728 x 90

بیست و چهارمین همیاری ملی با سیمای آزادی، کهکشان همراهی هموطنانمان با قیام و کانون‌های شورشی + فیلم

بیست و چهارمین همیاری ملی با سیمای آزادی
بیست و چهارمین همیاری ملی با سیمای آزادی
  • عهد و پیمانهای شورانگیز با کهکشان شهیدان قیام برای ادامه نبرد تا نیل به آزادی و حاکمیت جمهور مردم ایران
  • درودهای بیکران هموطنان در تماس‌های ۵روزهٔ همیاری به کانون‌های شورشی با تأکید بر اثبات استراتژی قیام و ارتش آزادی
  • اختصاص سومین روز همیاری به گرامی‌داشت مجاهد پاکباز راه آزادی، عبدالصمد ساجدیان با ۵۳سال سابقه مبارزاتی و تشکیلاتی در نبرد با دو دیکتاتوری شاه و شیخ
  • مجموع کمک‌ها و تعهدات مالی ۸۸میلیارد و ۵۸۱میلیون و۱۲۰هزار تومان، معادل ۶میلیون و ۹۲۰هزار و ۴۰۰دلار

 

سیمای آزادی با درودهای صمیمانه به‌ هموطنان و بینندگان عزیز سیمای آزادی و با تشکر و سپاس بیکران از همهٔ همیاران و حامیان مجاهدین و مقاومت ایران به‌خصوص کانون‌های شورشی و ارتش آزادیبخش ملی که از نقاط مختلف میهن اشغال‌شده و از اقصی نقاط جهان، برای کمک‌رسانی به تلویزیون ملی ایران سیمای آزادی، به پاخاستند، گزارش بیست و چهارمین گلریزان همیاری را تقدیم می‌کند.

 

برنامه همیاری ملی که از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۲آذر۹۸ آغاز شد، پس از تمدید زمان‌بندی به‌خاطر تعدد تماسها و همیاریها و تأکیدات هموطنانمان که ساعتها درانتظار وصل ارتباط بودند، در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تا ساعت ۱۰صبح سه‌شنبه ۲۶ آذر به وقت ایران ادامه داشت.

 

به این ترتیب، گلریزان همیاری، یا به گفتهٔ رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، آتشباری پنج روزه علیه فاشیسم دینی، در مجموع به‌مدت ۵۹ساعت و ۳۰دقیقه با بیش از ۱۰۰خط ارتباط تلفنی برای وصل مستقیم تماس‌ها جریان داشت و هم‌زمان جریان بی‌وقفه‌یی از ارتباط و کمک‌رسانی بر روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام نیز برقرار بود که به‌دلیل ضیق ‌وقت تنها گزیده‌یی از آن به آگاهی بینندگان عزیز سیمای آزادی می‌رسید.

 

با وجود افزایش امکانات ارتباط و با وجود تمدید برنامه، باز هم بسیاری هموطنان و همیاران به‌علت فشردگی تماس‌ها یا با انتظار طولانی مواجه شدند یا در اثر اشکالات فنی تماس‌هایشان قطع شد. این انتظار و اشکالات فنی بر شرمندگی ما در برابر مشتاقان آزادی میهن می‌افزاید و امیدواریم اعتذار و پوزش‌های ما در این‌باره مورد قبول واقع شود. برای کم کردن از همین شرمندگی شماره بسیاری از هموطنان را هم گرفتیم تا متعاقباً تماس بگیریم که بخشی انجام شد و برای بسیاری دیگر فرصت نبود و بر خجالتمان افزود.

علاوه بر این، فرصت وصل بسیاری تماس‌ها و قرائت بسیاری از پیام‌ها و گزارش بخشی از کمک‌ها در صحنه پیدا نشد که از این بابت هم به تأکید پوزش می‌طلبیم.

 

برجسته‌ترین ویژگی بیست و چهارمین همیاری با سیمای آزادی، برانگیختگی هموطنان و کهکشان همراهی با قیام سراسری و کانون‌های شورشی بود.

هموطنانمان در این تماسهای شورانگیر و سرشار از عشق و ایمان به آزادی، با بیش از هزار‌و‌پانصد شهید قیام عهد و پیمان می‌بستند و تأکید می‌کردند که آنها با خون پاکشان، خاک ایران‌زمین را در جای جای میهن اسیر، گلگون کردند، بذر فدا و پاکبازی و قهرمانی افشاندند و آزادی و پیروزی را تضمین کردند.

 

همیاران سیمای آزادی، از سیمای آزادی به‌خاطر بازتاب خبرهای قیام مردم ایران به‌ویژه در اعلام و انتشار آمار، اسامی و تصاویر شهیدان سرفراز قیام قدردانی کردند. با بذل اعتماد و مهر و محبتی بی‌دریغ، سیمای آزادی را «صدای قیام» و «کانون‌های شورشی»، پیام‌رسان «شهیدان و مجروحان قیام»، «صدای بی‌صدایان»، «صدای حق‌خواهی ایرانیان» و «صدای مردم به گروگان گرفته شدهٔ ایران» توصیف کردند. این، مزید بر افتخار و مسئولیت ماست و در این خصوص با یکایک یاران و همرزمان پیمان می‌بندیم.

 

هموطنانمان از نقش «ارزندهٔ سیمای آزادی» در بازتاب اخبار قیام به‌دنبال قطع کامل اینترنت توسط رژیم آخوندی قدردانی، و تأکید کردند که سیمای آزادی، به‌دلیل استقلال کاملش از هر قدرت و دولتی جز مردم ایران، بازتاب دهنده کامل و بدون سانسور واقعیات جامعه و به‌ویژه واقعیات قیام و مقاومت خلق اسیر و در زنجیر است.

 

بسیاری از هموطنان کمکهایشان را به‌یاد و با نام شهیدان قیام به‌ سیمای آزادی تقدیم می‌کردند و برخی دیگر از طرف کانون‌های شورشی و قیام‌آفرینان و یا به نیابت از مردم محروم در ایران به سیمای آزادی کمک ‌کردند.

یکی از هموطنان دربارهٔ نسل شورشی در قیام آبان۹۸ گفت که چنین جوانانی از خون شهیدان دههٔ ۶۰ سر بلند کرده‌اند.

حضور برخی مسئولان و قهرمانان و رزم‌آوران مجاهد از اشرف۳ در برنامه همیاری، شور و اشتیاق گلریزان را مضاعف می‌کرد.

 

سیمای آزادی در بیست و چهارمین برنامه همیاری ملی، از حمایتها و کمکهایی برخوردار شد که در ورای مبلغ و میزان کمک اهدایی، برای ما به‌غایت تکان‌دهنده و تعهدآفرین بود. زبان ما از بیان اهمیت و ارزش کمکها قاصر است؛ به ویژه از بیان ارج و قیمت کمکهای مادران و پدران دردمند و سرشار از معرفت و ایثار و همیاری کارگران و زحمتکشان شریفی که با صرف‌نظر کردن از مایحتاج اولیهٔ خود به رساندن صدای قیام و آزادیخواهی کمک کردند. هم‌چنین پناهندگان ایرانی در کشورهای مختلف جهان که برخی به‌تازگی از ایران خارج شده‌اند و با بسیاری فشارها و محدودیتها مواجهند اما ما را شرمنده کمکهای ارزشمند خود کردند. هم‌چنین متخصصان و کارشناسان برجسته و پشتیبانان بزرگواری که تمام دارایی یا درآمد و حاصل رنج و زحمت خود را نثار کردند.

جوانی از داخل میهن اسیر خود را پرنده آزادی نامید که هر چند پولی برای دادن ندارد ولی با تمام وجودش از این همیاری حمایت می‌کند.

کارگر زحمتکشی از یاسوج براستی بر خجالت همه ما افزود و در پیامش گفت که گرچه کارگر هستم و پول ندارم، ولی قلبم را به شما هدیه می‌کنم.

 

سیمای آزادی باید از حمایت‌های کانون‌های شورشی و قیام‌آفرینان از سراسر ایران و فراخوانهای آنها برای کمک‌رسانی قدردانی ‌کند؛ آن هم در شرایطی که همگان از وضعیت وخیم اقتصادی و مشکلات تأمین مایحتاج روزمره از یک‌سو و وضعیت امنیتی بعد از جنایات بزرگ رژیم علیه قیام‌کنندگان در ایران به‌خوبی مطلعند. واقعیتی که هم مسئولیت و تعهد ما را برای رساندن صدای قیام مردم ایران مضاعف می‌کند و هم از فدای بیکران نسلی خبر می‌دهد که برای آزادی مردم ایران از همه‌چیز خود می‌گذرد.

 

هموطنانمان در تماس‌هایشان تأکید می‌کردند که قیام سراسری مردم ایران در ۱۹۱شهر کشور،حقانیت راه مجاهدین و اصالت و درستی استراتژی کانون‌های شورشی و ارتش آزادی را که از روز نخست توسط رهبر مقاومت ترسیم شده، به اثبات رساند.

همیاران سیمای آزادی هم‌چنین گفتند که قیام مردم ایران در این ابعاد بی‌سابقه و به‌ویژه شورشگری و جان‌فشانی قیام‌آفرینان در شهرهای شورشی، صنعت آلترناتیوسازی قلابی رژیم را بالکل باطل کرد و کارزار شیطان‌سازی رژیم علیه این مقاومت و مجاهدین خلق از طریق رسانه‌های حامی سیاست استمالت و مماشات را به‌کلی سوزاند و پودر کرد. چرا که اکنون از شهرهای شورشی در سراسر ایران صدای خط مشی کارساز و آلترناتیو دموکراتیک به‌گوش می‌رسد.

 

در این گلریزان قیام و همیاری، شماری از زندانیان سیاسی و بازماندگان قتل‌عام زندانیان در سال ۱۳۶۷ که سالهای زیادی را در سیاه‌چال‌های رژیم آخوندی به‌سر برده‌اند، ضمن شرکت در همیاری، به روشنگری درباره نیرنگهای رژیم پرداختند و تأکید کردند در شرایطی که کارزار دادخواهی شهیدان قتل‌عام بالا می‌گیرد، حکومت آخوندی در یک توطئه سخیف، بیهوده تلاش می‌کند تا از طریق مأموران «چندوجهی» به موازات شهید دزدی پاسدار شمخانی، کارزار دادخواهی را منحرف و مخدوش و مأموران مربوطه را هم سفیدسازی کنند. ولی ما با روشنگری و بیان حقایق، نیرنگهای دشمن و ترفندهایش برای جداسازی شهیدان از سازمان و رهبریشان را درهم می‌شکنیم.

 

کمکها و حمایت و نامه‌های کوبنده زندانیان دربند، همراه با تجدید پیمانهای خروشان و حاضر گفتن آنها در چنگال دشمن ضدبشر، اوج دیگری از این حماسه همیاری شعله‌ور بود.

 

یک جلوه درخشان عزم و برانگیختگی هموطنانمان در دوران قیام، تشکیل استودیوهای بزرگی با حضور جمع همیاران در شهرهای استکهلم، برلین، تورنتو، لندن، کونئو(در ایتالیا)، یوتوبوری(در سوئد) بود که در آن ضمن گردآوری کمک برای سیمای آزادی برنامه‌های سرشار و زیبایی در حمایت از قیام و شهیدان قیام اجرا شد.

علاوه بر این بسیار بودند همیاران گرانقدری که تعهدات مالی و کمک‌رسانی خود به سیمای آزادی را با شرکت مجدد در همیاری افزایش دادند تا این رسانه مستقل مردمی را در دوران سرنوشت‌ساز کنونی در برابر سانسور و خفقان حاکم، یاری کنند.

برنامه همیاری هم‌چنین با تماسها و حمایتهای پشتیبانان مقاومت از کشورهای مختلف همراه بود.

 

بیست و چهارمین برنامه همیاری ملی در تمامی وجوه برگزاری خود شاهد کیفیت بالایی از کار جمعی و تیمی همیارانی بود که مدتی قبل از شروع گلریزان و آتشباری ۵روزه کارزار خود را آغاز کرده بودند و در جریان همیاری با تلاش حداکثر بارها به اعلام کمکهای افزوده پرداختند.

بسیاری هموطنان نیز به‌دنبال تلاش‌های فشرده و چند روزه با تماس با سایر دوستان و آشنایان، کمکهای جمعی آنها و کمکهای هم‌دردان مقاومت ایران در کشورهای مختلف را اعلام کردند.

 

به‌یمن این کارزار انگیزاننده، در بیست و چهارمین گلریزان همیاری، مجموع کمک‌ها و تعهدات مالی به ۸۸میلیارد و ۵۸۱میلیون و ۱۲۰هزار تومان معادل ۶میلیون و ۹۲۰هزار و ۴۰۰دلار رسید. هدایا و کمکهای غیرنقدی شامل خانه و زمین و خودرو و فرش و طلا و جواهرات در این مبلغ محسوب نشده است.

 

روز سوم بیست و چهارمین برنامهٔ همیاری، به گرامی‌داشت مجاهد پاکباز عبدالصمد ساجدیان اختصاص یافت که پس از ۵۳سال مجاهدت و نبرد در برابر دو دیکتاتوری شاه و شیخ، صبح شنبه ۲۳آذر ۹۸ در آلبانی رستگار و جاودانه شد. یاران و فرزندان مجاهد او در اشرف۳ با شرکت در برنامهٔ همیاری به ذکر خاطراتی از این مجاهد صدیق و ویژگی‌های انقلابی او پرداختند که الگویی درخشان از اخلاص و پاکبازی و تواضع انقلابی و مظهری از شرافت مبارزاتی بود. همیاران سیمای آزادی نیز در تماس‌هایشان مجاهد خلق عبدالصمد ساجدیان را گرامی داشتند و بر ادامهٔ راه و آرمان او تأکید کردند.

 

و بسیار خوشحال و مفتخریم که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، طی پیامی درباره برنامه همیاری ما را سرفراز کردند که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

«استقبال گسترده هموطنان عزیزمان از بیست و چهارمین برنامه همیاری ملی با سیمای آزادی فراز دیگری از آتشباری و عزم آتشین مردم ایران در امتداد قیام آبانماه ۹۸ برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی است. نشانه‌ای شعله‌ور از همبستگی ملی و میهنی و به گفتهٔ مسعود ”عطش فروزان برای آزادی“.

اوج آگاهی و عواطف سرشار هموطنانمان در خارج و داخل کشور نسبت به کانون‌های شورشی و مجاهدین و ارتش آزادی گواه همین حقیقت است.

آری، مردم و مقاومت ایران با بهای سنگین به جهشی عظیم و بازگشت‌ناپذیر دست یافتند. این همیاری پرتویی از همین دوران جدید بود و هم سندی پرشکوه از استقلال و خودکفایی مقاومت ایران.

این همیاری را باید ادامه و استمرار قیام و بخشی از آن محسوب کرد. براستی که ولی‌فقیه و همدستان و مزدوران سرکوبگرش به وحشت می‌افتند. براستی ملتی که چنین شور و ایمان و ایثاری برای آزادی دارد و در این راه از جان و مال خود می‌گذرد بی‌شک میهن خود را آزاد خواهد کرد.

با دیدن صحنه‌های شورانگیز همیاری غرق سپاس و غرور و افتخار شدم.

مقاومتی که دست نیاز فقط به سوی مردمش دراز می‌کند هرگز اسیر تعادل‌قوا نخواهد شد و شکست ناپذیر است.

درود بر همیاران و اشرف‌نشانها و پشتیبانان مقاومت مردم ایران

سلام بر شهیدان

سلام بر آزادی و مردم ایران »

 

 

هموطنان گرامی،

همیاران سیمای آزادی،

همرزمان و هم‌سنگران آزادی خلق و میهن،

با سپاس و قدردانی مجدد از حمایتها و کمکهای بیدریغ شما، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که بتوانیم با عمل به تعهداتمان در این دوران سرنوشت‌ساز برای آزادی میهنمان ایران، شایستگی این حمایتها و این عواطف سرشار را کسب کنیم و از عهده مسئولیتی که پرداختها و حمایت‌های شما بر دوشمان می‌گذارد، بر بیاییم.

از آنجا که زبان و بیان ما برای توصیف الطاف و توجهات شما رسا و کافی نیست، با پخش گزیده‌یی از تماسهای شما، گزارش را تکمیل می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13565736-1838-401e-ab42-117a5ad5d920"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات