728 x 90

تصرف سفارت آمریکا در صنعا توسط شبه‌نظامیان حوثی

تصرف سفارت آمریکا در صنعای یمن
تصرف سفارت آمریکا در صنعای یمن

یکی از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه ۲۰ آبان، از یورش و تصرف سفارتخانه این کشور در صنعا و به گروگان گرفتن کارکنان آن توسط شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران خبرداد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با بخش انگلیسی العربیه گفته است: ما نگران وضعیت کارکنان یمنی سفارتخانه در صنعا هستیم که بدون هیچ‌گونه توضیحی همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت شبه نظامیان حوثی به هنگام یورش به سفارت و تصرف آن بخشی از اموال آن را با خود بردند. وی از شبه نظامیان خواست بلادرنگ کارکنان سفارت را آزاد کند.

همچنین سناتور تد کروز پنجشنبه ۲۰ آبان،در توییتی با عنوان یک شکست فاجعه‌بار دیگر در امنیت ملی برای جو بایدن نوشت: دولت بایدن عجله داشت تحریم‌های تروریستی علیه حوثی‌های مورد حمایت ایران و رهبران آنها را از بین ببرد. اکنون آن تروریست‌ها امکانات و کارکنان سفارت ما را تصرف می‌کنند.

آدام کردو نیز نوشت: شبه نظامیان تحت حمایت ایران به سفارت آمریکا در یمن یورش بردند، گروگان و تجهیزات گرفتند - وزارت امور خارجه به من گفت که "نگران نفوذ به محوطه است"، خواستار آزادی گروگانها و تجهیزات است.

در همین رابطه کلودیا تنی، نماینده کنگره و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی پیام توئیتری پنجشنبه ۲۰آبان نوشت:
«دقیقاً به همین دلیل است که من از دولت بایدن خواستم تصمیم فاجعه‌بار خود برای حذف حوثی‌ها از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا را لغو کند. با حمایت رژیم ایران، حوثی‌ها به کشتار، آدم‌ربایی و وحشت ادامه می‌دهند. ما باید آنها را دوباره به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c83fa375-228c-4a7c-8538-51b18ddf2a26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات