728 x 90

تاون هال - ایستادگی با حقیقت و صداقت در برابر اطلاعات نادرست

کن بلکول
کن بلکول

تاون هال روز دوشنبه ۱۹شهریورماه در مطلبی به‌قلم کن بلکول نوشت: ایستادگی با حقیقت و صداقت در برابر اطلاعات نادرست.

در جهانی که رژیم‌های سرکوبگر دائماً مدافع حقوق‌بشر را به چالش می‌کشند، کمپین اطلاعات نادرست علیه پروفسور جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، تأکید می‌کند که دولت‌های مستبدی مانند ایران تا چه اندازه برای خاموش کردن مخالفان پیش خواهند رفت. هدف این کمپین بی‌اعتبار کردن یک مدافع حقوق‌بشر است. پروفسور رحمان در تمام مدت تصدی خود به‌عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به‌رغم این‌که از ایران منع شده بود و با ارعاب مستمر مواجه بود، بی‌وقفه حقیقت را دنبال می‌کرد. گزارش مهم او که جزئیات جنایات وحشیانه اعدام‌های ۱۹۸۱-۱۹۸۲ و کشتار ۱۹۸۸ را به‌عنوان جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی شرح می‌دهد، حقایق نگران‌کننده‌ای را آشکار می‌کند که ایران به‌دنبال سرکوب آن است. پروفسور رحمان یکی از سخنرانان کنفرانس ۲۴اوت در پاریس با عنوان «۳۶مین سالگرد کشتار ایران: پاسخگویی در قبال جنایات وحشیانه. بیش از ۱۲محقق حقوقی برجسته، قضات و گزارشگران ویژه سابق سازمان ملل به او پیوستند. پروفسور شیلی ابو اوسوجی، رئیس سابق دادگاه بین‌المللی کیفری، پروفسور لیلا سادات، مرجع مشهور جهانی جنایات علیه بشریت و پروفسور ویلیام شاباس، کارشناس برجسته نسل‌کشی از جمله سخنرانان بودند. مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد. وحشیگری رژیم عمیقاً تاریخ شخصی خانم رجوی را نشان می‌دهد: خواهر و خواهر شوهرش قربانیان حکومت وحشت رژیم ایران بودند.

رژیم ایران، خشمگین از توجهی که کنفرانس به سوابق اسفناک حقوق‌بشر آن در ۴دهه گذشته معطوف کرد، یک کمپین افترا بی‌اساس را آغاز کرد.

"این کمپین که با هدف تضعیف اعتبار پروفسور رحمان انجام شد، تلاش کرد تا توجه را از یافته‌های انتقادی او منحرف کند".

"در این کمپین، اتهامات بی‌اساسی مبنی بر دریافت حق‌الزحمه یا سخنرانی مطرح شد؛ یک تاکتیک بسیار نگران‌کننده که نشان‌دهنده‌ٔ ناامیدی رژیم برای فرار از بررسی است. همان‌طور که ضرب‌المثل معروف می‌گوید: "اگر از پیام خوشت نمی‌آید، پیام‌رسان را بکش".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f93c25ca-6764-4be9-ac0b-74a721b7fdf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات