728 x 90

تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت کارون و کارکنان شرکت رامپکو اهواز

تجمع اعتراضی کارکنان تلمبه خانه غرب کارون
تجمع اعتراضی کارکنان تلمبه خانه غرب کارون

تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت کارون

روز سه‌شنبه ۲۰ آبانماه، شماری از کارگران پیمانی شرکت کشت و صنعت کارون در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

کارگران معترض گفتند، هر ساله با آغاز فصل سرما، کارفرما به بهانه عدم نیاز شماری از آنها را از کار بیکار می‌کند.

معترضان افزودند به‌دلیل ماهیت فصلی بودن کارشان تا اردیبهشت ماه سال آینده کاری برایشان وجود ندارد و باید به خانه‌هایشان برگردند این در حالیست که مزارع نیشکر به این تعداد نیروی کار میراب و آب رسان برای آبیاری نیاز دارد.

قابل ذکر است معترضان ضمن خواست عقد قرارداد دائم با شرکت، خواستار پرداخت سه ماه دستمزد معوقه خود نیز می‌باشند.

-تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت کارون

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت رامپکو اهواز

روز سه‌شنبه ۲۰آبان، کارکنان شرکت رامپکو (تلمبه‌خانه غرب کارون) اهواز، برای پیگیری مطالبات و حقوق معوقه خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از کار‌کنان معترض گفت: ”حقوق کارکنان تا خردادماه پرداخت شده و بعد از آن هیچ‌گونه دریافتی نداشتیم”. “ما به‌دنبال حق‌و حقوق خود و خانواده‌های خود هستیم و چیزی بیشتر از آن نخواستیم اما هم تهدید به اخراج و حتی ایجاد مشکل امنیتی شدیم”.

وی افزود: ”از اسفند سال۹۷ تا اسفند سال۹۸ از همه کارکنان بابت بیمه تکمیلی، هزینه کسر شد اما با این وجود هیچ‌گونه خدماتی بابت آن دریافت نکردیم ”.

یکی دیگر از کارکنان به ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین نیازهای روزانه که از آن محروم هستند، اشاره کرد و گفت: ”گفتن این موارد جای خجالت و تأسف دارد اما باید گفت؛ حتی سرویس‌های بهداشتی آب ندارند و با تانکر برای سرویس‌ها آب می‌آورند که آن‌هم مدام نبوده و متأسفانه شرایط بهداشتی سرویس‌ها قابل‌تحمل نیست ”. آب آشامیدنی هم به‌طور کلی وجود ندارد. در این روزهای پرخطر و بحرانی کرونا عدم تخصیص لوازم بهداشتی، ماسک، الکل و فراهم کردن بسترهای بهداشتی هم نیز یکی دیگر از معضلات و مشکلات کارکنان محسوب می‌شود ”.

آنها در بنری که در دست داشتند نوشته بودند:

هم‌چنان ما شاهد بی‌تفاوتی کسانی هستیم که هم‌چنان خود را مسئول! می‌نامند.

کسانی که گوش شنوا برای شنیدن درد کارگر را ندارند اما ثروتهای تولید شده کارگر را غارت می‌کنند.

-کارگران-شرکت-رامپکو-تلمبه-خانه-غرب-کارون

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e57d2c6-465e-460d-9c98-0e243d247d6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات