728 x 90

تشدید درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله؛ افزایش حملات و نگرانی‌های بین‌المللی

درگیریهای اسراییل و حزب‌الله
درگیریهای اسراییل و حزب‌الله

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسراییل پس از چندین روز حملات هوایی به مواضع حزب‌الله در لبنان، دو تیپ ذخیره اضافی را به مرز شمالی خود فراخوانده است. ارتش اسراییل اعلام کرده که این فراخوان با هدف ادامه نبرد علیه حزب‌الله و فراهم کردن شرایط برای بازگشت ساکنان مناطق شمالی اسراییل به خانه‌های خود انجام می‌شود.

در همین حال، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، جان کربی، اعلام کرد که ایالات متحده عمیقاً از حمله موشکی حزب‌الله به اسراییل نگران است و بر این باور است که یک راه‌حل دیپلماتیک می‌تواند به کاهش تنشها در مرز لبنان و اسراییل کمک کند. او هم‌چنین تأکید کرد که آمریکا هم‌چنان از حق اسراییل برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران مانند حزب‌الله حمایت می‌کند.

در ادامه این درگیریها، روز چهارشنبه حزب‌الله مدعی شد که یک موشک بالستیک را به سمت مقر موساد در نزدیکی تل‌آویو شلیک کرده است. اسراییل اعلام کرد که این موشک را ساقط کرده و در پاسخ، حملات هوایی گسترده‌یی را به جنوب لبنان و پایگاههای حزب‌الله در دره بقاع انجام داده است.

ارتش اسراییل اعلام کرده که وارد مرحله جدیدی از عملیات خود شده است، اما به جزئیات بیشتری درباره احتمال حمله زمینی اشاره نکرده است. در همین حال، وزیر بهداشت لبنان گزارش داد که حملات اسراییل تاکنون منجر به کشته شدن ۵۶۹نفر از جمله ۵۰کودک و زخمی شدن ۱۸۳۵نفر دیگر شده است.

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل و پاپ فرانسیس، این درگیریها را به‌شدت محکوم کرده و از خطرات گسترش آن در منطقه هشدار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7e7e96c-c487-45ff-add0-240120ed86fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات