728 x 90

تشدید بحران و رویارویی در منطقه در پی ترور هنیه در تهران

حمله موشکی - عکس از آرشیو
حمله موشکی - عکس از آرشیو

به‌دنبال تشدید بحران و خطر جنگ در منطقه، چندین کشور از جمله آمریکا، انگلستان، فرانسه، سوئد و اردن به اتباع و شهروندان خود هشدار دادند خاک لبنان را فوراً ترک کنند.

رویترز با انتشار این خبر نوشت سفارت آمریکا در لبنان با صدور بیانیه‌یی از شهروندان آمریکایی خواست با هر بلیطی که در دسترس هست، لبنان را ترک کنند. همزمان وزارت‌خارجه انگلستان نیز طی بیانیه‌یی از شهروندان بریتانیایی خواست تا زمانی که حمل و نقل تجاری هنوز فعال است، فوراً لبنان را ترک کنند. این بیانیه به‌نقل از دیوید لامی، وزیر خارجه انگلستان افزود وضعیت کنونی منطقه به‌شدت متشنج است و می‌تواند به‌سرعت وخیم‌تر شود. دیوید لامی در پیام خود افزود: صراحتاً به شهروندان بریتانیایی می‌گویم «همین الآن لبنان را ترک کنید»

رویترز روز ۱۴مرداد هم‌چنین از لغو پروازهای خطوط هوایی بین‌المللی به اسراییل و لبنان خبر داد و نوشت: ایرفرانس پروازهای خود به بیروت را تا تاریخ ششم اوت لغو کرد. سایر شرکت هواپیمایی از جمله سوئیس ایر، لوفت هانزا آلمان، ITA ایتالیا، KLM هلند و شرکت هواپیمایی یونان نیز پروازهای خود به تل آویو را تا اطلاع ثانوی لغو نمودند.

 

آکسیوس روز یکشنبه ۱۴مرداد از سفر ژنرال کوریلا، فرمانده سنتکام به منطقه خبر داد و نوشت: سفر ژنرال کوریلا در حالیست که آمریکا و اسراییل برای مقابله با حمله احتمالی رژیم ایران آماده می‌شوند. انتظار می‌رود او از این سفر برای بسیج همان ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌یی که از اسراییل در برابر حمله رژیم ایران در ۱۳ آوریل گذشته دفاع کرد استفاده کند. سه مقام آمریکایی و اسراییلی گفتند پیش‌بینی می‌کنند رژیم ایران تا روز دوشنبه به اسراییل حمله کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39fcab5e-b16a-477e-b189-a4f9a9cee54b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات