728 x 90

تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم ایران علیه شبکهٔ قاچاق نفت رژیم آخوندی برای رژیم اسد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

روز سه‌شنبه ۲۹آبان، خزانه‌داری آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید خود علیه رژیم آخوندی، شبکه‌یی متشکل از مهره‌ها و نهادهایی که از طریق قاچاق نفت برای رژیم اسد، صدها میلیون دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران فراهم می‌کردند، تحریم و لیست‌گذاری کرد.

در میان مهره‌های تحریم‌شده، اسامی دو تن از مقامات ارشد بانک مرکزی رژیم آخوندی به‌چشم می‌خورد.

رویترز گزارش داد: این لیست‌گذاری، افراد و نهادهای مربوطه را عملاً از سیستم مالی بین‌المللی قطع می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا در کنفرانس خبری خود دربارهٔ این تحریم‌ها اعلام کرد: ایالات متحده... یک شبکه بین‌المللی را تحریم کرد که رژیم ایران و روسیه از آن استفاده می‌کردند تا میلیون ها بشکه نفت را به رژیم اسد منتقل کنند. این تبادلاتی بود که طی آن صدها میلیون دلار به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل می‌شد. به (رژیم) ایران اجازه داده نخواهد شد نظام مالی بین‌المللی را مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری قرار بدهد تا درآمدهای نفتی را لاپوشانی کند و با آنها فعالیتهای تروریستی را تأمین (مالی) کند.

 

سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا نیز با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: «این تحریم‌ها، همراه با تدابیر دیگر اقتصادی، دیپلماتیک و استراتژیک، بخشی از کارزار درازمدت فشار حداکثری دولت ایالات متحده برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندهٔ منطقه‌یی رژیم ایران است تا آن‌را از پول‌هایی که برای تأمین مالی عوامل تروریست و شبه‌نظامی استفاده می‌کند محروم سازد و خروج تمامی نیروهای (رژیم) ایران را از سوریه محقق کند».

سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا، افزود: «مختل‌ کردن شبکهٔ غیرقانونی که (روز سه‌شنبه) لیست‌گذاری شد، یک عنصر حیاتی در تلاش گسترده‌تر برای مختل‌ کردن روابط مادی بین رژیم اسد و اربابان آن در سپاه پاسداران است. این تلاش طی ماه‌های آتی، ادامه خواهد یافت... ایالات متحده از تمامی ابزار موجود برای مقابله با نفوذ بی‌ثبات‌کننده و مخرب رژیم ایران در سوریه و سراسر منطقه استفاده خواهد کرد».

 

در بیانیهٔ وزارت خزانه‌داری آمریکا دربارهٔ تحریم و لیست‌گذاری ۹هدف از یک شبکه بین‌المللی که میلیون‌ها بشکه نفت برای رژیم سوریه فراهم می‌کند، آمده است: در ازای(میلیونها بشکه نفت دریافتی)، رژیم اسد جابه‌جایی صدها میلیون دلار آمریکایی به نیروی قدس سپاه پاسداران را برای ادامهٔ انتقال این پول‌ها به حزب‌الله و حماس تسهیل می‌کند».

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز این تحریمها را مقابله با طرح پیچیده‌یی که (رژیم) ایران برای سرپا نگه‌داشتن رژیم اسد و ادامه فعالیتهای شرورانه‌اش از آن استفاده می‌کرد، دانست و گفت: مقامهای بانک مرکزی (رژیم) ایران به سوء‌استفاده از سیستم مالی بین‌المللی ادامه می‌دهند.

بیانیهٔ خزانه‌داری آمریکا، می‌افزاید:«(این) لیست‌گذاریها... عوامل تعیین‌کننده در این شبکه را هدف قرار می‌دهد (و) نقش مهمی را که مقامات بانک مرکزی (رژیم) ایران در تسهیل این طرح ایفا می‌کنند برجسته می‌کند.

رژیم ایران به تأمین مالی تروریسم ادامه می‌دهد و صدها میلیون دلار را برای نیروهای نیابتی منطقه‌یی خود و سازمانهای تروریستی لیست‌گذاری شده توسط آمریکا تأمین می‌کند. همهٔ اینها در حالی است که مردم ایران از فساد حکومت رنج می‌کشند».

 

سیگال مندلکر Mandelker معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: « این نمونهٔ دیگری از استفادهٔ این رژیم از درآمد ناشی از میلیون‌ها بشکه نفت برای تأمین مالی ترویستها و رژیم قاتل اسد، با ضرر رساندن به مردم (ایران) است. ایالات متحده به‌طور فعال در پی اعمال تحریم علیه هر طرفی است که در فرستادن نفت به سوریه دست داشته باشد و یا تلاش کند از تحریم‌های ما علیه نفت (رژیم) ایران بگریزد».

 

خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از بیانیهٔ خود دربارهٔ نقش بانک مرکزی رژیم برای کمک به رژیم اسد در خریداری نفت، افزود: « بانک مرکزی (رژیم) ایران برای پنهان‌کردن دست‌داشتن در این تبادلات مالی، این پرداختها به بانک میر بیزنس را با استفاده از شرکت تدبیر کیش مستقر در ایران انجام می‌دهد. به‌رغم اشاره به کالاهای انسان‌دوستانه در اسم تدبیر کیش، این شرکت به‌طور مکرر برای تسهیل تبادلات غیرقانونی در حمایت از این طرح نفتی مورد استفاده قرار گرفته است. بانک میر بیزنس در تاریخ ۵نوامبر ۲۰۱۸لیست‌گذاری شد و یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت بانک ملی (رژیم) ایران است که به‌خاطر عمل کردن به‌عنوان کانال پرداخت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران لیست‌گذاری شده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نموداری را منتشر کرد که نحوه عملکرد این شبکهٔ رژیم آخوندی از مبدأء بانک مرکزی رژیم تا فروش نفت به رژیم اسد و رسیدن پول آن به نیروی قدس به‌منظور تأمین مالی عوامل رژیم در منطقه را نشان می‌دهد.

 

شماری از مهره‌ها و نهادهای لیست‌گذاری‌شده عبارتند از:

محمد عامر الشویکی به‌خاطر حمایت از بانک مرکزی سوریه

شرکت تدبیر کیش رسول سجاد و حسین یعقوبی به‌خاطر حمایت یا ارائه حمایت مالی، مادی یا تکنولوژیکی یا دیگر خدمات در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران.

محمد قاسم البذال به‌خاطر عمل یا عمل از جانب حزب‌الله

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52fccc27-d064-417a-a512-824bcfef8672"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات