728 x 90

تحریم صنایع هواپیماسازی رژیم ایران توسط اتحادیه اروپا

شرکت هواپیمایی هسا
شرکت هواپیمایی هسا

اتحادیه اروپا در جدیدترین تحریم اعمال شده بر علیه رژیم آخوندی؛ صنایع هواپیماسازی (هسا) را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
بنا به گزارش سایت شورای اروپایی؛ تحریم شرکت هسا در روز دوشنبه ۱۰بهمن انجام شد.
بر اساس همین گزارش؛ تحریم شرکت هواپیما‌سازی «هسا» وابسته به وزارت دفاع رژیم به‌دلیل ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین انجام شد.
بر اساس بیانیه شورای اروپایی، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران که زیرمجموعه وزارت دفاع جمهوری اسلامی است، در تحقیق، توسعه، تولید و عملیات پروازی پهپادها برای استفاده سپاه پاسداران مشارکت دارد.
اتحادیه اروپا در حالی اقدام به این تحریم جدید کرد که استرالیا نیز ۱۶مقام و یک نهاد رژیم ایران به‌دلیل سرکوب اعتراضات و صادرات پهپاد به روسیه تحریم کرد. .
گاردین نوشت: دولت استرالیا اواخر روز سه‌شنبه مجموعه‌یی از تحریم‌های جدید از جمله چهره‌های ایرانی مرتبط با سرکوب اعتراضات و صادرات پهپادها برای استفاده روسیه در جنگ علیه اوکراین را فاش کرد. .
ممنوعیت سفر استرالیا و مسدود شدن داراییها شامل ۱۶نفر و یک نهاد مرتبط با «نقض جدی حقوق‌بشر در ایران» از جمله فرمانده کل ارتش، عبدالرحیم موسوی و شخصیتهای ارشد نیروی بسیج می‌شود.
خبرگزاری رویترز نیز در روز ۱۱بهمن خبر از تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی به‌دلیل کمک به روسیه در جنگ اوکراین داد.
رویترز نوشت که آمریکا صادرات به شرکت‌های ایرانی را به‌دلیل کمک به روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین ممنوع می‌کند.
بر اساس گزارشی از وزارت بازرگانی آمریکا، این وزارتخانه روز سه‌شنبه هفت شرکت ایرانی را به‌دلیل مشارکت در تلاش‌های نظامی روسیه از طریق کمک به تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در اوکراین به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرد.
شرکت‌های: طراحی و ساخت موتور هواپیما،
نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،
سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه،
شرکت اوج پرواز مادو نفر،
شرکت پراور پارس،
صنعت هوانوردی قدس
و صنایع هوانوردی شاهد هستند.
در پست وزارت بازرگانی آمده است که پهپادهای ایرانی تولید شده برای استفاده در اوکراین به روسیه منتقل می‌شوند، فعالیتی که مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده است.

برخی از این نهادها پیش‌تر به‌دلیل مشارکت در برنامه‌های هسته‌یی و موشکی تحریم شده بودند اما اکنون به‌دلیل کمک نظامی به روسیه تحریم شده‌اندگ

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3f896a0-2e7b-45ca-9f9b-98d4b1b97a89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات