728 x 90

تجمع اعتراضی، تحصن و اعتصاب اقشار مختلف در شهرهای میهن - یکشنبه ۱۳خرداد ۹۷

تجمع اعتراضی در شهرهای میهن - آرشیو
تجمع اعتراضی در شهرهای میهن - آرشیو

اقشار مختلف جامعه در شهرهای میهن امروز یکشنبه ۱۳خرداد۹۷در اعتراض به وضعیت معیشتی و پاسخ نگرفتن خواسته‌هایشان تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان شامل:
رانندگان تاکسی در کرج، کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر، گاوداران صنعتی در جوین در خراسان رضوی، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز، رانندگان تاکسی برون شهری گنبد، کارگران، بازنشستگان و زندانیان در اهواز، رشت، شوش، اصفهان، شازند و اردبیل بودند.

 

اعتصاب رانندگان تاکسی در کرج

رانندگان تاکسی در کرج؛ روز یکشنبه ۱۳خرداد در اعتراض به گرانی و هم‌چنین پایین بودن نرخ کرایه؛ اعتصاب کردند.

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز و یورش وحشیانه مأموران سرکوبگر

در اهواز مأموران سرکوبگر رژیم آخوندی به ۵۰۰تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز که مقابل استانداری رژیم در این شهر برای چهارمین روز متوالی با زبان روزه تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند، وحشیانه یورش بردند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی کارگران محروم و معترض را با باتون مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار دادند و بینی یکی از کارگران را با ضربات باتون شکستند.

 

کارخانه گروه ملی فولاد اهواز با در دست داشتن بنرهایی از فلکه ساعت به سمت استانداری رژیم در این شهر راهپیمایی کردند.. کارگران معترض خواستار رفع بلاتکلیفی و پرداخت چندین ماه حقوق عقب‌افتاده خود بودند.

معترضان شعار می‌دادند: "مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر"

 

اهواز.راهپیمایی بیش از ۵۰۰کارگر کارخانه گروه ملی فولاد.۱۳خرداد۹۷

اهواز.راهپیمایی بیش از ۵۰۰کارگر کارخانه گروه ملی فولاد.۱۳خرداد۹۷

 

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر

کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر به همراه خانواده‌هایشان، تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به واگذاری این شرکت به عوامل رژیم تحت عنوان بخش خصوصی و بی‌کار شدن روزافزون کارگران در این شرکت، تجمع کردند.

 

تجمع گاوداران صنعتی در جوین در خراسان رضوی

گاوداران صنعتی در جوین در خراسان رضوی روز یکشنبه در اعتراض به هزینه‌های بالای نهاده‌های دامی و ورشکستگی به‌خاطر سیاستهای ضدمردمی رژیم آخوندی در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. گاوداران معترض پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده است: خرید نهاده‌های دامی به دلار فروش شیر به ریال و قیمت شیر ناعادلانه است ورشکستگی گاوداران شیری نزدیک است.

 

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز در اعتراض به دستمزد پایین،حقوق معوقه و پرداخت نامنظم بیمه روبه روی ساختمان استانداری رژیم در خوزستان تجمع کردند. یکی از این کارگران گفت: کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج از بهمن پارسال تا کنون حقوق نگرفته و بیمه آنها نیز پرداخت نشده است.
وی افزود: پرداخت نشدن حقوق و بیمه، زندگی کارگران شهرداری را با مشکلات بسیار جسمی، روانی و خانوادگی روبه‌رو کرده و انتظار توجه استاندار خوزستان به این امر را دارند.
کارگر دیگری نیز نبود امنیت شغلی را از مشکلات عمده کارگران خواند و افزود: کارگران فضای سبز شهرداری به‌صورت پیمانکاری فعالیت کرده و اگر قرارداد آنها به اتمام برسد، احتمال تمدید نشدن و یا اخراج آنها از سوی پیمانکار وجود دارد.

 

رانندگان تاکسی برون شهری گنبد مقابل فرمانداری تجمع کردند

جمعی از رانندگان تاکسی برون شهری گنبد - آزادشهر امروز یکشنبه ۱۳خرداد به‌دلیل بی‌توجهی به مطالبات خود در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه گنبدکاووس تجمع کردند.

 

تجمع اعتراضی غارت‌شدگان کاسپین در رشت

غارت‌شدگان کاسپین در رشت امروز یکشنبه۱۳خرداد ۹۷در اعتراض به غارت اموالشان با سنگ بر در این مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران می‌کوبیدند و فریاد می‌زدند: «بی شرفها پول‌های ما را پس بدید».

 

تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه شوش

کارگران نیشکر هفت‌تپه شوش بر اساس فراخوان قبلی امروز یکشنبه، در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب‌افتاده اعتصاب کردند و در محوطه کارخانه تجمع کردند.

روز شنبه ۱۲خرداد ۹۷هم حدود ۴۰۰تن از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه مقابل دفتر مدیریت این مجتمع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند. این کارگران از آذر ماه تا اسفند ماه سال ۹۶به مرور بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدوداًً دو ماه و نیم هنوز مطالبات عقب‌افتاده آنها پرداخت نشده است.

 

شوش.اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه.۱۳خرداد۹۷

شوش.اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه.۱۳خرداد۹۷

در شوش هم‌چنین رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز شنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست از کار کشید ند و اعتصاب کردند.

 

 

وضعیت وخامت‌بار کارگران نیشکر هفت‌تپه

وضعیت وخامت‌بار زندگی کارگران محروم این صنعت عظیم نتیجه بلافصل چنگ انداختن مقامات رژیم بر صنعت نیشکر است. آخوندهای حکومتی با هدف کسب درآمدهای نجومی به جای گسترش این صنعت که روزگاری از قطب‌های اقتصادی کشور بود، به واردات بی‌رویه شکر دست‌زده‌اند. در نتیجه اکنون کارگران صنعت نیشکر از جمله کارگران نیشکر هفت‌تپه برخلاف کار مشقت‌بار خود ماههای متوالی دستمزدی دریافت نمی‌کنند و فشاری طاقت‌فرسا به‌خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی‌های سنگین و گرسنگی و محرومیت شدید بر آنها تحمیل می‌شود.

 

اعتراضات در اصفهان و شازند اراک

کارکنان و بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ماه حقوق عقب‌افتاده از سوی صندوق فولاد، تجمع کردند.

 

اصفهان.تجمع اعتراضی کارکنان و بازنشستگان ذوب آهن.۱۳خرداد۹۷

اصفهان.تجمع اعتراضی کارکنان و بازنشستگان ذوب آهن.۱۳خرداد۹۷

کارگران شهرداری شازند اراک در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده، در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

شازند.تجمع اعتراضی کارگران شهرداری.۱۳خرداد۹۷

شازند.تجمع اعتراضی کارگران شهرداری.۱۳خرداد۹۷

اعتراض جمعی از زندانیان سیاسی بلوچ به نقض حقوق هموطنان بلوچ

سه تن از زندانیان سیاسی بلوچ که در زندان مرکزی اردبیل در تبعید به‌سر می‌برند در یک نامه‌ سرگشاده خواستار حمایت نهادهای حقوق‌بشری از شهروندان بلوچ شده‌اند. این سه زندانی که در بند۷زندان مرکزی اردبیل زندانی هستنند عبارتند از “محمد صابر ملک ریسی، شیر احمد شیرانی و رحمت حسن زهی. این زندانیان سیاسی قتل شهروندان بلوچ به دست ارگانهای نظامی حکومت آخوندی را نوعی انتقام‌جویی عنوان کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4ab7c0f-9ec7-422a-b82a-f51dc80ec29e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات