728 x 90

تایمز مالی: ماشین «تابوت» و دیگر نشانه‌های درد اقتصادی در زمان انتخابات

تایمز مالی: پراید تابوت متحرک
تایمز مالی: پراید تابوت متحرک

نشریه تایمز مالی در مقاله‌یی به تاریخ سه‌شنبه ۵تیر با بررسی کوتاهی از شرایط اقتصادی در ایران تحت حاکمیت آخوندها نوشت: «افزایش شدید قیمت مواد غذایی، مسکن، مراقبتهای بهداشتی و حمل و نقل، به‌دلیل پایین ماندن دستمزدها، مردم را به سمت فقر سوق داده است».
تایمز در مقاله خود با بررسی وضعیت خودرو در ایران و افزایش بی‌رویه قیمت آن نوشت: «ارزان‌ترین مدل خودروی داخلی ایران، پراید، مدت‌هاست که به‌دلیل نقص‌های بی‌کیفیت و ایمنی مورد انتقاد قرار گرفته است - ایرانی‌ها از آن به‌عنوان «تابوت متحرک» یاد می‌کنند.
یک دهه پیش، یک کارگر حداقل دستمزد با یک خانواده چهار نفره، بسته بر اساس تعداد خانواده متفاوت است برای خرید یک پراید به ۱.۶برابر درآمد سالانه خود نیاز داشت. اکنون آنها ۳برابر درآمدشان در یک سال نیاز دارند».
تایمز در ادامه با نقل‌قول از کارگزاران رژیم در مجلس ارتجاع می‌نویسد: «بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که مشاور پارلمان است، بیش از ۳۰درصد جمعیت در سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ در فقر زندگی می‌کردند.
قیمت یک سکه طلا در ایران طی دهه گذشته ۴۰برابر شده و به حدود ۷۰۰دلار رسیده است که افزایشی به‌مراتب شدیدتر از قیمت جهانی طلا است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/854cdfe1-f444-4a5b-b140-88c2edf54255"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات