728 x 90

بیست و سومین روز حمله روسیه به اوکراین - محکومیت جهانی بمبارانها

بمباران شهرهای اوکراین
بمباران شهرهای اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - به‌گفته یک مقام جدایی‌طلب جمهوری خلق دونتسک، خبرگزاری اینترفکس روز جمعه اعلام کرد روسیه منطقه پروازممنوع را بر فراز منطقه دونباس اوکراین برقرار کرده است.

رویترز - آندری سادووی، شهردار شهر لیویو، موشکهای روسیه روز جمعه به منطقه‌یی در نزدیکی فرودگاه شهر لیویو در غرب اوکراین اصابت کرد، هر چند وی افزود که خود فرودگاه مورد حمله قرار نگرفته است.

رویترز - شبکه تلویزیونی اوکراین ۲۴ از طریق پیام‌رسان تلگرام گزارش داد که حداقل سه انفجار صبح روز جمعه در شهر لیویو در غرب اوکراین شنیده شده است

رویترز - استرالیا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه وزارت دارایی روسیه و ۱۱بانک و سازمان دولتی دیگر اعمال کرد که اکثر دارایی‌های بانکی این کشور را به همراه تمام نهادهایی که بدهیهای دولتی روسیه را مدیریت می‌کنند، پوشش می‌دهد.

رویترز - رئیس بانک مرکزی هلند روز پنجشنبه گفت که مقامات هلند اکنون بیش از ۲۰۰میلیون یورو (۲۲۳ میلیون دلار) دارایی افراد یا شرکتهایی را که در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم شده‌اند مسدود یا توقیف کرده‌اند.

آ.اف.پ -  قیمت نفت روز پنجشنبه به‌دلیل تنشهای پیرامون تولیدکننده اصلی روسیه افزایش یافت، زیرا سهام با معامله‌گرانی که تصمیم‌های مربوط به نرخ بهره و تعهد چین برای حمایت از بازارهای بی‌ثبات را دنبال می‌کردند، متفاوت شد و پس از این‌که روسیه حکم دادگاه عالی سازمان ملل برای تعلیق حمله به اوکراین را رد کرد، قیمت نفت شاخص، نفت خام برنت دریای شمال، بیش از ۵درصد افزایش یافت و به بالای ۱۰۰دلار در هر بشکه رسید.

دیلی میل- ۱۶مارس -  ۵هلیکوپتر می۱۷، ۲۶۰۰سامانه ضد زره جاولین، ۶۰۰سامانه ضدهوایی استینگر، ۷۰هاموی و ۴۰میلیون گلوله: از جمله محموله‌های کمکی تسلیحاتی بایدن به اوکراین می‌باشد.
رویترز- آندری سادووی شهردار لیویو (Lviv) گفت: صبح روز جمعه چندین موشک به یک کارخانه تعمیر هواپیما در شهر لیویو در غرب اوکراین اصابت و ساختمان آن را ویران کرد.

رویترز - کشورهای غربی روز پنجشنبه گفتند که نیروهای روسیه در اوکراین شهرها را منفجر می‌کنند و غیرنظامیان را می‌کشند، اما دیگر پیشرفتی روی زمین ندارند، زیرا جنگی که مسکو امیدوار بود ظرف چند روز پیروز شود، وارد چهارمین هفته خود شد.

رویترز - رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین: روسیه از بلاروس به‌عنوان مرکز تدارکاتی در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند. الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه به قانونگذاران اروپایی گفت که اتحادیه اروپا باید پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به‌عنوان جنایتکار جنگی پس از حمله روسیه به اوکراین بشناسد.

رویترز - زلنسکی: من از صدراعظم شولتز می‌خواهم که نقش رهبری که به دست آورده را به آلمان بدهد و جنگ در اوکراین را متوقف کند

رویترز - زلنسکی: اوکراین به اتحادیه اروپا خواهد پیوست.

رویترز - زلنسکی: سیاستمداران همیشه می‌گویند «دیگر هرگز»، اما ما شاهدیم که این کلمات پوچ شده‌اند.

رویترز - زلنسکی: هیچ بمبی در هنگام [تخلیه] برلین پرتاب نشد؛ اما اکنون مردم در اروپا زیر بمباران نابود می‌شوند.

رویترز - خبرگزاری تاس روز پنجشنبه به‌نقل از وزارت دیجیتال روسیه: وب سایتهای دولتی روسیه با حملات سایبری بی‌سابقه‌یی روبه‌رو شده‌اند و تلاشهای فنی برای فیلتر کردن ترافیک وب خارجی در حال انجام است.

رویترز - زلنسکی به بوندستاگ آلمان: دیواری در وسط اروپا بین آزادی و فقدان آزادی وجود دارد.

رویترز - رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین: روسیه قصد دارد اوکراین را تخریب کند.

رویترز - رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین: نیروهای روسی در ماریوپل به نسل‌کشی اوکراینی‌ها مشغولند.

رویترز - اطلاعات ارتش بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد، تهاجم روسیه به اوکراین تا حد زیادی در تمام جبهه‌ها متوقف شده است، به‌طوری که نیروهای روسی در روزهای اخیر متحمل خسارات سنگینی شده‌اند و حداقل پیشرفتها را در زمین، دریا یا هوا داشته‌اند.

رویترز - اطلاعات نظامی بریتانیا: مقاومت اوکراین ثابت قدم و به‌خوبی هماهنگ است. اکثریت وسیع خاک اوکراین، از جمله تمام شهرهای بزرگ، در دست اوکراین باقی مانده است.

رویترز - جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه اعلام کرد که این اتحادیه «تخلفات جدی و جنایات جنگی» روسیه در اوکراین را «به شدیدترین شکل ممکن» محکوم می‌کند.

رویترز - این دیپلمات ارشد اروپایی تصریح کرد که علاوه بر محاصره شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین، «حملات نیروهای مسلح روسیه و گروه‌های نیابتی آنها به جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی در خاک اوکراین ادامه دارد».

رویترز - روز گذشته نیز دیوان بین‌المللی دادگستری، مهم‌ترین دادگاه جهانی در لاهه، اعلام کرد که پرونده‌یی را برای بررسی «جنایات جنگی احتمالی» در اوکراین گشوده است.

 

تئاتر شهر ماریوپول که بمباران شده است

تئاتر شهر ماریوپول که بمباران شده است

 

بمباران تئاتر شهر ماریوپل

تیم‌های امدادی در حال جستجوی بازماندگان احتمالی حمله هوایی سنگینی هستند که به‌گفته اوکراین تئاتر شهر محاصره‌شده ماریوپل را هدف قرار داده و جان شمار زیادی از شهروندان، به‌ویژه کودکان را گرفته است. تئاتر شهر ماریوپل به‌گفته معاون شهردار این شهر پناهگاه هزار تا ۱۲۰۰نفر از مردم بود.

وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه در گفتگو با اعضای پارلمان اروپا خلبان روسی را که تئاتر ماریوپل را بمباران کرد «هیولا» خواند.

به گفته اُلکسی رِزنیکوف، ساختمان این تئاتر در حالی بمباران شده است که روی زمینِ دو سوی این ساختمان با حروف بزرگ نوشته شده بود «کودکان».

ماریوپل، یک شهر بندری راهبردی در کرانه دریای سیاه توسط نیروهای روسیه محاصره شده و هدف گلوله‌باران شدید قرار گرفته است. صدها هزار غیرنظامی در میان این گلوله‌بارانها گرفتار مانده‌اند.

در بیانیه شورای محلی ماریوپل آمده است که تاکنون حدود ۳۰هزار نفر از ساکنان این شهر موفق به فرار شده‌اند، اما بیش از ۳۵۰هزار نفر در شهر بدون غذا، آب یا تجهیزات پزشکی کافی گیر افتاده‌اند.

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 0

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 1

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 2

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 3

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 4

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 5

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 6

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 7

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 8

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 9

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 10

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 11

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 12

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 13

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 14

بمباران و موشک‌باران شهرهای اوکراین - 15
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8380e711-4303-4a19-b362-75b4ab7fd11f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات