728 x 90

تجمع اعتراضی مردم بلوچ و بستن جاده در مسیر معدن مس رمشک

رمشک.تجمع مردم و بستن جاده
رمشک.تجمع مردم و بستن جاده

روز یکشنبه ۱۸مهر مردم شهر رمشک (‌از توابع قلعه گنج در غرب ایرانشهر) در اعتراض به مصادره زمینهایشان توسط سپاه، تجمع کرده و جاده منتهی به معدن را بستند. که در پی آن با ورود نیروی سرکوبگر انتظامی، درگیریهایی رخ داد.

بلوچ‌های رمشک برای مقابله با مصادره زمینهای خود توسط سپاه برای احداث معدن و به تاراج بردن سرمایه‌ها، اعتراض کردند.

این در حالیست که سپاه پاسداران ۵سال پیش که زمینها را از بلوچ ها گرفته بود به آنها قول داده که سهمی برای آنها پرداخت خواهد شد که تاکنون به آن عمل نشده است.

هم‌چنین سپاه پاسداران از بکارگیری نیروهای بلوچ و استخدام آنها سرباز زده و تنها آن دسته از افرادی را که وابسته به رژیم هستند را جهت پوشش گمارده است.

بلوچ های رمشک جهت مقابله با تاراج سرمایه‌های ملت بلوچ اقدام به بستن راههای این معدن کرده و در مقابل درب ورودی آن تجمع کرده‌اند.

مسئولان معدن مس رمشک جهت متفرق کردن بلوچها آنها را توسط نیروهای نظامی تهدید به بازداشت و سرکوب کرده‌اند اما بلوچ ها بی‌توجه به آنها هم‌چنان در مقابل درب ورودی معدن حضور دارند.

جمهوری آخوندی و سپاه پاسداران به بهانه اراضی ملی در حال مصادره زمینهای بلوچ‌ها جهت واگذاری به غیربومیان و استخراج و به تاراج بردن سرمایه‌های ملت بلوچ از معادن بلوچستان است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b15d1b4e-7862-4fd9-bcfd-173ccd826f5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات