728 x 90

تجمع مردم خشمگین غیزانیه اهواز در اعتراض به نبود آب و تجمع مردم منطقه چومه سید علوان مقابل اداره برق

تجمع مردم منطقه چومه سید علوان مقابل اداره برق
تجمع مردم منطقه چومه سید علوان مقابل اداره برق

تجمع مجدد اعتراضی مردم غیزانیه به بی آبی

مردم غیزانیه اهواز روز دوشنبه ۵خرداد به‌خاطر ادامهٔ قطعی آب در بحبوحه بحران کرونا و در گرمای شدید، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یکی از تجمع‌کنندگان گفت:

ما به‌عنوان تشنگان بخش غیزانیه بزرگ هستیم. نزدیک ۳۶ بخش هست اینجا. همه تشنه هستند

روز شنبه ۳خرداد مردم به‌جان آمده غزانیه اهواز به‌دلیل قطع آب آشامیدنی اقدام به بستن جاده اهواز- ماهشهر کردند. نیروی سرکوبگر انتظامی با پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک به معترضان، شماری از آنان از جمله یک کودک را مجروح کردند.

خبرگزاری رسمی رژیم با اعتراف به‌شدت فشارها بر هموطنانمان در خوزستان و فوران خشم و نفرت جوانان از رژیم آخوندی نوشت: «لبها تشنگی را فریاد می‌زنند» و «آب در غیزانیه هم‌چنان کمیاب و برخی روزها نایاب است». «عرصه که بر جوانان منطقه تنگ آمد راه را در اعتراض غیرمسالمت‌آمیز دیدند».

غیزانیه یکی از نقاط زرخیز خوزستان است و بنا ‌به گزارش رسانه‌های حکومتی نزدیک به ۶۰۰ حلقه چاه نفت در غیزانیه وجود دارد که تأمین کننده بخش قابل توجهی از درآمد نفت ایران هستند.

روز دوشنبه ۵ خرداد، مردم غیزانیه سر مسئله آب مشکل دارند و جوابشان را با گلوله و سرکوب میدهند. مردم این منطقه امروز ۵ خرداد مقابل ایستگاه تقویت فشار آب نزهه و در اعتراض به وعده های استاندار، تجمع برگزار کردند.

سخنان یکی از اهالی غیزانیه:

« سر مشکل آب دروغ میگویند. دارند دزدی میکنند و به ما میگویند وهابی، ما که حقمون را میخواهیم میگویند شما وهابی هستید و سیاسی هستید چاره ندارند مگر همین را بگویند. »‌

یک هموطن دیگر:

«ما تشنه آب هستیم. وظیفه دارند که منطقه آزاد را ،‌اینها همه منطقه آزادند. اینها نامه هم که نوشته اند تأثیر نداشته. عزیزان هر قولی هم که به شما میدهند دروغه باور نکنید.»

یک هموطن دیگر:

«۱۲ تانکر که بیاید، از کجا آب بکشند؟‌کجا ؟ »

فیلم زیر از مشکلات مردم ‎غیزانیه برای چهارسال پیش است. مشکلاتی که چهل سال است حل نشده !

‏«اینجا نفت و گاز ما را میبرند اما حمالی‌اش را هم به ما نمیدهند. نه برق داریم نه گاز داریم نه آب، هیچی نداریم»

مردم تشنه غیزانیه هر چهار روز یه بار آب داریم. دردمان را به کی بگیم؟ مگه ما ایرانی نیستیم؟

تجمع مردم منطقه چومه سید علوان مقابل اداره برق

روز یکشنبه ۴خرداد ۹۹ مردم منطقه «چومه سید علوان»، از توابع بخش مرکزی شهرستان شادگان در خوزستان، در اعتراض به قطعی برق این منطقه در مقابل اداره برق چومه تجمع اعتراضی برپا کردند.

یکی از شهروندان چومه در مورد قطع مکرر برق این منطقه گفت: «اقا ما باید به کی بگیم پیش کی شکایت کنیم، از دیروز برق ما منطقه چومه رفته و هر چی زنگ می‌زنیم میگن یک کمی دیگه میاد، یک بار می‌گویند ترانس نیست. یک بار می‌گویند تجهیزات نیست، نباید توی این روزهای تعطیل اداره برق خودش را برای شرایط اضطراری آماده می‌کرد؟ نباید یک مسئول پاسخگو بگذارند؟! بخدا خسته کننده ست این وضعیت خدا جوابشونو بده».

قیام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6407cb62-e0b2-4893-8d37-b40662f1471d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات