728 x 90

بیانیه کمیته هلندی دوستان ایران آزاد، قانون‌گذاری در اروپا اجازه ندارد تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم دولتی رژیم ایران را تضعیف کند

پارلمان هلند
پارلمان هلند

بیانیه کمیته هلندی دوستان ایران آزاد

قانون‌گذاری در اروپا اجازه ندارد تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم دولتی رژیم ایران را تضعیف کند

 

رئیس، نایب‌رئیس و اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان بلژیک

کمیته شما در تاریخ ۵ژوئیه۲۰۲۲ به لایحه دولتی در مورد انتقال زندانیان بین بلژیک و ایران رأی خواهد داد. این طرح به‌طور بالقوه می‌تواند به این معنی باشد که دیپلمات رژیم ایران اسدالله اسدی و سه همدست او که در حال حاضر در کشور شما به اتهام تروریسم در حال گذراندن دوره‌های زندان طولانی‌مدت خود هستند، به ایران منتقل شوند

با توجه به‌عملکرد قوه قضاییه رژیم ایران در اعطای معافیت از مجازات به مقامات رژیم برای جنایات جدی که مرتکب شده‌اند، این به‌معنای آزادی چنین تروریستهای محکوم و اجازه دادن به آنها برای فرار از عدالت است.

آزادی اسدی، به هر بهانه‌ای، ضربه بزرگی به تلاش‌ها به‌ویژه قوه قضاییه بلژیک برای مبارزه با تروریسم دولتی رژیم ایران در خاک اروپا و همکاریهای ضدتروریسم که منجر به دستگیری و محکومیت اسدی شد، خواهد گردید.

اسدی و همدستانش قصد داشتند در ژوئن ۲۰۱۸ گردهمایی اپوزیسیون سازمان‌یافته و دمکراسی خواه ایران، یعنی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس را منفجر کرده و خانم مریم رجوی رهبر مخالفان و بسیاری از نمایندگان اروپایی، از جمله چندین نماینده از پارلمان بلژیک را که در کنفرانس پاریس همراه با ۱۰۰۰۰۰نفر برای حمایت از ایران آزاد و دمکراتیک شرکت کرده بودند، مورد هدف قرار دهد.

رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و به سوء‌استفاده از دیپلمات ها، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود برای تسهیل و انجام اقدامات تروریستی معروف است. این چیزی است که محکومیت اسدی نیز آن را نشان داد.

همان‌طور که گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران درخواست کرده است، امروز، تلاش‌های ما باید بر پایان دادن به معافیت از مجازات در ایران متمرکز شود، تا رژیم به‌خاطر نقض سیستماتیک حقوق‌بشر و تروریسم پاسخگو باشد. بنابراین لایحه‌ای که دولت شما پیشنهاد کرده و در مجلس شما مورد بحث قرار گرفته است، گامی در جهت مخالف است.

گروه هلندی دوستان ایران آزاد، نگرانی شدید خود را در مورد این لایحه اعلام می‌کند و همبستگی خود را با جوامع ایرانی در بلژیک، هلند، انگلستان و سایر کشورهای اروپایی اعلام و از شما می‌خواهند که این لایحه را رد کنید.

ما هم‌چنین از درخواست آنها از دولت شما برای پس گرفتن این لایحه حمایت می‌کنیم، لایحه‌ای که نه تنها تلاشهای اروپا برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می‌کند، بلکه به قوه قضاییه ظالم در ایران که ابزاری ضروری برای سرکوب داخلی رژیم است، مشروعیت نا روا می‌بخشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b907e532-2347-4858-8c25-ab64b6cb72b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات