728 x 90

بیانیه ۴۰ اسقف کلیساهای انگلستان، اسکاتلند و ولز در حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد

بیانیه ۴۰ اسقف
بیانیه ۴۰ اسقف

بیانیه رهبران مذهبی بریتانیا در حمایت از گردهمایی ایران آزاد:

-زجر و آزار اقلیتهای مذهبی و قومی از جمله احکام زندان علیه مسیحیان بخشی از سرکوب گسترده‌یی است که در کشتار حداقل ۱۵۰۰نفر در تظاهرات سراسری مردمی به اوج رسید.

-ما از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران برای ایران آزاد و دموکراتیک فردا حمایت می‌کنیم این برنامه تأکید می‌کند هر نوع تبعیض علیه پیروان هر مذهب و عقیده ممنوع خواهد بود

-رژیم حاضر نیست از ثروت عظیمی که ولی‌فقیه به بنیادهای مذهبی منحرف کرده، به مردم ایران کمک کند که با بحران ویروس کرونا مبارزه کنند. به جای آن رژیم از مردم خواسته به سر کار برگردند. اقدامی که کشور را در آستانه موج دوم شیوع ویروس کرونا قرار داده است.

-شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران به‌خصوص زندانیان سیاسی و تظاهر کنندگان به ناحق دستگیر شده از آبان۹۸ را در خطر قرار می‌دهد.

-ما دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق‌بشر را فرامی خوانیم به‌عنوان موضوع فوری یک هیأت حقیقت‌یاب را به ایران بفرستند تا از زندانهای ایران دیدن کنند و با زندانیان ملاقات کنند

در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ ایران آزاد در روز جمعه ۲۷تیر۴۰تن از برجسته‌ترین رهبران مذهبی انگلستان، اسکاتلند و ولز از مقاومت ایران و طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای ایران آزاد و دموکراتیک فردا حمایت کردند.

۵تن از اسقفهای اعظم انگلستان شامل دکتر روان ویلیامز اسقف اعظم سابق کانتربری و عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان، جان دیویس اسقف اعظم ولز، دکتر باری مورگان اسقف اعظم سابق ولز، مارک استرنج اسقف اعظم کلیسای اپیسکوپال اسکاتلند و والتر خوستو ماخولو اسقف اعظم سابق آفریقای مرکزی (وابسته به کلیسای انگلستان) و ۳۵تن دیگر از ارشدترین رهبران مذهبی انگلستان شامل ۹عضو مجلس اعیان انگلستان و اسقفهای بزرگترین شهرهای انگلستان در میان امضا کنندگان این بیانیه هستند.

۴۰تن از اسقفهای بریتانیا در بیانیه خود ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آخوندی به‌ویژه قتل‌عام ۱۵۰۰تن از قیام‌کنندگان آبان ۱۳۹۸ حمایت خود را از مقاومت مردم ایران و خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و طرح ده ماده‌ای برای ایران آزاد فردا اعلام کردند.

برجسته‌ترین رهبران مذهبی بریتانیا در بیانیه خود اعلام کردند: ”زجر و آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی و قومی، از جمله احکام شدید زندان علیه مسیحیان، بخشی از یک سرکوب داخلی گسترده‌تر است، که سال گذشته در قتل و کشتار حداقل ۱۵۰۰نفر در تظاهرات سراسری مردمی که خواهان تغییر، حقوق‌بشر و افزایش آزادیهای اجتماعی و فرصتهای اقتصادی بودند به اوج رسید. از آنزمان رژیم دستگیری مخالفان، دانشجویان و دیگر فعالان حقوق‌بشر در داخل ایران را ادامه داده است، به‌خصوص هواداران جنبش مقاومت سازمان‌یافته ایران، شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران را هدف قرار می‌دهد“ . این بیانیه که به ابتکار اسقف اعظم سابق کانتربری دکتر روان ویلیامز تهیه و توسط سایر رهبران مذهبی حمایت شده است می‌افزاید:“ ما هم‌چنین به جامعه ایرانیان مقیم بریتانیا و جنبش مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت ایران، می‌پیوندیم و دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل را فرامی خوانیم به‌عنوان موضوع فوری یک هیأت حقیقت‌یاب را به ایران بفرستند تا از زندانهای ایران دیدن کنند و با زندانیان ملاقات کنند.

ما هم‌چنین از برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران برای ایران آزاد و دموکراتیک فردا حمایت می‌کنیم، . این برنامه تأکید می‌کند ”هر نوع تبعیض علیه پیروان هر مذهب و عقیده ممنوع خواهد بود“ و به ”اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، منشور سازمان ملل و میثاق و پیمانهای دیگر بین‌المللی“ پایبند و متعهد است .

رهبران مذهبی بریتانیا در بیانیه خود به افشاگریهای شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران در زمینه گستردگی شیوع پاندمی کرونا در ایران و نقش جنایتکارانه و مخفی‌کاریهای رژیم آخوندی اشاره کرده و افزودند: ”مقامات رژیم ایران مردم را از شیوع ویروس کرونا در آن کشور در اواخر ژانویه مطلع نکردند تا اهداف سیاسی و اولویت هایشان شامل انتخابات مجلس در اسفندماه گذشته را پیش ببرند. آنها تعداد واقعی مرگ و میر در اثر ویروس کرونا را به‌دلیل وحشت از عکس‌العمل مردم و اعتراضات گسترده پنهان می‌کرده‌اند. رژیم حاضر نیست از ثروت عظیمی که ولی‌فقیه رژیم به بنیادهای مذهبی منحرف کرده استفاده کند به‌طوری که به مردم ایران کمک کند با بحران ویروس کرونا مبارزه کنند. به‌جای آن، رژیم از مردم خواسته به سرکار برگردند. اقدامی که این کشور را در آستانه یک موج دوم شیوع ویروس کرونا قرار داده است. شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران به‌خصوص زندانیان سیاسی و تظاهر کنندگان به ناحق دستگیر شده از زمان تظاهرات نوامبر ۲۰۱۹ - آبان ۱۳۹۸ را در خطر قرار می‌دهد“ .

امضا کنندگان بیانیه رهبران مذهبی بریتانیا عبارتند از:

۱. اسقف اعظم سابق کانتربری دکتر روان ویلیامز عضو مجلس اعیان انگلستان

۲. اسقف اعظم ولز جان دیویز اسقف اعظم ولز

۳. اسقف اعظم اسکاتلند مارک استرنج اسقف اعظم کلیسای اپیسکوپال اسکاتلند

۴. اسقف اعظم دکتر باری مورگان اسقف اعظم سابق ولز

۵. اسقف اعظم والتر خوستو ماخولو اسقف اعظم سابق آفریقای مرکزی (وابسته به کلیسای انگلستان)

۶. اسقف استفان کاترل اسقف شهر چلمزفورد عضو مجلس اعیان

۷. اسقف ریچل ترویک اسقف شهر گلاستر

۸. اسقف جیمز نیوکام اسقف شهر کارلایل

۹. اسقف دکتر کریستوفر کاکزورث اسقف شهر کاونتری– عضو مجلس اعیان

۱۰. اسقف دونالد الیستر اسقف شهر پیتربورو – عضو مجلس اعیان

۱۱. اسقف دکتر مارتین وارنر اسقف شهر چچستر– عضو مجلس اعیان

۱۲. اسقف گریگوری کلیتون اسمیت اسقف شهر سنت آلبانز– عضو مجلس اعیان

۱۳. اسقف آن دایر اسقف شهر آبردین و اورکنی اسکاتلند

۱۴. اسقف تونی رابینسون اسقف منطقه ویکفیلد یورکشایر

۱۵. اسقف استفن پلاتن اسقف سابق ویکفیلد یورکشایر

۱۶. اسقف پیتر اندرو ایگلز اسقف منطقه سودور و مان

۱۷. اسقف رابرت پاترسون اسقف سابق سودور و مان

۱۸. اسقف دکتر جان تامسون اسقف شهر سلبی

۱۹. اسقف جان پریچارد اسقف سابق آکسفورد

۲۰. اسقف دکتر جان آرمز اسقف ادینبورو در اسکاتلند

۲۱. اسقف اندرو واتسون اسقف شهر گیلفورد

۲۲. اسقف دکتر هلن آن هارتلی اسقف شهر ریپون

۲۳. اسقف آن هالینگهرست اسقف شهر استون

۲۴. اسقف ریچارد اتکینسون اسقف بدفورد

۲۵. اسقف دکتر دیوید استانکلیف اسقف سابق شهر سالزبوری

۲۶. اسقف چری وان اسقف شهر مانموث

۲۷. اسقف جوآن پنبرثی اسقف شهر سنت دیویس

۲۸. اسقف جیمز جونز اسقف سابق لیورپول

۲۹. اسقف مارک اشکرافت اسقف شهر بولتون

۳۰. اسقف ریچارد جکسون اسقف شهر هرفورد

۳۱. اسقف جان گلادوین اسقف سابق شهر چلمزفورد

۳۲. اسقف پیتر پرایس اسقف سابق شهر باث و ولز

۳۳. اسقف کیث سینکلر اسقف شهر برکن هد

۳۴. لرد ریچارد هریس از پنتگراس اسقف سابق آکسفورد و عضو مجلس اعیان انگلستان

۳۵. اسقف دکتر جان پرومبالاث اسقف شهر برادول

۳۶. اسقف نیک مک کینل اسقف پلیموث

۳۷. اسقف دکتر اما اینسون اسقف شهر پنریث اسکاتلند

۳۸. اسقف رابرت اسپرینگت اسقف تویکزبوری

۳۹. اسقف جان استرویان اسقف شهر واریک

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7953e3a7-8fa9-4f4a-9aea-03207b677eea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات