728 x 90

تظاهرات اعتراضی در ژنو علیه حضور دژخیم علیرضا آوایی + فیلم

تظاهرات علیه حضور دژخیم جنایتکار علیرضا آوایی در ژنو
تظاهرات علیه حضور دژخیم جنایتکار علیرضا آوایی در ژنو

فراخوانهای تظاهر کنندگان:

آوایی به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷

و سرکوب و دستگیری و قتل زندانیان قیام باید محاکمه شود

 

سازمان ملل‌متحد به جای پذیرش یک قاتل ۶۷

باید حکومت آخوندی را به آزادی زندانیان قیام

توقف شکنجه و اعدام‌ و دیگر جنایات ضدانسانی وادار کند

 

در یک تظاهرات اعتراضی در ژنو همزمان با حضور علیرضا آوایی از قاتلان ۶۷ و وزیر دادگستری رژیم آخوندی در کابینه آخوند روحانی، شرکت کنندگان، پذیرش یک جنایتکار شناخته شده را که از آمران و عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ است، به‌شدت محکوم کردند. به‌خصوص که جنایات علیرضا آوایی تا به امروز هم‌چنان ادامه دارد و او به‌عنوان وزیر دادگستری فاشیسم دینی حاکم بر ایران، در دستگیری دست کم8000تن از جوانان در قیام دی ماه گذشته و در به‌شهادت رساندن 50تن از تظاهر کنندگان در خیابانها و یا زیر شکنجه مسئولیت دارد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که یک روز قبل و  همزمان با ورود آوایی به خاک سوئیس، شورای ملی مقاومت با شکایت به دادستان کل سوئیس برای تحت تعقیب قرار دادن علیرضا آوایی، به کمیسر عالی حقوق بشر فراخوان داد که شورای حقوق بشر باید تریبون بررسی جنایات آوایی باشد.

مارک بونان حقوقدان برجسته و وکیل سرشناس سوئیسی در شکایت ارائه شده از سوی شورای ملی مقاومت ایران  نزد دادستان کل کنفدراسیون سوئیس، خواستار این شد که علیرضا آوایی را به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ تحت تعقیب قرار دهد.

 

هنگام سخنرانی نماینده حکومت آخوندی دژخیم علیرضا آوایی، شماری از نمایندگان کشورها از جمله نماینده اتحادیه اروپا و سوئد و همچنین نمایندگان سازمانهای غیردولتی سالن اجلاس حقوق بشر را ترک کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be057733-50a9-4c04-b70a-e88cc25b4672"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات