728 x 90

تجمعهای اعتراضی در زنجان، شاهرود، ممسنی، همدان و یاسوج+فیلم

اعتصاب کارگران راه آهن شاهرود
اعتصاب کارگران راه آهن شاهرود

اقشار مختلف میهنمان در زنجان، شاهرود، ممسنی، همدان و یاسوج تجمعهای اعتراضی برگزار کردند.
در زنجان امروز دوشنبه کارگران شرکت تراورس راه‌آهن در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ماه حقوق خود با تجمع مقابل ساختمان تازه تأسیس راه‌آهن  این شهر اعتصاب خود را آغاز کردند. لازم به ذکر است تعداد کارگران این مجموعه در سال‌های اخیر به ‌شدت کاهش یافته است به‌طوری‌که از سال ۹۴تا به امروز تعداد کارگران این شرکت از ۵۰۰نفر به ۳۰۰نفر رسیده است. طی دو سال گذشته کارگران این شرکت بارها به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق و واریزی حق بیمه خود تجمعات اعتراضی برگزار کرده بودند.

در شاهرود کارگران اعتصابی راه‌آهن شمال شرق(شرکت تراورس) در اعتراض به   پرداخت نشدن 4ماه حقوق و حق بیمه دست از کار کشیدند و در راه‌آهن شاهرود تجمع کردند و  از تردد  قطارهای تهران- مشهد جلوگیری کردند.
یکی از کارگران شرکت تراورس شمال شرق شاهرود گفت: 600نفر از کارگران شرکت تراورس که در محدوده راه‌آهن شمال شرق از گرمسار تا آزادور، سنخاس مشغول به کار هستند با مشکل دریافت حقوق مواجه هستند و در اعتصابی سراسری به‌صورت سراسری جلوی حرکت قطارها را به تهران، کرج و ناحیه زاگرس گرفتند.
یکی دیگر از کارگران شرکت تراورس شمال شرق شاهرود گفت: هیچگونه امنیت کاری و حق هیچ اعتراضی نداریم. بارها شده‌است که مدیر شرکت با حالت تغیّر و عصبانیت با کارگران صحبت کرده است و در برابر حق و حقوق پرداخت‌نشده کارگران تنها پاسخ می‌دهد "اخراج!، جایی بهتر سراغ دارید برید اونجا".

در ممسنی کارگران کارخانه قند شهرستان رستم؛ در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده خود؛ اقدام به تجمع کردند.  

 

 

در همدان کارکنان غار علیصدر در اعتراض به رهاکردن غارعلی‌صدر بحال خود توسط غارتگران موسوم به میراث فرهنگی رژیم و مشکلات شغلی خود در محل غار تجمع کردند.
 

در یاسوج جمعی از کارگران قراردادی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویر احمد در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و شرایط کاری مقابل استانداری رژیم در این شهر  تجمع کردند.  و در تهران نیز  غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین به برگزاری تجمع اعتراضی برای ساعت 10صبح روز پنجشنبه 12بهمن  فراخوان دادند. محل این تجمع بلوار آفریقای شمالی(جردن) بین خیابان تور و گلشهر شعبه آفریقا اعلام شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d1a2cee-c5b7-40c9-a7a2-bc94de81710c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات