728 x 90

تأکید رئیسی جلاد بر تصفیه ارتجاعی در دانشگاه و موج اخراج و «خالص سازی»

تظاهرات دانشجویان امیرکبیر ۱۴۰۱
تظاهرات دانشجویان امیرکبیر ۱۴۰۱

تأکید رئیسی جلاد بر تصفیه ارتجاعی در دانشگاه

و موج اخراج و «خالص سازی»

تحت عنوان «قانونمداری» و «حفظ آرامش در دانشگاهها»

رئیسی جلاد روز ۷شهریور ۱۴۰۲ با تاکید بر تصفیه ارتجاعی در دانشگاه و موجه اخراج و «خالص سازی»تحت عنوان «قانونمداری» و «حفظ آرامش در دانشگاهها» گفت: حفظ محیط علم و دانش، ارتقای علم و دانش در گرو حفظ آرامش در دانشگاههاست. که این بستگی به کار استاد، دانشجو، مدیر و همه اجزای دست‌اندرکار در دانشگاه دارد.

منتهی مراتب قضایایی که اتفاق افتاد؛ برخی دچار غفلت شدند حتماً آنها را باید آگاه کرد که دچار غفلت نشن که محیط دانشگاه از اون محیط آرامش، محیط علم افزایی و معرفت افزایی به محیط دیگری تبدیل نشود. این بسیار مهم است.

اگر افراد نادری بخوان قانون‌شکنی کنند خود دانشگاه نباید اجازه بده. نه دانشجوی ما نه استاد ما این‌طور نیستد اما یک فردی امروز می‌خواد وارد دانشگاهی، بخواد نظم دانشگاه را برهم بزند. خوب در دانشگاه یک چارچوبی وجود دارد. من معتقدم به قانون، همه پایبند باشند. بیش از دانشجو، استاد. بیش از استاد، مدیران و دست‌اندرکاران دانشگاه. قانونمداری می‌تونه دانشگاه ما رو به پیش ببره. من تأکیدم بر این است که حتماً نسبت به دانشگاه، مسأله قانونمداری و قانون محوری و انضباط در دانشگاه را باید همواره مورد تأکید قرار داد.

مواردی توی این چند روز، دو سه روز به من گزارش‌شده است مواردی که افرادی تخلف کردند در کمیته‌های انضباطی برخورد شده. من گفته‌ام پیگیری کنند، این را هم بررسی می‌کنیم انشاالله هم خود آقای وزیر علوم دنبال می‌کنند و هم بنده پیگیری خواهم کرد که مسأله روشن بشه.

اما تأکید ما آن است که فضای دانشگاه، فضای با نشاط، فضای علمی، فضای قانونمداری و توجه به قانون باشه که بتونه این فضا فضای علم و دانش و ارتقای علم و دانش انشاالله باشه.

(تلویزیون شبکه یک رژیم ۷شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f5878c6-2adc-4beb-bfd5-040218a9d6d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات