728 x 90

تأکید بایدن بر لزوم اجرای راه‌حل دو کشوری

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شنبه ۳۰دی در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل راه‌حل دو کشوری به‌معنای تشکیل کشور فلسطین در همسایگی اسراییل عنوان کرد و آن را تنها راه‌حل پایان دادن به جنگ در غزه دانست.

جو بایدن در این گفتگو اظهار داشت او بر این باور است که در زمان نتانیاهو نیز راه‌حل دو کشوری تحت شرایطی خاص امکان‌پذیر است.
به موازات این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت، جامعه بین‌المللی باید در صورت لزوم این راه‌حل را به‌رغم مخالفت اسراییل عملی کند. در غیراین صورت دور باطل خشونت نسل به نسل ادامه خواهد یافت.
پیش از این دولت آلمان نیز تصریح کرده بود راه‌حل دو کشوری تنها راه‌حل برای برقراری صلح و امنیت برای فلسطینیان و اسراییل خواهد بود.

سی‌.ان.ان نوشت: جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید به سی.ان.ان گفت بایدن «بایدن اعتقاد قوی خود را در مورد عملی بودن راه‌حل دو کشوری تکرار کرد البته با درک این موضوع که اینکار فردا به آنجا نخواهیم رسید، یک درگیری فعال [در غزه] در جریان است و این‌که ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسراییل آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، در اختیار دارد»
سی.ان.ان روز پنجشنبه گزارش داد که مقامات آمریکایی اجازه نخواهند داد که مخالفت آشکار نتانیاهو [با ایده دو کشوری] مانع از تلاش برای [طرح] این موضوع با همتایان اسراییلی خود شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7720057f-1932-4c97-862d-e83687dfcbf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات