728 x 90

بیش از سی‌ میلیون نفر در ایران، فیلترینگ تلگرام حکومتی را دور می‌زنند

بیش از سی‌ میلیون نفر در ایران ، فیلترینگ تلگرام حکومتی را دور می‌زنند
بیش از سی‌ میلیون نفر در ایران ، فیلترینگ تلگرام حکومتی را دور می‌زنند

معاون دادستان کل رژیم آخوندی در امور فضای مجازی در یادداشتی خبر داد: «تعداد ۳۰میلیون و ۱۰۰هزار نفر از طریق فیلترشکنهای هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.»

به‌گفته عبدالصمد خرم‌آبادی «از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام‌رسانهای داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم‌افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است».

 

شکست طرح استفاده از نرم افزارهای حکومتی در فیلترینگ تلگرام

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا شنبه ۲۳تیر ۹۷ بنا بر توصیه خرم‌آبادی: «نهادهای ذیربط باید تنبلی را کنار بگذارند و از هر گونه فعل یا ترک فعل که موجب استمرار حاکمیت دشمن بر فضای مجازی کشور می‌شود خودداری کنند.»

او تأکید کرده است: «باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را با شبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام‌رسانهای مستقل داخلی باید کمر همت را محکم بست.»

در هفته‌های اخیر شماری از فعالان آزادی و امنیت وب نیز از سوی دیگر نسبت به استفاده‌ٔ کاربران ایرانی از اپلیکیشنهای هاتگرام و تلگرام طلایی هشدار دادند. به گفته‌ٔ آنها این دو اپلیکیشن که ساخته داخل کشور هستند امکان دسترسی به اطلاعات کاربران را در اختیار دارند.

 

فیلترینگ "بی‌نتیجه" شبکه‌های اجتماعی

یک نماینده مجلس رژیم نیز روز شنبه، ۲۳تیرماه، فیلترینگ احتمالی اینستاگرام را "مثل تلگرام" بی‌نتیجه خواند. معاون اول دادستان رژیم پیش از این خبر داده بود که فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

آخوند محمد مصدق، معاون اول دادستان کل رژیم به خبرگزاری حکومتی فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گفته بود: «فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی رژیم به‌صورت جدی پیگیر این موضوع شده و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

با این‌ همه طیبه سیاوشی، روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا، گفت: «آمار خروج افراد از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داد درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود، همین نتیجه را در پی دارد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ارتجاع افزود: « اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متأسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم، با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.»

 

اعتراف مهره‌ها و رسانه‌های رژیم آخوندی به شکست فیلترینگ تلگرام

رسانه‌های حکومتی با عنوان «اعلام شکست فیلترینگ تلگرام توسط وزیر ارتباطات»، از قول او نوشتند «بازدید از تلگرام روزبه روز بعد از فیلتر در حال افزایش و بازگشت به‌حالت اولیه است». (سایت اقتصاد آنلاین ۲۸اردیبهشت ۹۷)

البته وزیر ارتباطات دولت آخوند حسن روحانی در اعتراف به شکست مفتضحانه فیلترینگ تلگرام تنها نیست بلکه بسیاری دیگر از مهره‌های حکومتی نیز هم‌‌چون او به این شکست اذعان می‌کنند.

جدید‌ترین اعتراف مربوط به محمدرضا تاجیک عضو سابق مجمع تشخیص نظام آخوندی است که در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اعتماد که از او سؤال می‌کند نقش فضای مجازی در تشدید و تسریع تغییرات چیست؟ راهبرد فیلترینگ در عصر انفجار اطلاعات درست است؟»؛ به بی‌خاصیتی تلاشهای نظام برای فیلترینگ و جلوگیری از دسترسی میلیون‌ها اعتراف می‌کند و می‌گوید: «به نظر من بالاخره این کارت را که از روی میز بندازی، کارت دیگری روی میز قرار می‌گیرد. این دریچه را که ببندی دریچه دیگری باز می‌شود. جهان ما عصری نیست که با استراتژی‌های سدسازی بتوان با آن مواجه شد. از نقطه‌نظر استراتژیک هیچ چاره‌ای نداریم غیراز این‌که با یک استراتژی مصون‌سازی پیش برویم. هیچ سدی نیست که بتواند جلوی این فضاها را بگیرد. ممکن است به‌صورت موقت بتوانید حرکتی کرده و فضاسازی کنید یا مقداری آب را پشت یک سد نگهدارید اما چقدر تاب و توان دارد؟(اعتماد ۲۸خرداد ۹۷).

مطالب مرتبط:

شکست فیلتر تلگرام چرا؟

زمزمه فیلتر اینستاگرام و ربط آن با گسترش قیام

شکست فیلترینگ تلگرام و بن‌بست نظام

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eddf8b7c-2470-40c0-9cc5-ed3db832d6c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات