزه علیه رژیم اقتدارگرا و توتالیتر ایران است و مبارزه‌ای برای آزادی است.

 

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 0

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 1

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 2

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 3

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 4

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 5

-تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف مقیم نروژ - 6
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d347f5ac-e92b-48fa-881a-09d480d31ee1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات