728 x 90

تایید حکم اعدام زندانی سیاسی شاکر بهروزی توسط قضاییه خامنه‌ای

زندانی سیاسی شاکر بهروزی
زندانی سیاسی شاکر بهروزی

حکم اعدام زندانی سیاسی شاکر بهروزی بار دیگر توسط قضاییه جلادان تأیید و به وی ابلاغ شد. حکم اعدام این زندانی سیاسی اهل ارومیه که تیرماه سال جاری توسط دیوان عالی رژیم نقض شده بود، بار دیگر به اتهام قتل یک عضو سپاه پاسداران تأیید گردید.

روز سه‌شنبه ۶مهر۱۴۰۰ تأیید حکم اعدام شاکر بهروزی در زندان مرکزی ارومیه رسماً به وی ابلاغ شده است.

شاکر بهروزی دیماه ۱۳۹۹ توسط شعبه اول دادگاه کیفری رژیم در ارومیه به اتهام قتل یک عضو سپاه پاسداران به اعدام محکوم شده بود که این حکم ۱۰روز پیش توسط شعبه۳۱ دیوان عالی رژیم مستقر در قم تأیید شده است.

این حکم در حالی تأیید شده است که ۱۲نفر از ساکنان روستای دیزج مرگور شهادت داده‌اند که شاکر بهروزی هنگام قتل عضو سپاه پاسداران به نام مامل محمدی، در روستای خودش بوده است. هم‌چنین خانواده این عضو سپاه پاسداران نیز از شکایت علیه شاکر بهروزی خودداری کرده بودند، اما با فشار مأموران اطلاعات سپاه به‌ناچار شکایت خود را ثبت کرده‌اند.

شاکر بهروزی اهل دیزج مرگور اواخر اسفندماه سال٩٨ نیز در پروندهای دیگر از سوی شعبه۲ بیدادگاه رژیم در ارومیه به ریاست قاضی“ شیخلو ”به ٥سال حبس محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی پس از دستگیری به مدت یک سال و ٩روز در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه بود تا به ترور مامل محمدی، اعتراف کند.

مامل محمدی از اعضای سپاه پاسداران بود که روز سه‌شنبه ٢٢اسفند٩٧ در مرگور ارومیه از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد که بعداً یک گروه به نام «عقابهای زاگرس» مسئولیت آن را برعهده گرفت.

یادآوری می‌شود که در سال۹۹ عفو بین‌الملل، با انتشار بیانیه‌یی ضمن درخواست دادرسی عادلانه برای شاکر بهروزی از مقامات رژیم ایران خواست که حکم اعدام این زندانی را لغو کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8dfe5fb-2b0c-4586-9987-6a28655ffab4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات