728 x 90

تجمعات اعتراضی معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان در تهران و دهها شهر دیگر

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تجمعات اعتراضی معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان در تهران و دهها شهر دیگر

علیه مسموم کردن دانش‌آموزان با شعار مرگ بر حکومت بچه کش؛ این آخرین پیامه، مسموم کنید قیامه؛

ادامه حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در شهرهای مختلف از جمله زاهدان، گناوه، ساوه و دالاهو

سه‌شنبه ۱۶اسفند معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان به‌رغم اقدامات سرکوبگرانه در اعتراض به مسموم کردن دانش‌آموزان دختر، در تهران و دهها شهر دیگر تجمعات اعتراضی برپا کردند. در تهران نیروهای سرکوبگر با حضور گسترده در خیابان جمهوری و منطقه اطراف مجلس رژیم، مانع تجمع معلمان در مقابل مجلس شدند، اما معلمان همراه با مردم به‌ویژه زنان شجاع در خیابان جمهوری با شعار «مرگ بر حکومت بچه کش» تظاهرات کردند. خانواده‌ها و معلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ تهران شعار «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایید» و «مرگ بر حکومت بچه کش» سر دادند.

در سایر شهرها از جمله اردبیل، کرج، قزوین، رشت، بابل، لاهیجان، مشهد، کاشمر، نیشابور، زنجان، اصفهان، سنندج، سقز، مریوان، کرمانشاه، دالاهو، هرسین، الیگودرز، شیراز، نورآباد ممسنی، سمیرم، اهواز، بندرعباس، بوشهر و... تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شد. معترضان شعار می‌دادند: «این آخرین پیامه، مسموم کنید قیامه»، «آهای آهای نشسته‌ها، مسموم بعدی از شماست»، «امنیت مدارس حق مسلم ماست»، «اگر با هم یکی نشیم، یکی یکی کشته می‌شیم». معلمان آزاده در تجمعات خود تراکتهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته بود: «بوکوحرام ایران، مسمومیت دختران»، «مسمومیت دختران شکنجه محسوب می‌شود»، «تورم گرانی حاصل بی‌سوادی».

دانشجویان دانشگاه علامه تهران در اعتراض به مسموم سازی دانش‌آموزان با شعار «آزادی آزادی آزادی» تجمع اعتراضی برپا کردند. نیروهای سرکوبگر دانشگاه را محاصره کردند و مأموران حراست به دانشجویان حمله کرده و تعدادی را دستگیر نمودند.

نیروهای سرکوبگر به‌ویژه لباس شخصی‌های در بسیاری از شهرها مانند مشهد، اصفهان، رشت، شیراز و مریوان به سمت معلمان گاز اشک‌آور پرتاب نمودند و شماری از آنان را دستگیر کردند. معلمان با شعار «بی‌شرف بی‌شرف» به مقابله برخاستند.

امروز نیز مسموم کردن دانش‌آموزان با گاز سمی ادامه یافت. در زاهدان دو مدرسه دخترانه ابتدایی مهدیه و متوسطه قریشی مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند و دست‌کم ۵۳ دانش‌آموز مسموم و به بیمارستان منتقل شدند. مدارس دخترانه آوینی در ساوه، حضرت زینب در گناوه و یک مدرسه در شهرستان دالاهوی کرمانشاه مورد حمله قرار گرفتند.

محمد حسین آصفری عضو مجلس رژیم و عضو کمیته بررسی مسمومیت دانش‌آموزان روز دوشنبه گفت: «تا دیروز درگیر شدن ۲۵استان شامل تقریباً ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به‌دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند» (ایسنا – ۱۵اسفند).

خانم مریم رجوی گفت خشم و اعتراض معلمان و فرهنگیان در شهرهای مختلف ستایش برانگیز است. تنها راه توقف جنایتهای این رژیم از جمله در حق فرزندان معصوم این مرز و بوم، قیام و انقلاب دموکراتیک است. وی افزود رژیم در وحشت از بازتاب جنایت بزرگ مسموم کردن دانش‌آموزان سعی بر کوچک جلوه دادن آن دارد. برخلاف دروغهای رژیم گازهای سمی استفاده شده در مدارس، در دسترس عموم نیست. همه چیز تولید شده و هدایت‌شده توسط ارگانهای تحت هدایت خامنه‌ایست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ (۷ مارس ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faffb358-3dde-49e2-9a65-eb1d57003586"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات