728 x 90

بیش از ۳۰میلیون ایرانی از فیلتر شکن استفاده می‎کنند

بیش از ۳۰ میلیون ایرانی از فیلتر شکن استفاده می‎کنند
بیش از ۳۰ میلیون ایرانی از فیلتر شکن استفاده می‎کنند

محمود صادقی، عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد در حال حاضر بیش از ۳۰میلیون ایرانی از ابزار فیلترشکن استفاده می‎کنند.

وی روز جمعه ۵مرداد ۹۷ به شکست فیلترینگ تلگرام اعتراف کرد و با اشاره به این‌که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال رفع فیلتر تلگرام، وجود دارد افزود: سیاست فیلترینگ، محدود کردن فضا، سانسور و اقداماتی از این قبیل با توجه به این‌که در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم محکوم به شکست است و فیلتر تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

صادقی با بیان این‌که اصولاً بستن و محدود کردن موجب تشدید و حساسیت می‌شود و حس کنجکاوی فرد را برای استفاده بیشتر تحریک می‌کند، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰میلیون ایرانی از ابزار فیلتر شکن استفاده می‎کنند که این مسأله مضرات زیادی را به‌دنبال دارد.

 

نادیده گرفتن نقش شبکه‌های اجتماعی در اعتراضات اخیر

وی عمداًً با نادیده گرفتن نقش شبکه‌های اجتماعی در اعتراضات مدعی شد: این فیلترشکن‌ها خود بدافزار به‌شمار می‌آیند و بسیاری از این فیلترشکن‌ها ابزاری برای سرقت اطلاعات محسوب می‌شوند؛ افزون بر این مسأله استفاده عمومی از فیلترشکن برای سنین پایین مضر است و زمینه‌ای برخی از این فیلترشکن‌ها مخاطب را به‌صورت هدایت شده به سایت‌های مستهجن سوق می‌دهد.

صادقی بدون توجه به نارضایتی عمومی از این رژیم به بیان راه‌حلی ناممکن اشاره کرد و افزود:

در درجه نخست باید برای استفاده کاربران ایرانی از فضای مجازی اعتمادسازی کرد و پس از آن نیز مزیت‌های رقابتی پیام‌رسانها را ارتقا داد.

وی ناتوانی رژیم در سانسور کردن شبکه‌های اجتماعی را با سؤالی مطرح کرد و ادامه داد: آیا هدف از این فیلترینگ چیزی به غیر از محدود کردن دسترسی مردم به چند کانال خبری دروغ پرداز بود؛ در حالیکه امروز با گستردگی بالای اپلیکیشن‌ها دیگر نمی‌توان جلوی سیل اطلاعات را گرفت و در صورت فیلتر تلگرام، مخاطبان باز هم به‌راحتی به اطلاعات مد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند.

 

شکست سیاست فیلترینگ

صادقی در پایان به سراب فیلترینگ اعتراف کرد و گفت: سیاست فیلترینگ، محدود کردن فضا، سانسور و اقداماتی از این قبیل با توجه به این‌که در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم محکوم به شکست است و فیلتر تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست، در حال حاضر بیش از ۳۰میلیون ایرانی از ابزار فیلتر شکن استفاده می‎کنند که این مسأله مضرات زیادی را به‌دنبال دارد.

 

بیش از دو سوم جوانان ایرانی با فیلترشکن سانسور اینترنتی رژیم را دور می‌زنند

۶۹درصد از جوانان ایرانی با فیلترشکن سانسور اینترنتی رژیم را دور می‌زنند. بر اساس یک تحقیق صورت گرفته توسط نهادهای حکومتی که در رسانه‌های رژیم منعکس شده، بیش از دو سوم جوانان برای دسترسی به سایتهای اینترنتی ممنوع‌ شده در کشور، از نرم‌افزارهای غیرمجاز استفاده می‌کنند.

آخوند روحانی در مشهد در اعتراف به شکست سیاستهای سانسور رژیم گفته بود که مردم با فیلترشکن محدودیتهای رژیم را دور می‌زنند.

وحشت دبیر شورای عالی فضای مجازی رژیم: ادامه فعالیت تلگرام در کشور به صلاح نیست

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی رژیم طی یادداشتی نگرانی خود را از ادامه فعالیت تلگرام در کشور نشان داد و نوشت: کانال‌های تلگرام نوعی ترویج لمپنیسم در کشور است. نوعی خبررسانی یک‌طرفه است. غوغاسالاری و ایجاد فتنه است. روی این شبکه، فیلترشکن می‌گذارند. سؤال این است که اگر می‌خواهند شبکه پیام‌رسان در کشورها ایجاد کنند پس چرا فیلترشکن روی آن قرار می‌دهند؟

وی افزود: با صراحت می‌گویم ادامه فعالیت تلگرام با وضعیت فعلی به صلاح نیست.

خاطرنشان می‌شود حمیده زرآبادی عضو مجلس ارتجاع  گفت: بنا بر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام پس از اعتراضهای دیماه انجام می‌گیرد.

روزنامه حکومتی جهان صنعت در شماره روز یکشنبه به شکست طرح فیلتر کردن تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد و نوشت:‌ هجوم برای محدود ساختن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایران آغاز شده است. پس از ناآرامی‌های زمستان گذشته به‌ویژه نهادهای امنیتی تلاش زیادی کردند تا همه شبکه‌های اجتماعی مسدود شوند و شبکه‌های داخلی جایگزین آنها شوند. اما شبکه‌های داخلی با وجود دوپینگ‌های متعدد نتوانستند پاسخگوی مخاطبان ایرانی باشند به‌ویژه آن که احتمال سانسور و رهگیری محتوا از جانب دستگاههای نظامی و امنیتی، شهروندان ایرانی را نسبت به استفاده از شبکه اجتماعی وطنی بدگمان کرده بود.

 

مطالب مرتبط:

فیلترینگ تلگرام ـ‌ کوبیدن آب در هاون!‌

اعتراف یک عضو مجلس ارتجاع به فیلترینگ تلگرام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5db4c9d4-34a1-4635-8053-1c622f870c2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات