728 x 90

ترور یکی از فعالان حقوق‌بشر عراقی توسط شبه‌نظامیان مسلح

ترور علی کریم  فرزند فاطمه البهادلی از فعالان زن عراق
ترور علی کریم فرزند فاطمه البهادلی از فعالان زن عراق

منابع پزشکی در بصره روز یکشنبه ۳مرداد؛ خبر از پیدا شدن جسد یک فعال حقوق‌بشر این کشور که روز گذشته ربوده شده بود دادند. به گفته رسانه‌های محلی این فعال عراقی که علی کریم ۲۶ساله نام داشت فرزند فاطمه البهادلی یکی از فعالان زن سرشناس عراقی است که روز جمعه توسط افراد ناشناس ربوده و جسد تیر خورده وی ۲۴ساعت بعد در غرب بصره پیدا شد.
فاطمه البهادلی؛ مادر این فعال عراقی از بنیانگذار مؤسسه الفردوس است که در زمینه حمایت و آموزش زنان فعالیت می‌کند؛ مبارزه علیه جذب جوانان در گروه‌های مسلح نیز از جمله محورهای فعالیت مؤسسه فردوس است.
ترور این فعال عراقی با واکنش‌های تندی مواجه بود. علی البیاتی، عضو نهادی مستقل موسوم به کمیسیون حقوق‌بشر عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که برخی احزاب سیاسی فاطمه البهادلی را مورد هجمه قرار داده بودند.
از سویی دیگر مارتین هوت، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد عصر یکشنبه در واکنش به این واقعه با انتشار پیامی در توئیتر خواستار انجام «تحقیقات جدی» در خصوص چگونگی به‌قتل رسیدن فرزند فعال حقوق‌بشر عراقی شد.
خاطر نشان می‌شود که ترور فعالان عراقی یکی از شیوه‌های شناخته شده رژیم آخوندی در عراق بوده که توسط شخصیتهای و مردم این کشور به‌شدت محکوم گردیده است (یورونیوز ۴مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e9b51c3-8964-4dd1-92ae-e46ac9a487a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات