728 x 90

تجمع‌های اعتراضی اقشار مختلف مردم در کرمانشاه، اهواز و کهکیلویه

تجمع اعتراضی رانندگان کامیونهای مواد سوختی در کرمانشاه
تجمع اعتراضی رانندگان کامیونهای مواد سوختی در کرمانشاه

تجمع اعتراضی رانندگان کامیونهای مواد سوختی در کرمانشاه

روز چهارشنبه ۷آبان، رانندگان مواد سوختی خطرناک مقابل اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌یی کرمانشاه نسبت به وضعیت بد حمل‌ و نقل و عدم جوابگویی به مشکلاتی که در حمل مواد سوختی به عراق دارند، تجمع اعتراضی برپا کردند.

-کرمانشاه.تجمع اعتراضی رانندگان تانکر

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کمربند سبز اهواز

روز چهارشنبه ۷آبان شماری از کارگران اخراجی کمربند سبز اهواز با تجمع اعتراضی مقابل ساختمان شهرداری، خواهان بازگشت به کار و پرداخت معوقات مزدی خود شدند.

یکی از معترضان گفت: «پیمانکار پروژه کمربند سبز مدعی است همزمان با اتمام بخشهایی از پروژه، به کارگران نامه عدم نیاز فرستاده است. این در حالی‌ است که هنوز بخش زیادی از پروژه کمربند سبز اهواز به اتمام نرسیده است».

وی افزود: «میانگین سوابق کار کارگران بیکار شده حدود ۸سال است و در زمان اخراج نیز دارای دو ماه دستمزد و ۴ماه حق بیمه به آنها پرداخت نکرده‌اند».

تجمع اعتراضی کارگران و رانندگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز

روز سه‌شنبه ۶ آبان، شماری از کارگران و رانندگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز، به‌دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی و حق بیمه، مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع اعتراضی آبداران کهکیلویه

روز دوشنبه ۵آبان شماری از آبداران کهکیلویه در اعتراض به عدم پرداخت ۶ماه حقوق و نداشتن قرارداد کاری و بیمه، مقابل استانداری رژیم در یاسوج دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از آبداران معترض گفت: ۲۵۰ آبدار هستیم که قراردادهای ما بی‌تکلیف مانده است و هر چه مراجعه می‌کنیم، به ما پاسخ درستی نمی‌دهند و بیش از ۶ماه است که حقوق در این شرایط اقتصادی و گرانی اجناس دریافت نکرده‌ایم و مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت قرارداد آبداران هیچ‌گونه اقدامی تاکنون نکرده‌اند.
معترض دیگری گفت: «ما اگر در اینجا هستیم، فقط برای تعیین‌تکلیف قراردادهایمان هستیم، بیمه نداریم و زن و فرزند بیمار شوند، نمی‌دانم با کدام دفترچه آنها را نزد پزشک ببریم.»

آبدار دیگری که از بخش پاوه به یاسوج آمده بود، به‌شدت از دست مسئولان آب و فاضلاب به‌ویژه پاسره مدیرعامل این شرکت اعتراض می‌کرد و می‌گفت: «آنها چگونه می‌توانند، درد ما را بفهمند. وقتی حقوق خودشان را به موقع می‌گیرند».
این آبدار معترض خطاب به مرادیان معاون شرکت آب و فاضلاب رژیم گفت: «اگر مشکلات حقوقی من برطرف نشود. دست به کارهای دیگری می‌زنیم. شرمنده زن و فرزندان‌مان هستیم».

-کهگیلویه -تجمع اعتراضی آبداران

اعتراض کارگران شاغل در رستورانهای شرکت نفت فلات قاره ایران

روز سه‌شنبه ۶ آبان، کارگران شاغل در رستورانهای شرکت نفت فلات قاره ایران در جزایر خلیج‌فارس نسبت به نبود امنیت شغلی خود اعتراض کردند.

شایان ذکر است این کارگران طی نامه‌یی به سایت نفت آنلاین رژیم گفتند، با حذف نام کارگران رستورانهای جزایر نفتی از سامانه ساپنا (سامانه ساپنا در شرکت ملی نفت به‌معنی سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت می‌باشد)، امنیت شغلی و معیشت بیش از یکهزار نفر از کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در جزایر نفتی و مناطق عملیاتی که همگی بیش از۱۵سال سابقه دارند و با شرایط سخت و دوری از خانه در وسط آبهای خلیج‌فارس و بر روی سکوهای نفتی به‌صورت اقماری و در گرمای ۵۰درجه مشغول به کار هستند، به خطر افتاده است و با حذف نام کارگران  از این سامانه ازاصول اولیه کاری مثل بیمه تکمیلی و اضافه کار و کارانه بی‌بهره می‌شوند و امنیت شغلی آنها در اختیار پیمانکار  قرار می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1db7496-cad1-491d-9a7a-3f21c744095b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات