728 x 90

تداوم محکومیت‌های بین‌المللی از سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس

 دکتر آلخو ویدال کوادراس
دکتر آلخو ویدال کوادراس


رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند حامیان اسپانیایی نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا همراه با روشن کردن شمع و دعا برای سلامتی ویدال کوادراس در برابر ساختمان بیمارستان تجمع کردند.

جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیهٔ اروپا: تمام محبت و همبستگی من برای آلخو ویدال کوادراس و خانواده‌اش، من اطمینان دارم که مسئولان آن هر چه زودتر شناسایی و دستگیر خواهند شد.

ال اکونومیست نوشت: رسیدگی به پرونده ویدال کوادرس پس از اظهارات وی به پلیس چرخش مهمی پیدا کرد. افسران پلیس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این پرونده با کار وی در دفاع از مخالفان رژیم ایران، مرتبط است یا خیر. وزارت‌خارجه رژیم ایران یک سال پیش او را در لیست سیاه قرار داد.

دیلی میل: ویدال کوادراس یکی از اولین سیاستمدارانی بود که به‌دلیل حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران، در لیست تروریستی رژیم ایران قرار گرفت.

 

گزارش سی.ان.ان درباره سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس:

سخنگوی وزارت کشور اسپانیا به سی.ان.ان گفت، آلخو ویدال کوادراس، رئیس سابق حزب مردمی اسپانیا (PP) در کاتالونیا، بعدازظهر پنجشنبه در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اسپانیا افزود: او هوشیار به بیمارستان منتقل شده است، در حالی که مأموران پلیس ملی در حال بررسی حقایق هستند. این حادثه حوالی ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی رخ داد.

 

 رویترز: پلیس اسپانیا اعلام کرد به‌دنبال دو مرد که سوار بر یک موتورسیکلت مشکی رنگ بودند، در ارتباط با تیراندازی می‌باشد.

سانتیاگو آباسکال، رئیس حزب Vox، بعدازظهر پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «برای حدس زدن خیلی زود است، اما ما هیچ انگیزه‌ای را در مورد حمله رد نمی‌کنیم».

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، ابراز امیدواری کرد که مسئولان این حمله دستگیر شوند.

سانچز در پستی در X نوشت: «می‌خواهم همبستگی و آرزوی بهبودی سریع خود را برای آلخو ویدال کوادراس ارسال کنم.

تمام محبت من در طول زمان برای او و خانواده اش. امیدواریم تحقیقات هر چه سریع‌تر به روشن شدن حقایق منجر شود و مسئولان دستگیر شوند».

ویدال کوادراس، ۷۸ ساله، قبل از خروج برای کمک به تأسیس Vox، از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۳ محبوبیت خود را افزایش داده است، یک چهره مهم در حزب PP کاتالونیا بود.

او در طول کار خود چندین سمت منتخب از جمله عضویت در پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا در بارسلونا و عضویت در پارلمان اروپا را برعهده داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb7ceb93-aa78-49cb-95a5-3b42fdb82add"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات