728 x 90

تجمع اعتراضی مردم سقز در مراسم خاکسپاری مهسا امینی با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تجمع اعتراضی مردم سقز در مراسم خاکسپاری مهسا امینی

با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما

 

در پی قتل جنایتکارانه مهسا امینی به‌دست گشت سرکوبگر ارشاد آخوندها و تظاهرات مردم تهران علیه این جنایت، مأموران سرکوبگر قصد داشتند پیکر مهسا را شبانه در زادگاه او در سقز دفن کنند اما به‌دلیل مقاومت خانواده او ناگزیر، عقب‌نشینی کرده و به صبح زود امروز موکول کردند. آنها می‌خواستند از حضور انبوه مردم در تشییع و تدفین او جلوگیری نمایند.

 

از اولین ساعات بامداد امروز شنبه ۲۶شهریور مأموران اطلاعاتی و نیروهای انتظامی راههای ورودی شهر سقز را مسدود کردند تا از شرکت مردم در مراسم خاکسپاری جلوگیری کنند. با این‌حال هزاران نفر از مردم سقز با حضور گسترده در گورستان اصلی شهر تجمع کرده و با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «حکومت اعدام دست از جنایت بردار» به قتل مهسا امینی اعتراض کردند. مردم معترض پس از تدفین مهسا در مقابل فرمانداری دست به اعتراض زدند و با شعار «می کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت» و «بی‌شرف بیشرف» به مقابله با مأموران انتظامی و ضدشورش پرداختند. نیروهای سرکوبگر اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به سوی مردم کردند که شماری از معترضان مجروح شدند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به جوانان تهران که شب گذشته با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «میکشم می‌کشم کسی که خواهرم کشت» و با درود بر مردم دلاور سقز و کردستان ایران که امروز به‌رغم اقدامات سرکوبگرانه و تیراندازی پاسداران در اعتراض به‌قتل مهسا با شعارهای مرگ بر دیکتاتور بپا خاستند درود فرستاد و گفت با مقاومت جوانان و زنان ایرانی این رژیم زن‌ستیز درهم می‌شکند. وی اجلاس آتی مجمع عمومی ملل متحد را به اقدام فوری درباره جنایات این رژیم علیه زنان فراخواند و گفت پرونده جنایات این رژیم باید به شورای امنیت ارجاع و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند.

خانم رجوی روز گذشته ضمن ابراز عمیق‌ترین همدردی‌ها با خانواده مهسا امینی، به‌مناسبت این فاجعه دردناک عزای عمومی اعلام کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf829715-a777-4efe-b5f6-3ac8ef3d2940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات