728 x 90

تبدیل نیروی انتظامی به فرماندهی کل و تشکیل سازمان اطلاعات انتظامی توسط خامنه‌ای در وحشت از قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تبدیل نیروی انتظامی به فرماندهی کل و تشکیل سازمان اطلاعات انتظامی توسط خامنه‌ای در وحشت از قیام

طرح تأسیس مرکز حفاظت و اطلاعات قضاییه جلادان در مجلس ارتجاع

 

رژیم ضدبشری آخوندی به‌دستور خامنه‌ای و برای مقابله با خشم و انزجار عمومی و جلوگیری از قیامهای بنیان کن، نیروی سرکوبگر انتظامی (ناجا) را به فرماندهی انتظامی (فراجا) و فرمانده آن را به سطح فرماندهان سپاه و ارتش تحت‌امر رژیم ارتقاء داده است. پاسدار سرتیپ مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در این باره گفت: «با توجه به لطف و عنایت فرمانده معزز کل قوا، ساختار انتظامی فرماندهی کل کشور از نیرو به فرماندهی کل مانند فرماندهی کل سپاه پاسداران یا فرماندهی کل ارتش تغییر پیدا کرد... این ارتقاء در پلیس‌های تخصصی نیز انجام شد؛ سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی کل کشور شکل گرفت که وظیفه امنیت داخلی را عهده‌دار است» (خبرگزاری نیروی قدس تسنیم ۲۵اردیبهشت۱۴۰۱).

 

پاسدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم روز ۱۵آذر۱۴۰۰ از تصویب طرح تشکیل فراجا خبر داده و گفته بود: «تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط فرماندهی معظم کل قوا مبدأ تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر در کشور است» (تلویزیون رژیم) ... بنا به رسانه‌های حکومتی به این ترتیب «فرمانده نیروی انتظامی هم رده فرماندهان ارتش و سپاه و معادل معاون اول رئیس جمهور محسوب می‌شود».

سخنگوی مجاهدین در ۱۷آذر در این رابطه اعلام کرد: «تغییر ساختار و ارتقاء مدار نیروی سرکوبگر انتظامی تحت‌امر ولایت فقیه یک گام بلند دیگر در راستای سرکوب برای مقابله با قیام‌هاست. پرسنلی که نمی‌خواهند سهیم جنایات شوند و کیفر ببینند باید از این نیروی سرکوبگر دست بشویند».

 

در یک تحول دیگر ۷۴نماینده مجلس ارتجاع طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه جلادان را به مجلس ارائه داده‌اند که در آن آمده است: «به قوه قضاییه اجازه داده می‌شود مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را برای انجام مأموریت‌های قانونی آن به سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ارتقا دهد» که وظیفه آن «پیشگیری، کشف، شناسایی و مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های جاسوسی، خرابکاری، براندازی و ایجاد عوامل نارضایتی در بین مردم و اقدامات علیه امنیت ملی در سطح قوه قضاییه و پرونده‌های مورد رسیدگی در آن قوه» است (خبرگزاری فارس سپاه پاسداران ۲۷اردیبهشت).

تأسیس ارگانهای جدید سرکوب و اختناق و صرف هزینه‌های نجومی برای آنها که باعث فقر بیشتر مردم می‌شود، بیش از هر چیز نشان‌دهنده بن‌بست رژیم و وحشت آن از قیام و سرنگونی است، اما این تدابیر تنها خشم مردم را شعله‌ورتر می‌کند. پتانسیل انفجاری مردمی که شعار می‌دهند «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله» دیگر مهار شدنی نیست.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۹ می‌۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a663a36-8796-4617-996a-a908c50fdfee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات