728 x 90

بیانیه وزیر خارجه آمریکا: تحریم گسترش دهندگان تسلیحات کشتار جمعی در ایران

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

به‌دنبال لیست‌گذاری و تحریم علی‌اکبر صالحی و سازمان انرژی اتمی رژیم از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و اظهارات استیون منوچین در روز ۱۰بهمن، وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو بیانیه دیگری درباره لیست‌گذاری و تحریم اشاعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی از سوی وزارت‌خارجه، صادر کرد.

 

در این بیانیه که روز ۱۱بهمن ۹۸ در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده آمده است: در واکنش به‌ سلسله‌ای از اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌یی رژیم ایران، وزارت‌خارجه آمریکا سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن علی‌اکبر صالحی را مطابق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ لیست‌گذاری کرد.

 

این فرمان اجرایی گسترش دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و حامیان آنها را هدف قرار می‌دهد. آمریکا متعهد است که هر گونه اقدام ضروری را برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به‌سلاح هسته‌یی انجام دهد.

سازمان انرژی اتمی رژیم ایران و صالحی به‌خاطر کمک به‌ گسترش تسلیحات کشتار جمعی لیست‌گذاری شدند..

سازمان انرژی اتمی رژیم ایران نقش هدایت کننده در عدم انجام تعهدات کلیدی هسته‌یی این رژیم ایفا کرده است، مانند تجاوز از محدودیتهای ذخیره‌سازی اورانیوم و سطح غنی‌سازی.

 

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران، شخصاً نصب سانتریفوژهای جدید و پیشرفته را به‌عنوان بخشی از تلاش اخیر این رژیم برای گسترش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم افتتاح کرد و مدیریت مراسمی که در آن رژیم ایران تزریق گاز اورانیوم به‌ سانتریفوژهای آی آر ۶پیشرفته را آغاز کرد، به‌عهده داشت.

 

ایالات متحده چهار محدودیت هسته‌یی علیه ایران را نیز به‌مدت شصت روز تمدید کرد. ما به‌ نظارت تنگاتنگ همه تحولات در برنامه هسته‌یی رژیم ایران ادامه خواهیم داد و می‌توانیم این محدودیتها را در هر زمانی تنظیم کنیم.

 

تشدید و ادامه تنشهای هسته‌یی توسط رژیم ایران چالش جدی است که این رژیم برای صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند. الآن زمان آن است که جامعه جهانی با باجگیری هسته‌یی رژیم ایران جمعی مقابله کند. اگر دنیا از رفتار کنونی رژیم ایران نگران است، باید تصور کند این رژیم با در اختیار داشتن سلاح اتمی چطور رفتار می‌کرد.

 

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز ۱۰بهمن آمده بود:

  • علی‌اکبر صالحی به‌فهرست اتباع به‌طور ویژه نامگذاری شده دفتر کنترل داراییهای خارجی اضافه شده است.
  • علی‌اکبر صالحی، مشمول تحریم‌های ثانویه، تحریم‌های منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و مقررات تحریم‌های مالی رژیم ایران می‌شود.
  • سازمان انرژی اتمی رژیم ایران مشمول تحریم‌های ثانویه مربوط به‌ رژیم ایران و منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و مقررات تحریم‌های مالی ایران می‌شود.
  • برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ امروز ما سازمان انرژی اتمی رژیم ایران و مقام ارشد آن علی‌اکبر صالحی را تحریم کردیم. این تحریم‌ها بر اساس دستور اجرایی ۱۳۳۸۲است که تکثیرکنندگان تسلیحات کشتار جمعی و حامیانش را هدف قرار می‌دهد.
  • رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ متعهد است رژیم ایران هیچگاه به‌ سلاح اتمی دست نیابد. سازمان انرژی اتمی رژیم ایران نقشی بزرگ در نقض تعهدات کلیدی اتمی ایفا کرده است. رژیم ایران از محدودیتهای ذخیره اورانیوم و سطح مجاز غنی‌سازی اورانیوم عبور کرده و آنها را نقض کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1166de6e-3a12-421f-8eed-0a36909f1c00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات